Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-25, 08:50 [D2 97 3.7PB/LPG
] Uszczelka pompy paliwa
|
|
|
witam, dopadł mnie problem z porannym odpalaniem (nieszczelny kosz pompy) i potrzebuję informację, skąd wziąć tą rozpłaszczoną gumowo-metalową uszczelkę która jest pomiędzy koszem a mocowaniem pompy w baku? W serwisie są tylko komplety za ponad 450zł, jakoś mało mnie to przekonuje...
Pozdrówka |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-25, 19:29
|
|
|
Dzięki za wskazówkę. Ja mam zniżki na warsztat, a i tak drożej w Lubinie niż w Gdańsku
Lipa z takimi zniżkami i znajomościami.
Nieważne. Nie wydam 400zł na 5 gumowych oringów za 0,20pln/sztuka i kawałek blaszki z przyklejonym oringiem. Nie jestem stuknięty Znajdę rozwiązanie i napiszę. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-09-26, 21:27
|
|
|
Sprobuj odwrocic (jest symetryczna) i mocniej dokrecic lub na wstepie tylko mocniej dokrecic (ta sruba co jest na gorze przykrywki baku po prawej stronie bagaznika)..
ja nie wymienialem tej uszczelki na nowa a mialem 2x problem z pompa - co ok 30tys. km |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-27, 00:35
|
|
|
Kiedyś ktoś pisał o silikonie odpornym na benzynę. To było w jakimś temacie pisane o smrodzie paliwa w samochodzie. Może ktoś próbował takiego zabiegu?? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-27, 20:08
|
|
|
Jestem po wstępnych testach. Zrobiłem tak - ponieważ uszczelki "zielone" z klimatyzacji są odporne na działanie benzyny, zdarłem stare, czarne uszczelki z tego metalu i przykleiłem na silikon uszczelki zielone. Zrobiłem taki sam wzorek z jednej i drugiej strony. Poskładałem wszystko do "kupy" i póki co jest idealnie. Zgodnie z tym co jest w serwisówce, zalałem 5L benzyny i autko zapaliło rano "na dotyk". No i nie wyłącza mi się nareszcie Webasto Wcześniej przy stanie paliwa mniejszej niż pół baku Webasto ciągle gasło - kilka minut po włączeniu - zapowietrzał się układ paliwowy.
Co do odwracania uszczelki i smarowania silikonem już tego próbowałem zanim napisałem post na forum |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-09-28, 05:20
|
|
|
Jak możesz to podaj wymiary tych zielonych uszczelek żeby inni mogli skorzystać jak będą mieli ten sam problem . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-09-29, 12:28
|
|
|
k44761 napisał/a: | Jestem po wstępnych testach. Zrobiłem tak - ponieważ uszczelki "zielone" z klimatyzacji są odporne na działanie benzyny, zdarłem stare, czarne uszczelki z tego metalu i przykleiłem na silikon uszczelki zielone. Zrobiłem taki sam wzorek z jednej i drugiej strony. Poskładałem wszystko do "kupy" i póki co jest idealnie. Zgodnie z tym co jest w serwisówce, zalałem 5L benzyny i autko zapaliło rano "na dotyk". No i nie wyłącza mi się nareszcie Webasto Wcześniej przy stanie paliwa mniejszej niż pół baku Webasto ciągle gasło - kilka minut po włączeniu - zapowietrzał się układ paliwowy.
Co do odwracania uszczelki i smarowania silikonem już tego próbowałem zanim napisałem post na forum |
I jak kolego,cały czas jest dobrze :?: jeżeli tak to daj namiary na te uszczelki,pewnie kilkadziesiąt osób z forum się ucieszy :mrgreen: |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-29, 21:37
|
|
|
Witajcie. Cały czas jest ok. Uszczelki pochodzą z zestawu uszczelek VALEO do klimatyzacji, komplet takich uszczelek kosztuje sporo - bo około 500zł, jest tam z 1000 sztuk różnych uszczelek. W swoim warsztacie napełniam klimatyzacje, więc miałem takie uszczeleczki pod ręką. Dla ciekawych podam wymiary tych uszczelek - ale dopiero jak będę musiał rozebrać kolejny raz pompę, bo nie pamiętam w tym momencie.
Uszczelki można również kupić na sztuki w warsztatach które specjalizują się lub obsługują klimatyzacje za około 7 pln/sztukę. Ja zużyłem 6 sztuk. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-05-23, 19:29
|
|
|
Czy oryginalna uszczelka może "sama z siebie" wyzionąć ducha?
Dopadł mnie problem z pompą i po wymianie na nową jest dokładnie to samo, czyli zakładam, że problem nie jest związany bezpośrednio z samą pompą, raczej z koszem/osprzętem.
Wcześniej było wszystko OK, nic nie grzebane, aż tu nagle przy stanie poniżej połowy paliwa w baku jest dupa, a pompa stara jak i nowa odpala wyłącznie po dolaniu benzyny do kosza. |
_________________
|
|
|
|
|
|