Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani  
Autor Wiadomość
blapis 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-07, 14:41   [D2 97 3.7PB/LPG ] zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani

witam Wszystkich,

Posiadam Audi A8 d2 3.7 AEW B+LPG quattro

Od zakupu borykam się z pewnym problemem. Mianowicie jak auto solidnie się rozgrzeje, obroty biegu jałowego po dojeżdżaniu do świateł (generalnie po zatrzymaniu się na D, zaczynają dziwnie spadać, tak jakby silnik miał zgasnąć, co skutkuje tym, że zażarzy się kontrolka ładowania. Poniżej link do filmiku na którym jest to zobrazowane.
Dzieje się to na lpg i na benzynie. Jednocześnie ładowanie akumulatora pojawia się dopiero powyżej 850 obrotów.

https://drive.google.com/open?id=1RAMGM387n5EnlgJHkJJg_IiT4RI5-Kvb

- Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?
gość od regeneracji rozkłada ręce. Mówi, że jedyne rozwiązanie to założenie mniejszego kółka pasowego... a to jest oryginalne
- Nowy pasek wielorowkowy oraz dwie rolki.
- przepływomierz drugi, sprawdzony na obciążeniu daje 196 g/s (link do filmiku do wglądu):
https://drive.google.com/file/d/1HyVJvzrCzM2znNjAbCAoInJITHY_xxPs/view

- krokowy drugi, chociaż po odłączeniu na pracującym silniku praktycznie zero reakcji...??? podłączany pod 12v zamyka i otwiera.

- układ dolotowy szczelny
- odma przednia wymieniona
- zostały mi tylko tylne odmy, są mega miękkie ale szczelne
- podciśnienia szczelne
- przepustnica wyczyszczona, tps ustawiony na 8,26

- na vagu czasami pojawi się błąd przekroczenia minimalnych obrotów

- zapłony nie wypadają

- spalanie stukowe na jednym cylindrze (5) trochę wyższe niż na pozostałych ~ 1,1 V, na pozostałych jest to poniżej 1V

Kolejny zauważony problem, również po rozgrzaniu, ale to dzieje się tylko na LPG, podczas przyśpieszania w zakresie 1100-1500 obrotów szarpie silnikiem/skrzynią?


Ręce mi już opadają, brak pomysłów, wkurza mnie, to spadanie obrotów oraz brak ładowania.... a najbardziej na żarząca się kontrolka ładowania....

bloki 15 i 16
sondy
https://drive.google.com/file/d/1NJiqZoU7_YzudL8_bPZbxtDMbBRNkus-/view

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Może w Warszawie rozsądny człowiek, który postawiłby diagnozę??
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-07, 17:02   Re: zbyt niskie obroty i kontrolka ładowani

blapis napisał/a:

- Alternator po regeneracji. (bosch 120A) (komutator, regulator, łożyska) Na stole prostowniczym i powyżej 850 ładuje 14,2- 14,3, poniżej tych obrotów nie ładuje wcale. ???? ten typ tak ma?


Tak nie powinno być.

Obroty biegu jałowego spadają nawet do 650 obr/min.
Jeżeli poniżej 850 brak ładowania to do bani jest altek.

Kupić używkę podmienić, zobaczyć, że jest prawidłowo.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-02-08, 06:07   

Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-...49.htm?postdays
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
blapis 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 10:40   

ernesto napisał/a:
Tak nie powinno być. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
To właśnie jest mierzenie na stole niektórych fachowców.
Podpina pod maszynę, ładuje i 300 zainkasowane.
Ja już tak z jednym elektrykiem przechodziłem.
https://www.a8team.pl/d2-...49.htm?postdays



o widzisz, doyść podobna historia jest u mnie. To samo, gość od regeneracji twierdzi, ze jest sprawny, na stole mu ładuje, ale tam ma na pewno większe obroty niż 800.

Ten nowy alternator, ktory kupiles wymagał przeróbki w postaci przełożenia kółka? Ciężko to zrobić? Trzeba prasę do tego?

Może orientuje się ktoś od czego pasuje jeszcze altek? 3.3tdi? 2.5tdi?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-02-08, 13:32   

Alternatory testuje się przy prędkości ok 1300obr minimalne (taka prędkość jest chyba większości przypadków ,,napięcia wybudzenia"). Ale to jest prędkość alternatora. Alternator oczywiście kręci się szybciej niż RPM silnika świadczy o tym średnica kół.

Ewidentnie coś nie tak z alternatorem bądź okablowaniem. Sprawdź złącze na podłużnicy przewodów +
Cyrki z szarpaniem mogą być spowodowane szpilkami napięcia.
_________________

 
 
blapis 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 18:25   

Panowie problem rozwiązał drugi alternator ( w sumie trzeci). Wsadzony z polifta 150A. Wszystko śmiga jak lala. Ładowanie na każdych obrotach. Szarpania żadnego nie ma. Skrzynia zmienia biegi cudnie.

Tamten miał przegrzane diody i zwarcie na uzwojeniu dlatego nie lądował na wolnych.
Trzeba było drugiego elektryka poprostu.

Pozdrowienia i dzięki wszystkim.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-02-09, 12:07   

Ile Ci ładuje na pełnym obciążeniu przy zimnym i ciepłym silniku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.