Autor |
Wiadomość |
klopotbiker
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kłopot
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-07-10, 19:20 [D2 97 3.7PB
] TIP+Q - duże problemy z napędem
|
|
|
witam
tak wiec zakupilem pierwsza w swoim zyciu audi, poprostu poniewaz od lat podobala mi sie jej stylistyka, wszystko bylo pieknie puki nie nie zeszło napalenie na nia i zaczely sie cyrki a wiec zaczne od rzeczy które mnie irytuja i nie wiem jak z nich wybrnac a nie chcem jechac gdzies na warsztat do pana janka bo wiem jakie sa pozniej tego skutki i koszty a wiec
1. przy ruszaniu na maxymalnie skreconych kolach czuc wibracje na przedniej osi ale tylko przy dodawaniu gazu mowie o delikatnym muskaniu gazem a juz powyzej 20km/h jest OK
2. dzisiaj przy około 120KM/H na h po jezdzie 200km caly czas prosto na autostradzie nagle zaczeło cos wyc tak jak by ze srodka czy z przodu auta ale po delikatnym ruchu kierownicy to ustało i potem powtorzylo sie znow po kolejnych 200-300km
3. czasami potrafi szarpnac skrzynia przy kick down ale nie tak normalnie tylko sluchac taki stuk
wiem ze to zly dzial ale napisze odrazu wszystkie problemy chodzi o klimatyzacje
w aucie nie działala klima ale poprzedni wlasciciel zapewnial mnie ze sie poprostu skonczyla no ok wiec:
-pojechalem do serwisu ktory zajmuje sie wylacznie klimatyzacjami, sprawdzono szczelnosc na prozni itp wszystko bylo ok zaladowano mi 750g czynnika klima pochodzila na postoju z 5 min normalnie cyknela ze sie wlacza poczym sie wylaczyla i tak juz od dzisiaj rana zero odzewu nie zalacza sie wogule kompresor....a jak wiadomo upaly sa obfite teraz
bardzo prosze o pomoc, to moje pierwsze audi i boje sie ze sie tak nacielem ze szok
i takie dane jeszcze to przebiej to 262tys sprawdzony na VAG w serwisie no i skrzynia to TIPTRONIC 5 biegowy |
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-10, 19:49
|
|
|
Z klimą miałem kiedyś podobny problem po kilku dniach od napełnienia i pojechałem po prostu zareklamować usługę do zakładu, który to robił. Znaleźli przyczynę, usunęli i było po sprawie. Sam tam raczej niczego nie zdziałasz. |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-07-10, 20:24
|
|
|
a kto ma taki spzret zbey przebieg sprawdzac po vagu ? |
|
|
|
|
klopotbiker
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kłopot
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-07-10, 20:44
|
|
|
po orginalnym multiplexie z vw wszystko sprawdzisz mniejsza w to,
do tego wszystkiego przed chwila wlaczysz sie chyba tryb awaryjny skrzyni tzn zapalily sie wszystkie znaczki tzn PRND432 i skrzynia chodzila jak mul jak zgasilem odpalilem bylo ok,
teraz przy zmiane biegu na postou tzn przy przelaczeniu z p na D albo R czuc tak jak bys skrzynia sie zastanawiała i dopiero wrzuca.....
co do klimy to juz w tym serwisie sie to stalo i powiedzieli ze moze to czujnik wysokiego cisnienia lub cos i oni teraz nie maja czasu i gostek powiedzial "niech pan sobie na VAG gdzies sprawdzi i przyjechac powiedziec bo nasz jest zajety do wtorku..." |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-10, 22:48
|
|
|
1.Jeśli chodzi o pierwsze z twoich pytań to prawdopodobnie jest przegub zewnętrzny do wymiany.
2. Najprawdopodobniej jest to związane ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
3. Mogą być to na przykład luzy na gdzieś na półosi lub wale. Bądź w którymś z mostów.
Mało precyzyjne są twoje pytania aby coś więcej powiedzieć. Nie opisałeś skąd w ogóle te odgłosy się wydobywają. Twoja ostatnia wypowiedź raczej na pewno utwierdza w przekonaniu, że pojawiają się problemy ze sprzęgłem lub niskim poziomem oleju. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-07-10, 22:54
|
|
|
klopotbiker napisał/a: | 262tys sprawdzony na VAG w serwisie |
:shock: :shock:
Nie chcę nic mówić/pisać ale zdaje się skrzynia chce ci powiedzieć "remontuj mnie"
O 3,7 nie będę się wypowiadał w tym wątku bo robiłem to nie raz w innych.
Jaki czynnik ci wpompowali? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
klopotbiker
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kłopot
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-07-11, 12:47
|
|
|
jestem zalamany....przed ta audi mialem trzy bmw......e39 528 97' potem e39 535 99' a na koncu e38 740 98' a zachcialo mi sie zmiany na wakacje....
jesli chodzi o te odglosy to slychac ze one sa wyraznie gdzies z przodu bo jak ruszylem kierownica w lewo prawo to ustały, i narazie cisza,
jesli sa problemy ze sprzeglem tym kinetycznym to co wymiana mnie czeka??
poziom oleju w skrzyni sprawdze w poniedzialek jak bede juz u siebie w domu, puki co jestem w szczecinie moze jest gdzies jakis magik tu z tego forum wlasnie ze szczecina ktorys z was co moglby im pomuc?
co do czynnika w klimatyzacji to nie wiem jaki mi wpuscili, koles spojrzal na tabliczke pod maska i uzywal sprzetu juz ci mowie TEXA K650E a co on tam nabil to nie mam pojecia wiem ze 750g....
z bmw nigdy nie mialem wiekszych problemów po za jakimis czujnikami itp....a tutaj widze ze wpakowalem sie na mine nad miny..... |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-11, 16:55
|
|
|
Po prostu trafiłeś zjeżdżony egzemplarz. Te auta potrafią się odwdzięczyć w miarę niską awaryjnością jeśli poprzedni właściciel dbał o auto, a nie je bez przerwy katował. Jeśli chodzi o te stuki to jeżeli występują przy ruszaniu i na skręconych kołach to na 100% jest to przegub. Poziom oleju sprawdzisz tylko przez dolewanie ponieważ nie ma w skrzyni żadnej miarki. Każde auto klasy premium jeżeli będzie zajechane może okazać się skarbonką. I niema tu znaczenia marka samochodu. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
|