|
Autor |
Wiadomość |
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-07-01, 21:37 [D2 97 3.7PB
] ZF 5HP19 CJT szarpanie przy załączaniu R
|
|
|
Skrzynia jak w temacie. Przebieg w granicach 350kkm. Olej był zmieniany w bliżej nieokreślonej przeszłości. Problem jest następujący. Uruchamiam zimny silnik, wrzucam wsteczny, nic, uderzenie jakby wywaliło skrzynię z auta i jedziemy do tyłu. Wrzucam od razu D nie zatrzymując się na R i N, bieg zapięty gładziutko, auto jedzie. Ale wystarczy przejechać jakieś 2km, że silnik nawet temperatury nie złapie, wrzucam wsteczny, wchodzi bez żadnych stuków, szarpnięć, uderzeń. Wymieniłem olej, czysty, nie spalony, na magnesach tylko typowe błoto bez opiłków. Nic się nie poprawiło. Zgłupiałem, bo zazwyczaj skrzynie padają na ciepłym, a tej się poprawia od temperatury. Czytam sobie, że niby 5HP19 ma jakąś wadę biegu wstecznego na którą pomaga tylko wymiana kosza. Jest to to? Błędów w silniku i skrzyni brak. Przyznam że nie robiłem testu elektrozaworów, ale żeby się jakiś za każdym razem na zimnym przycinał? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-07-03, 21:11
|
|
|
Masz pan pewnie to jest problemem (uszczelnienia, pierścienie) ale weź mnie odpowiedz pan w temacie na dole dotyczącym pompki spryskiwaczy.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-07-04, 08:23
|
|
|
Tyle że u mnie to nie trwa 5~6 sekund tylko 'jeb' jest w momencie gdy wsteczny wejdzie. A wchodzi jak w każdym 5HP czyli chwilę się zastanowi (max 1 sekundę) i ten czas jest jak najbardziej ok. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-07-04, 10:38
|
|
|
A jak wrzucasz pewnie z P na R szarpnięcie potem N i znowu R i już niema szarpnięcia. Potem D i z niego N i R i też jest szarpnięcie. Takie coś to i ja miałem, ale tylko na ciepłym oleju, co ciekawe problem sam znikł. Zakładam przycinanie się jednego z solenoidów czy coś, może jakiś paproch, bo poziom oleju sprawdzałem. A skrzynkę zaworową mam po remoncie, solenoidy były nie ruszane, ale znowu żadnych błędów nie było więc może jakiś inny zaworek się gdzieś przycinał czy puszczał kto to wie.
Kiedyś miałem zanikanie wstecznego aż zanikł całkowicie ale to był ten tłok gumowy na końcu skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-07-05, 09:27
|
|
|
Nie, szarpie z czego bym nie przerzucił na R dopóki olej czy coś innego się nie rozgrzeje. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|