Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-10-02, 18:38 [D2 97 4.2PB
] Blokowanie selektora po rozgrzaniu auta
|
|
|
Od pewnego czasu mam problem z selektorem biegów po rozgrzaniu auta. Auto staje, chcę zrzucić z D na cokolwiek i i czuję jakby selektor coś blokowało, ale przy użyciu większej siły da radę zejść do P.
Czasem też jest tak, że biegi z D do P zrzuca się jakby bez żadnego oporu, który by je blokował w kolejnych pozycjach selektora - w skrócie przejdą jak w maśle.
Skrzynia przy tym nie szarpie, nie strzela, nie przeciąga biegów zarówno przy tipie jak i automacie. Wystarczy, że auto postoi z godzinę i wszystko działa wraca do normy.
Olej w skrzyni wymieniany co 5 lat, zawsze czysty, bez opiłków. Temperatura oleju przy której zaczyna się ta jazda to 90o czyli norma.
Dziś natomiast pojawił się kolejny problem, tj. akcja z blokowaniem selektora jw. ale auto zgaszone, chcę odpalić a na fisie brak biegów w ogóle i nie słychać cyknięcia elektromagnesu przy selektorze. Przejechałem nim góra-dół i biegi od R do 2 pojawiają się, cewka nie cyka, dochodzę do P i czysty wyświetlacz.
W nerwach trzasłem drzwiami i na fis pojawiły się biegi, cewka cyka i auto odpaliło. Po powrocie do domu powtórka - na P nie ma biegów, ale na spokojnie doszedłem do tego, że na N mogę go odpalić. Cewka cyka w każdym położeniu oprócz P.
Na filmikach widać jakiej siły trzeba użyć żeby przestawić selektor. Jest tam też wykres z bloku 4 skrzyni, te schodki po ciągłej linii są przy przejściu z D na 4, 3, 2.
http://www4.zippyshare.com/v/93674769/file.html
http://www4.zippyshare.com/v/57293364/file.html
Pytanie: co się do cholery dzieje? Skrzynia to raczej nie jest, bo tak jak pisałem, chodzi elegancko, nie ma błędów i dzieje się tak tylko po zagrzaniu.
Osobiście obstawiam dwie rzeczy: coś w samym selektorze, albo któraś linka się zacina/przycina od temperatury. I tu pytanie dodatkowe: jak to cholerstwo wymontować i sprawdzić?
* - jakby filmy nie szły to Download na dysk, sorry za jakość, ale nagrywane pralka, a post wysłany z Commodore C64 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-02, 18:46
|
|
|
dice111, Podstawowe pytanie czy słyszysz uderzenie, puknięcie w selektorze jak naciśniesz hamulec ?
Obstawiam dwie rzeczy albo czujnik na pedale który odblokowuje selektor albo problem już leży po stronie samego selektora. Po prostu jego czas mógł już dobiegać końca.
Ze skrzynią raczej nie będzie miało to nic wspólnego. Sprawdź Vagiem czy nie wywala błędu hamulca oczywiście podczas łączenia trzymaj nogę na hamulcu bo błąd wyskoczy za każdym razem.
Linkę i sterowanie raczej jest mało prawdopodobne bo miał byś problem w ogóle z przerzucaniem a tu już dochodzi czynnik elektroniczny.
- odczyt błędów w sterowaniu skrzyni
- podmiana selektrora |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-10-03, 07:21
|
|
|
Czujnik to nie jest. Błędu oczywiście nie ma. Tak jak pisałem cewka cyka w każdym położeniu oprócz P.
Trzeba mi wiedzieć czy jest to problem samego selektora (czemu to się dzieje tylko po zagrzaniu) bo kupie drugi i podmienię całość, ale chce być pewny, bo nie mam czasu na ewentualne "rozbebeszanie wszystkiego" jak to nie rozwiąże problemu.
Znalazłem jeszcze:
http://www.a8team.pl/d2-9...yni-vt10578.htm
co by odpowiadalo, bo dzis po przestanej nocy wszystko dziala idealnie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-05, 20:16
|
|
|
dice111, i jak ? Patrzyłeś coś ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-10-08, 11:26
|
|
|
Na razie nie. W każdym razie jeżdżąc w korkach po mieście (rozkopanym, bo przez 2 lata nie potrafią kanalizacji do porządku doprowadzić), lub gdy samochód coś ciągnie na przyczepie ów problem występuje, natomiast można lecieć trasa pod 200 i problemu nie ma. Sprawdzę natomiast jeszcze najwyżej jazdę w korkach na zblokowanym najniższym biegu |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-07-28, 23:14
|
|
|
Ch... d... kamieni kupa.. Wracam do tematu.
Problem prawdopodobnie z 1056 327 173 Selector Shift Valve: http://www.zf.com/media/m...usa_4/5HP24.pdf
Najlepsze jest to, że przedstawiciel ZFa na PL nie potrafił tego znaleźć wg numeru, znalazł dopiero po przesłaniu ich PDFa
W każdym razie "kolega" giecex z forum ASB miał podobny problem i wstawili mu używkę bo niby tego plastyku nie robią osobno a z całym sterownikiem hydraulicznym skrzyni.
Jak widać jednak robią a koszt to paręnaście ojro (ponoć pasuje do 18, 19, 24, 24a, 30)
Podejrzeniom padł również http://www.audipages.com/...tchreplace.html ale... może głupieć przez blokowanie się tego tłoka (ponoć puchnie pod wpływem temp), więc na razie nie ruszam.
Jak ten tłoczek śmiga widać m.in na https://www.youtube.com/watch?v=0POJLyrdxBo
Także czekam tydzień na część z DE, jak pomoże problem z głowy, jak nie następne w kolejności lecą linki z selektorem, więc przy okazji demontażu łapy dostęp mamy do F125 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-08-14, 08:44
|
|
|
Wymienione. Niestety nie obyło się bez wyciągania całej płyty i wiercenia (śruby miski poszły bo były nowe z zeszłego razu, ale ze sterownika jednej łepek się przekręcił)
Jak to wygląda na schemacie:
Na samochodzie:
Porównanie rożnych modeli:
Stary:
Nie wiem co to za tworzywo, ale nie dziwię się, że po czasie "puchnie" i blokuje pod wpływem temperatury. Nowy ma dodatkowe zaworki z przodu (widać, chyba ZF po czasie to poprawił) i jest o wiele cięższy od starego, widać, że solidniejszy.
Lewarek chodzi lepiej niż w jakiejkolwiek D2 której jechałem. Koszt z wysyłką niecałe 100 zł.
PS - okoliczne serwisy ASB nie chciały się tego podjąć (nawet diagnozy), najlepiej przywieźć do nich zrzuconą już skrzynię, bo ściągać z samochodu również im się nie chce.
Po dziękowania dla użytkownika giecex z autojozefów, który nakierował na problem. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-14, 09:12
|
|
|
Czyli jak to się skicha to nie możesz przełaczac selektorem lub bardzo ciężko to idzie?? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-08-14, 11:31
|
|
|
Lewarek chodzi bardzo ciezko, w krytycznej sytuacji nie zrzucisz w ogole na P, przez co nie wylaczysz normalnie silnika i nie wyciagniesz kluczyka dopoki skrzynia sie nie schlodzi i nie popusci. W ostatnim czasie doszlo do tego, ze samochod musialem uruchamiac z N, bowiem na P znikaly wszystkie biegi z FISa. Przejscie miedzy biegami selektorem bez blokad, ciezko to opisac, chodzi jak 'w masle' bez przerw. Sama skrzynia pracowala poprawnie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-14, 13:27
|
|
|
Rozumiem. Pytam bo jak wsadziłem prestona do mojej to nie miał siły wrzucić D Ale ja miałem tak zawsze i nie ma róznicy od lat. |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-15, 15:30
|
|
|
a u mnie jest tak,że jak auto zimne to lewarek chodzi ciężko,a jakj się zagrzeje to chodzi leciutko. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-23, 15:32
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Szkoda tylko ze płyte trzeba demontować | A no trzeba ale aż tyle roboty to to nie jest . |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|