Autor |
Wiadomość |
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-05, 09:09 [S8 D2 98 LPG
] Problem z kopceniem na ciepłym 4.2 AHC
|
|
|
Witam Panowie od zakupu mam pewien problem z moją S8 a mianowicie auto kopci na niebiesko czyli pali olej momentami mocno zazwyczaj jak jest mocno zagrzana to po odpaleniu lub przy schodzeniu z obrotów lub jak po stoi odpalona i dodam gazu.
Silnik ma moc, pracuje równo jak na v8 przystało.
Nie ma reguły zdarza się że wg nie kopci..
Są jakieś szanse że to odma czy ewidentnie uszczelniacze lub pierścienie ?
Po kupnie było to bardzo częste zjawisko i w miarę jazdy trochę się uspokoiło...
Świeżo zalany Castrol Magnatec 10W40
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-05, 09:17
|
|
|
A jest tyle postów na temat marek oleju a ty dalej zalales qnojowke .Zmien olej na dobry i napisz co się zmieniło |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-05, 09:42
|
|
|
Poprzedni właściciel na nim jeździł poza tym jak zobaczyłem że ma apetyt na olej nie chciałem inwestować zbyt wiele ze względu na dolewki.. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-05, 09:56
|
|
|
Moze i jezdzil dlatego łyka olej.Poszperaj na forum bo są posty na ten temat.Byly przypadki gdzie po wymianie oleju auta przestawaly brać olej lub przynajmniej zmniejszal sie ich apetyt na niego.Napewno tu jest juz post który pomoze ci rozwiazac twój problem.Powodzenia. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-05, 10:13
|
|
|
Czytałem już coś niecoś lecz poszukam jeszcze dogłębniej |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-05, 11:10
|
|
|
Są tanie i tez dobre oleje jak valvoline,shell helix i to są już 5w40 a nie gnojówka do simsonka... Niestety od tego musisz zaczać-wymiany na lepszy. Ile ci łyka teraz na tysiąc? |
|
|
|
|
|
|
|
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-05, 11:56
|
|
|
Jestem na etapie pomiarów lecz na pewno nie mniej niż 1l na 1000 niestety napewno więcej niż 1l |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-06-05, 12:12
|
|
|
U mnie najprawdopodobniej uszczelniaczami podbiera olej. Najbardziej widoczne jest gdy zapale auto i zgasze je i po chwili ok 5min znów zapalam wtedy chmura dobra jest z tyłu.
Oleju znika mi ok 0,6 l /1000km |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-05, 12:16
|
|
|
Mi kopci zawsze po hamowaniu silnikiem. Jak jade stromym zjazdem i mam zapięty 2lub 3 bieg to po skończeniu zjazdu i dodaniu gazu musi wypierdzieć to co sie nazbierało. Im dłużej więc hamuje silnikiem tym wiekszego pierda puści potem. Ubytek do pół litra na 1000 |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-06-05, 13:44
|
|
|
Apophis napisał/a: | Mi kopci zawsze po hamowaniu silnikiem. Jak jade stromym zjazdem i mam zapięty 2lub 3 bieg to po skończeniu zjazdu i dodaniu gazu musi wypierdzieć to co sie nazbierało. Im dłużej więc hamuje silnikiem tym wiekszego pierda puści potem. Ubytek do pół litra na 1000 |
Ewidentne podciąganie uszczelniaczami, przepustnica zamknięta spore podciśnienie więc ssie każdą dziurą |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-05, 13:56 Re: Problem z kopceniem na ciepłym 4.2 AHC
|
|
|
KamcioS8 napisał/a: |
Silnik ma moc, pracuje równo jak na v8 przystało.
Nie ma reguły zdarza się że wg nie kopci..
Są jakieś szanse że to odma czy ewidentnie uszczelniacze lub pierścienie ?
|
Pomiar sprężania i będziesz wiedział czy kupiłeś samochód czy nie. Pierwszy pomiar i notujesz. Następnie wtryskujesz troszkę oleju w komorę i mierzysz ponownie.
Jeśli po wtryśnięciu oleju kompresja będzie podobna to wina jest uszczelnienia w głowicach. Wyjdzie gdzie i będziesz wiedział na których garczkach.
Jeśli kompresja wzrośnie po wtryśnięciu oleju to oznacza tylko pierścienie.
Są na to sposoby ale pierw rób pomiar baniaków. Nie ma co wróżyć z kart i zgadywać co by było gdyby.
Trzeba zacisnąć pasa i spojrzeć prawdzie w oczy czy motor nie jest zarżnięty.
Oleje tu nie pomogą już choćby nie wiem co. I nie słuchaj bajek że jest to wolno spasowany silnik i ma brać olej. To tylko wymówka ludzi którzy to wymyślili by usprawiedliwić słownictwo ( zarżnięty motor )
To czy ma moc czy nie to nie jesteś w stanie tego ocenić. Dlaczego ? Bo inną moc będzie miał motor co ma sprężanie 15 a inną co będzie miał 8. A V8 i tak będzie mocne, nawet jeśli z 340 KM zostało 250KM
Daj znać co wyszło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-05, 16:56
|
|
|
karol208 napisał/a: | Ewidentne podciąganie uszczelniaczami, przepustnica zamknięta spore podciśnienie więc ssie każdą dziurą |
No tez tak uwazam |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-06-06, 20:46
|
|
|
Mnie kopciło auto podczas hamowania silnikiem na wysokich obrotach. Wszystko wróciło do normy po wymianie pierścieni. |
|
|
|
|
|
|
|
KamcioS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-08, 08:43
|
|
|
Analizowałem to jeszcze u mnie dokładnie i na zimnym zero jakiegokolwiek dymu ... tylko jak już się mocno rozgrzeje.. |
|
|
|
|
|