Autor |
Wiadomość |
Qub
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-16, 19:04 [D2 97 4.2PB/LPG
] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu
|
|
|
Problem jest następujący:
kiedy uruchamiam samochód jak jest zimny, np po nocy, czy kilkugodzinnym staniu, po wrzuceniu D skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Wsteczny działa ale jak po tym trybie awaryjnym przełączam na R to jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego.
jak się troche potoczę na tym awaryjnym i rozgrzeje się już silnik, to po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu normalnie wskakuje już bieg, zmienia podczas jazdy i jest ok.
pierwsze wbicie tylko jest z mocniejszym szarpnięciem.
Jeśli gwałtownie zahamuje do zera i chce ruszyć to również skrzynia wchodzi w awaryjny, musze wyłączyć i włączyć silnik i jest wtedy ok.
Dzisiaj doszedł nowy objaw:
na 4 i 5 biegu trzęsie całą budą, ale tak MEGA, przy jeździe na tipo to samo, nie jest to uzależnione od prędkości bo przy wyższej prędkości na 3 biegu po przełączeniu na 4 jest to samo.
Skrzynia jest 5 biegowa, olej był zmieniony 200 km temu, przed zmianą również był problem z tym trybem awaryjnym, zmiana oleju nic nie zmieniła w tym temacie.
Ktoś może wie gdzie zacząć szukać? |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-16, 20:57
|
|
|
wymiana napewno jeszcze pogorszyla jak i ja mialem.niestety ale remont skrzyni i czym predzej tym lepiej bo zajedziesz ja do konca |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-16, 21:04
|
|
|
W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?
Przełącz na tipa jedz na 3 biegu i przeskocz tipem na 4 i zobacz co się dzieje. Czy przypadkiem się nie ślizga, po próbuj parę razy. Sprawdź dokładnie poziom oleju i podepnij auto pod kompa. Zobacz co wypluje, bo na pewno wypluje. W wielu przypadkach bywa tak że problemy sprawiają osprzęt silnika i przez to głupawki dostaje.
VAG prawdę Ci powie. wrzuć błędy i będzie się myśleć co dalej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:17 Re: Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu
|
|
|
Qub napisał/a: | Ktoś może wie gdzie zacząć szukać? |
No...sprawdź przepływomierz, przepustnice, podciśnienia, dolot i jak już sprawdzisz i wszystko to okaże się sprawne to jedź do serwisu ASB powiedz panu mechaniku ,że silnik jest O.K. i niech sie bierze do roboty.
Aaa i jeszcze jedno bo mówisz ,że po gwałtownym hamowaniu ... do sprawdzenia czujnik pod pedałem hamulca ,a jeśli sprawny to czy dochodzi w ogóle sygnał z niego do sterownika skrzyni. No i pasowało by co byś odczytał ewentualne błędy skrzyni i silnika, to by mogło coś niecoś rozjaśnić |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-17, 19:05
|
|
|
mysle ze vaga podpinales bo to podstawa z tym trzesieniem to moze byc konwekter jak kolega pisal.dlatego trzeba szybko dzialac bo konwekter moze cala skrzynie kaput.ja mialem akcje z skrzynia potem z niesprawnym konwekterem |
_________________
|
|
|
|
|
Qub
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-21, 00:10
|
|
|
ernesto napisał/a: | W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania? |
Nie wiem jak objawia się ślizganie, trzęsienie budą o którym mówiłem to tak jakbyś siedział dosłownie na traktorze, jakby wrzucało i za chwile wyrzucało bieg (w okresach po niecałą sekundę) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-21, 16:23
|
|
|
Konwerter kończy się, mam to samo. Po sprawdzeniu vagiem póki olej jest zimny to lockup zamyka się, jednak gdy się nagrzeje jest w trybie open albo regulation, czyli go nie spina i jest takie wrzucanie/wyrzucanie biegu co chwilę. Uślizg zobaczysz po obrotomierzu i słychać jak skrzynia robi w tym momencie takie "wuuu" warto od razu to zrobić aby nie przegrzać kosza sprzęgłowego, popalić tarczek i oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
Qub
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-21, 16:41
|
|
|
Dzięki Krzychu, właśnie takie objawy mam i to jest info jakiej potrzebowałem.
ślizgania nie mam obroty są stałe nawet jak trzęsie. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-21, 17:19
|
|
|
W Warszawie jest serwis MidParts, dlaczego jeszcze nie byłeś u nich na diagnozę? Skrzynia pójdzie na pewno na stół, ale zrobią to zgodnie ze sztuką. Dużo osób korzystało z ich usług i są zadowoleni..
Winowajcą również może być sterownik hydrauliczny lub któryś z zaworów..
Następną sprawą jest fakt, że aby ASB działała prawidłowo to nie może być żadnych błędów ze sterownika silnika. Niesprawność silnika/regulacja gazu przekłada się bezpośrednio na pracę skrzyni automatycznej.
Pisałeś, ze wpada w tryb awaryjny, a więc pytam czy podpinałeś VAGa aby odczytać błędy? Jakiś ślad musiał pozostać po tym trybie. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-22, 06:34
|
|
|
A jesteś pewien że silnik masz ogarnięty?
U mnie zauważyłem że szarpanie pojawia się gdy silnik czasami podkula. I główne objawy są na gazie. Wymiana opasek ślimakowych na lpg załatwiła sprawę ale nie do końca. I podejrzewam że winne będą listwy wtryskowe. Ogarnij silnik i podjedź do speców od asb |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|