Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu  
Autor Wiadomość
Qub 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-16, 19:04   [D2 97 4.2PB/LPG ] Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu

Problem jest następujący:
kiedy uruchamiam samochód jak jest zimny, np po nocy, czy kilkugodzinnym staniu, po wrzuceniu D skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
Wsteczny działa ale jak po tym trybie awaryjnym przełączam na R to jest mocne szarpnięcie przy wbijaniu wstecznego.
jak się troche potoczę na tym awaryjnym i rozgrzeje się już silnik, to po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu normalnie wskakuje już bieg, zmienia podczas jazdy i jest ok.
pierwsze wbicie tylko jest z mocniejszym szarpnięciem.
Jeśli gwałtownie zahamuje do zera i chce ruszyć to również skrzynia wchodzi w awaryjny, musze wyłączyć i włączyć silnik i jest wtedy ok.

Dzisiaj doszedł nowy objaw:
na 4 i 5 biegu trzęsie całą budą, ale tak MEGA, przy jeździe na tipo to samo, nie jest to uzależnione od prędkości bo przy wyższej prędkości na 3 biegu po przełączeniu na 4 jest to samo.

Skrzynia jest 5 biegowa, olej był zmieniony 200 km temu, przed zmianą również był problem z tym trybem awaryjnym, zmiana oleju nic nie zmieniła w tym temacie.

Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-16, 20:57   

wymiana napewno jeszcze pogorszyla jak i ja mialem.niestety ale remont skrzyni i czym predzej tym lepiej bo zajedziesz ja do konca
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-16, 21:04   

W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?
Przełącz na tipa jedz na 3 biegu i przeskocz tipem na 4 i zobacz co się dzieje. Czy przypadkiem się nie ślizga, po próbuj parę razy. Sprawdź dokładnie poziom oleju i podepnij auto pod kompa. Zobacz co wypluje, bo na pewno wypluje. W wielu przypadkach bywa tak że problemy sprawiają osprzęt silnika i przez to głupawki dostaje.
VAG prawdę Ci powie. wrzuć błędy i będzie się myśleć co dalej.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-16, 22:17   Re: Awaryjny kiedy zimna i po hamowaniu

Qub napisał/a:
Ktoś może wie gdzie zacząć szukać?


No...sprawdź przepływomierz, przepustnice, podciśnienia, dolot i jak już sprawdzisz i wszystko to okaże się sprawne to jedź do serwisu ASB powiedz panu mechaniku ,że silnik jest O.K. i niech sie bierze do roboty.

Aaa i jeszcze jedno bo mówisz ,że po gwałtownym hamowaniu ... do sprawdzenia czujnik pod pedałem hamulca ,a jeśli sprawny to czy dochodzi w ogóle sygnał z niego do sterownika skrzyni. No i pasowało by co byś odczytał ewentualne błędy skrzyni i silnika, to by mogło coś niecoś rozjaśnić
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-17, 19:05   

mysle ze vaga podpinales bo to podstawa z tym trzesieniem to moze byc konwekter jak kolega pisal.dlatego trzeba szybko dzialac bo konwekter moze cala skrzynie kaput.ja mialem akcje z skrzynia potem z niesprawnym konwekterem
_________________

 
 
Qub 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-21, 00:10   

ernesto napisał/a:
W wielu przypadkach szarpanie na 4 i 5 jest winą konwertera, masz objawy ślizgania?


Nie wiem jak objawia się ślizganie, trzęsienie budą o którym mówiłem to tak jakbyś siedział dosłownie na traktorze, jakby wrzucało i za chwile wyrzucało bieg (w okresach po niecałą sekundę)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-21, 16:23   

Konwerter kończy się, mam to samo. Po sprawdzeniu vagiem póki olej jest zimny to lockup zamyka się, jednak gdy się nagrzeje jest w trybie open albo regulation, czyli go nie spina i jest takie wrzucanie/wyrzucanie biegu co chwilę. Uślizg zobaczysz po obrotomierzu i słychać jak skrzynia robi w tym momencie takie "wuuu" warto od razu to zrobić aby nie przegrzać kosza sprzęgłowego, popalić tarczek i oleju.
_________________
 
 
Qub 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-21, 16:41   

Dzięki Krzychu, właśnie takie objawy mam i to jest info jakiej potrzebowałem.
ślizgania nie mam obroty są stałe nawet jak trzęsie.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-21, 17:19   

W Warszawie jest serwis MidParts, dlaczego jeszcze nie byłeś u nich na diagnozę? Skrzynia pójdzie na pewno na stół, ale zrobią to zgodnie ze sztuką. Dużo osób korzystało z ich usług i są zadowoleni..

Winowajcą również może być sterownik hydrauliczny lub któryś z zaworów..

Następną sprawą jest fakt, że aby ASB działała prawidłowo to nie może być żadnych błędów ze sterownika silnika. Niesprawność silnika/regulacja gazu przekłada się bezpośrednio na pracę skrzyni automatycznej.

Pisałeś, ze wpada w tryb awaryjny, a więc pytam czy podpinałeś VAGa aby odczytać błędy? Jakiś ślad musiał pozostać po tym trybie.
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-22, 06:34   

A jesteś pewien że silnik masz ogarnięty?
U mnie zauważyłem że szarpanie pojawia się gdy silnik czasami podkula. I główne objawy są na gazie. Wymiana opasek ślimakowych na lpg załatwiła sprawę ale nie do końca. I podejrzewam że winne będą listwy wtryskowe. Ogarnij silnik i podjedź do speców od asb
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.