Autor |
Wiadomość |
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-01-04, 18:58 [D2 95 4.2PB/LPG
] Słabe nagrzewanie Webasto
|
|
|
Pytanie do tych co mają sprawne fabryczne webasto i go używają. Ponieważ zaczeło się skrobanie szyb
Ile minut grzana u was potrzeba żeby rozmrozić samochód?
Mam wcześniejsze doświadczenia w dieslu 1.9 Tdi i tam wystarczyło 30m przy -15 i cały samochód był mokry od roztopionego śniegu, silnik 70c a wnętrze ukrop.
W A8 odpaliłem z pilota i po 30m silnik nagrzany do 50c ( instalacja Prins na 45c i przęłączyła się zaraz po odpaleniu) a wnętrze letnie i szyby dalej zmrożone , dopiero zaczynało coś tam odpuszczać. Odpaliłem silnik i dopiero po 10m lód z szyb schodził bezproblemowo.
Cały kombajn climatronica mam zregenerowany , nagrzewnice przepłukane , klapki oklejone na nowo , zawory i pompa zregenerowane. Ogrzewanie działa idealnie.
Piec jest w pełni sprawny ,oryginalny zostaw wymieniony na nowszy termo top c 5kw (70h nalou) oryginał akcesoryjny webasto a nie wyciągany z innego auta .
Teraz nie wiem czy za krótko grzeje czy coś jest u mnie nie tak . |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-04, 19:27
|
|
|
Jeśli masz Ori webasto to sprawdź czy zawór zwrotny masz odpowiednio wpiety, obieg powinien być najpierw przez nagrzewnice i dopiero przez nie na silnik, jak będzie coś pokrecone to obieg z webasta morze byś puszczone na silnik i jakimś cudem trochę będzie szło na nagrzewnice, a do ilu kresek na klimatroniku masz nadmuch prze pracującym webasto? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-01-04, 19:50
|
|
|
Do 3 kresek chyba
Właśnie zaworu tam nie mam jest trójnik tylko (najtańsza używka 300zł jeszcze nacięty od noża )
I faktycznie by pasowało że tu jest problem |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-04, 20:07
|
|
|
Tam musi byś zawór zwrotny, inaczej nie będzie prawidłowego obiegu plynu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-01-04, 20:09
|
|
|
Muszę jechać do hydraulicznego i kupić metalowy , tanie są zaraz przerobie ten trójnik i zobaczę wtedy.
[ Dodano: 2019-01-05, 15:42 ]
Udało mi się znaleźć w garażu zawór zwrotny od wody 3/4 cala teflonowy grzybek .
Muszę nagwintowac jeszcze rurki z nierdzewnej na króćce i wyspawać trójnik . Na długość powinno wejść wszystko.
Może ktoś ma taki zawór oryginalny luzem i mógłby go zmierzyć ? Najbardziej mnie długość całości interesuje . |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-05, 15:52
|
|
|
Mam taki, postaram się go zwymiarowac ale dziś to już nie dam rady |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-02, 18:28
|
|
|
Zawór zamontowany jutro test grzania .
Takie coś zrobiłem
i tutaj foto z wymiarami od "pb41ns" jeśli ktoś by chciał sobie taki wykonać
Mój wyszedł o 1cm krótszy i boczny króciec też 1cm krótszy od oryginalnego z plastiku.
koszt 5zł za rurki 20mm, króćce do wspawania 9zł i 12 zł za sam zawór zwrotny 3/4cala przy cenie używek to jak za darmo |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-02, 18:43
|
|
|
A to z metalu czy mosiądzu? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-02, 18:52
|
|
|
Na foto słabo widać , Sam zawór zwrotny jest z mosiądzu a króćce wyspawane z nierdzewki (AISI316)
Sam zawór ma w środku grzybek bez żadnej gumy tylko sam teflon plus nierdzewna sprężyna więc jest wieczny praktycznie , akurat znalazłem taki u siebie w zapasach |
|
|
|
|
|