Autor |
Wiadomość |
jarokwas2
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 55 Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2020-02-26, 13:39 [D2 97 4.2PB/LPG
] Delikatne szarpanie na gazie.
|
|
|
Witam. Nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Szukam ale nie idzie. Więc opiszę mój przypadek, może ktoś pomoże!
Mam ósemkę od roku i ciągle w nią inwestuje. Już ogarnąłem większość usterek (delikatnych lecz irytujących) ale z jedna nie mogę sobie poradzić.
Po przełączeniu na gaz (przełącza się przy 40 stopniach) i rozgrzanym silniku podczas jazdy przy lekkim dodaniu gazu zaczyna co jakiś czas delikatnie szarpać szczególnie gdy ma ciężko. Po przejściu na benzynę jest OK. Wiem, że jest to związane z wysokim napięciem. Wymieniłem świece, fajki, kilka cewek no i ostatnio 2 moduły zapłonowe. Po wymianie świec było ok przez 2 miesiące, po wymianie modułów tydzień Ok i teraz zaczyna znowu szarpać jakby wypadał zapłon ale pojedynczo i rzadziej. Już nie mam pomysłu gdzie może być przyczyna. Jest to irytujące szczególnie gdy jadę 150 i raz szarpnie, jadę dalej ale nie wiem czy coś się może stać.
Może ktoś się spotkał z czymś takim i ma jakiś pomysł ! POMÓŻCIE PROSZĘ. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-02-26, 14:06
|
|
|
Instalacja gazowa w ogóle była dotykana? Chodzi mi o wymianę filtrów, regulację. Ile lat ma instalacja, ile przejechała, jakie komponenty (możesz zdjęcia spod maski wrzucić). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-26, 14:18
|
|
|
wtryski lpg moze
albo trzeba wywalic moduł,y i przerobić na nowsze cewki |
|
|
|
|
jarokwas2
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 55 Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2020-02-26, 14:26
|
|
|
Instalacja gazowa ma rok i przejechałem 20 tyś. Byłem u gazownika, sprawdzał, podłączał pod komputer - twierdzi, ze z instalacją jest wszystko OK, mówi, że to wina wysokiego napięcia.
Nie wiem jak się przerabia cewki. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-02-26, 15:14
|
|
|
Ile wynosi napięcie?
Skoro problem występuje tylko na LPG, a na benzynie jest ok, to raczej coś związanego z gazem.
Gazownicy zawsze mówią, że wszystko ok. Teść był 3 razy u gościa, który montował instalację w jego aucie, bo na zimno silnik gasł po wciśnięciu sprzęgła. Za każdym razem podpinał się pod sterownik i niby coś regulował, no i już będzie na 100% ok. Auto jak gasło, tak gasło.
Odczytałem korekty paliwowe ze sterownika silnika i wyszło, że na gazie auto jest mocno przelane. Obniżyłem dawkę gazu, ustawiłem korekty po temperaturze i auto przestało gasnąć. A z gazem mam tyle wspólnego, co się przy swoim aucie sam nauczyłem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-26, 18:10
|
|
|
lpg jest wymagającym paliwem |
|
|
|
|
|
|
|
jarokwas2
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 55 Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2020-03-04, 13:40
|
|
|
Wiem, że gaz jest wymagający ale wymieniłem już dużo rzeczy związanych z wysokim napięciem a problem pozostał. Zmieniło się wiele, ale raz na jakiś czas kiedy ósemaczka ma ciężko pojawia się pojedyncze bardzo delikatne (jak wypadanie zapłonu) szarpnięcie. No i boje się, że jak przy 140 coś walnie to będzie niebezpiecznie.
Gazownik powiedział, że to może być związane z czujnikiem położenia wału. Ale nie pasuje, bo ten czujnik (z tego co czytałem) działa albo nie, a on działa. Może jakieś pomysły?
Wymieniłem wszystkie świece (na nie najtańsze), fajki, 4 cewki i ostatnio 2 moduły zapłonu. Po wymianie modułów efekt był największy, ale co jakiś czas szarpie. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-03-04, 14:47
|
|
|
Już któryś raz wspominasz o wysokim napięciu. A nie bardzo widzę jaki z tym związek mogą mieć świece, cewki, moduły, czujnik położenia wału. Za napięcie odpowiada regulator napięcia w alternatorze.
Więc jeszcze raz pytam ile wynosi napięcie w instalacji? Czy faktycznie jest wyższe niż być powinno w sytuacji, gdy występuje szarpanie? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
jarokwas2
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 55 Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2020-03-04, 15:00
|
|
|
Może źle to nazwałem. Problem w ocenie gazownika jest z iskrą i na tym się skupiłem. Ponieważ po wymianie kilku cewek przestało szarpać ale po 2 tygodniach wróciło, potem wymieniłem świece i fajki i na 2 miesiące był spokój, następnie wymieniłem moduły zapłonu i przestało szarpać ale co jakiś czas jest pojedyncze szarpnięcie. Dlatego skupiłem się na tym i nazwałem wysokie napięcie.
Nie wiem jakie jest napięcie z alternatora. W piątek sprawdzę. Dlatego pytam o pomysły - bo ja już ich nie mam. Z alternatorem raczej nie ma problemu bo ładuje i wszystko działa. Ale sprawdzę. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-03-04, 16:52
|
|
|
Dobra, już łapię o co chodziło z tym wysokim napięciem
Może problem jest z wiązką elektryczną - któraś wtyczka nie kontaktuje dobrze, albo kabel ma przerwę. Przy wymianach mogłeś poruszać kablami i się poprawiło, ale od wibracji, co jakiś czas, może się niestyk pojawia.
Jeśli szarpnięcia są mocne, to może w blokach pomiarowych pokaże wypadanie zapłonu na którymś cylindrze. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-03-04, 17:14
|
|
|
nadal twierdze że przerobić to na nowe cewki i bez modułów może pomóc |
|
|
|
|
jarokwas2
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarosław
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 55 Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 7 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2020-03-05, 10:38
|
|
|
Jak taka przeróbka cewek wygląda? Jest gdzieś jakiś opis? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-03-05, 19:04
|
|
|
masz dwie wtyczki do modułu
w jednym wtyku masz na środku masę dodatkowo i wywalasz je i spinasz na krótko
miernikiem sobie moduł przepikaj gdzie są przejścia
i kupujesz cewki i kostki do nich
masz to opisane u nas na forum |
|
|
|
|
|