Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Dużo łyka i trudno odpala  
Autor Wiadomość
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-08-28, 13:43   

Witam,

W dalszym ciągu to samo. Wymiana czujników stukowych nie pomogła, wymiana benzyny na V-power racing też nie. Teraz kolejny jest czujnik połozenia wału, tylko się zastanawiam czy jakiekolwiek gubienie sygnału przez ten czujnik nie jest monitorowane przez ECU i wyrzucane jako błąd? Z tego co czytałem to ECU mocno synchronizuje informacje z czujnika wału i czujnika rozrządu.
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-31, 14:48   

Spróbuj z modułami mocy - jak miałem walnięte/y nie miałem żadnych błędów (to jest el. wykonawczy a nie elektroniczny), wymieniłem oba i było OK
_________________
 
 
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-08-31, 21:37   

A gdzie te moduły szukać i czy wymiana jest problematyczna? Czy to są te dwa po jeden na każdą czwórkę cylindrów?
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-09-01, 22:43   

tak, znajduja sie po prawe stronie kolo wlewu płynu do spryskiwaczy - najlepiej jakbys podmienil od kogos, choc ja kupowalem jakies Niemieckie podrobki (chyba Hugo czy jakos tak) po ok 180zl
_________________
 
 
kocur17 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8 d2
Wiek: 52
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 2
Skąd: pyrzyce
Wysłany: 2014-09-06, 07:31   

k44761 napisał/a:
Witam.
Cytat:
- po odpaleniu na zimnym przez jakiś czas dawka powietrza jest znacznie większa niż ta, którą komputer wyliczył, że powinna być tzn. kanały "Air mass specified" i "Air mass actual" znacznie się różnią i tym bardziej wykraczają niby za zakres, który podaje VCDS
- sprawa jest normalna, po odpaleniu przez kilka sekund rozgrzewa się element pomiarowy w przepływomierzu i może pokazywać bzdury. Po kliku sekundach przepływka powinna mierzyć ok.

Cytat:
- po odpaleniu na zimnym współczynnik lambda wynosi 0.7-0.8 przez dłuższą chwilę; wiem, że na zimnym silnik musi mieć bogatą mieszankę, ale podobno dokumentacja przewiduje współczynnik 0.85-0.95
- tutaj też ok. Do czasu aż rozgrzają się sondy sterownik sobie przyjmuje wartość korekcyjną lambdy.
Cytat:

- po odpaleniu na zimnym knock sensory pokazują znacznie wyższe napięcie niż powinno być (o około 1V) co świadczy o spalaniu stukowym
- napięcie ka knock-sensorach nie powinno przekroczyć około 1,1V, jeśli przekracza - sprawdź ustawienie rozrządu (może być przestawiony lewy wałek , przez co też czujnik halla, co daje na przykład zbyt wczesny zapłon - teoretyzując oczywiście). Jak masz zimny olej silnik pracuje "ciężej" i stukowce zazwyczaj pokazują wyższe wartości.
Cytat:

- po rozgrzaniu się silnik odpala ok, współczynnik lambda wynosi ponad 0.9 z reguły coś około 0.95, "Air mass specified" i "Air mass actual" nadążają za sobą
- obojętnie czy silnik jest zimny czy ciepły to współczynniki korekcyjne do sond lambda "wariują" tzn. zmieniają się z zakresu ujemnych na dodatnie praktycznie bez przerwy w dużych zakresach
- bloki pomiarowe oraz ewentualne logi, czy wartości wyliczane przez sterownik lub podawane przez producenta jako zalecane są zawsze podawane dla gorącego silnika :)
Co do współczynników korekcyjnych sond, nie powinny one przekraczać 15-20% w całym zakresie obciążeń.

Generalnie u Ciebie to raczej nieszczelny dolot, sprawdź też ciśnienie paliwa na listwie, synchronizację rozrządu i stan układu zapłonowego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.