|
Autor |
Wiadomość |
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-28, 13:43
|
|
|
Witam,
W dalszym ciągu to samo. Wymiana czujników stukowych nie pomogła, wymiana benzyny na V-power racing też nie. Teraz kolejny jest czujnik połozenia wału, tylko się zastanawiam czy jakiekolwiek gubienie sygnału przez ten czujnik nie jest monitorowane przez ECU i wyrzucane jako błąd? Z tego co czytałem to ECU mocno synchronizuje informacje z czujnika wału i czujnika rozrządu. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-08-31, 14:48
|
|
|
Spróbuj z modułami mocy - jak miałem walnięte/y nie miałem żadnych błędów (to jest el. wykonawczy a nie elektroniczny), wymieniłem oba i było OK |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:37
|
|
|
A gdzie te moduły szukać i czy wymiana jest problematyczna? Czy to są te dwa po jeden na każdą czwórkę cylindrów? |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-09-01, 22:43
|
|
|
tak, znajduja sie po prawe stronie kolo wlewu płynu do spryskiwaczy - najlepiej jakbys podmienil od kogos, choc ja kupowalem jakies Niemieckie podrobki (chyba Hugo czy jakos tak) po ok 180zl |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kocur17
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8 d2
Wiek: 52 Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 2 Skąd: pyrzyce
|
Wysłany: 2014-09-06, 07:31
|
|
|
k44761 napisał/a: | Witam.
Cytat: | - po odpaleniu na zimnym przez jakiś czas dawka powietrza jest znacznie większa niż ta, którą komputer wyliczył, że powinna być tzn. kanały "Air mass specified" i "Air mass actual" znacznie się różnią i tym bardziej wykraczają niby za zakres, który podaje VCDS | - sprawa jest normalna, po odpaleniu przez kilka sekund rozgrzewa się element pomiarowy w przepływomierzu i może pokazywać bzdury. Po kliku sekundach przepływka powinna mierzyć ok.
Cytat: | - po odpaleniu na zimnym współczynnik lambda wynosi 0.7-0.8 przez dłuższą chwilę; wiem, że na zimnym silnik musi mieć bogatą mieszankę, ale podobno dokumentacja przewiduje współczynnik 0.85-0.95 | - tutaj też ok. Do czasu aż rozgrzają się sondy sterownik sobie przyjmuje wartość korekcyjną lambdy.
Cytat: |
- po odpaleniu na zimnym knock sensory pokazują znacznie wyższe napięcie niż powinno być (o około 1V) co świadczy o spalaniu stukowym
| - napięcie ka knock-sensorach nie powinno przekroczyć około 1,1V, jeśli przekracza - sprawdź ustawienie rozrządu (może być przestawiony lewy wałek , przez co też czujnik halla, co daje na przykład zbyt wczesny zapłon - teoretyzując oczywiście). Jak masz zimny olej silnik pracuje "ciężej" i stukowce zazwyczaj pokazują wyższe wartości.
Cytat: |
- po rozgrzaniu się silnik odpala ok, współczynnik lambda wynosi ponad 0.9 z reguły coś około 0.95, "Air mass specified" i "Air mass actual" nadążają za sobą
- obojętnie czy silnik jest zimny czy ciepły to współczynniki korekcyjne do sond lambda "wariują" tzn. zmieniają się z zakresu ujemnych na dodatnie praktycznie bez przerwy w dużych zakresach | - bloki pomiarowe oraz ewentualne logi, czy wartości wyliczane przez sterownik lub podawane przez producenta jako zalecane są zawsze podawane dla gorącego silnika
Co do współczynników korekcyjnych sond, nie powinny one przekraczać 15-20% w całym zakresie obciążeń.
Generalnie u Ciebie to raczej nieszczelny dolot, sprawdź też ciśnienie paliwa na listwie, synchronizację rozrządu i stan układu zapłonowego. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |