Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Dziwne syczenie  
Autor Wiadomość
wojak_1 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-07-05, 19:37   [D2 97 4.2PB/LPG ] Dziwne syczenie

Witam kolegów mam taki oto problem po wyłączeniu silnika syczy mi coś na podszybiu jakby z serva przy pompie hamulcowej więc wymieniłem servo na nowe lecz problem nie ustał nie wiem co jest przyczyną poza syczeniem nic złego się nie dzieje lecz to nie mój pierwszy samochód a to wygląda dość irytująco syk trwa około 30-40 sekund po zgaszeniu silnika wydobywa się gdzieś jakby z serva lub czegoś niedaleko dodam że nie działa mi tempomat lecz nie wiem czy to ma jakiś związek pozdrawiam i proszę o pomoc
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-07-05, 19:55   

Jak dla mnie to normalna rzecz,nie wiem jaki proces tam zachodzi ale te odgłosy dochodzą z klimy.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-05, 20:04   

Mam cos podobnego i odkąd posiadam auto jest ten dzwięk. Nic sie w aucie nie dzieje.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-07-05, 20:14   

123mielony napisał/a:
te odgłosy dochodzą z klimy.

Dokładnie , na podszybiu (pod maską) pod lewą kratką (od strony kierowcy) idą rurki od klimy , i założę się że to to ci szumi ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
wojak_1 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-07-05, 20:31   

Dzięki panowie
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-07-06, 07:32   

mdamian napisał/a:
Dokładnie , na podszybiu (pod maską) pod lewą kratką (od strony kierowcy) idą rurki od klimy , i założę się że to to ci szumi ;-)

Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było. A na drugi raz najpierw spytaj a później wymieniaj. A jak już wymieniasz zaczynaj od najtańszej i najprostrzej rzeczy, dużo zaoszczędzisz kasy i nerwów.
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-07-06, 11:18   

Panowie to syczenie to zamykające się klapki przy wentylatorze nagrzewnicy. Zdejmijcie pokrywę tą siatkowaną z plastiku która jest zaraz za centralną osłoną silnika z napisem V8. Przykręcona ona jest dokładnie do obudowy nagrzewnicy za pomocą trzech wkrętów. Jak już ją się zdejmie to wszystko widać i są tam dwie takie klapki które się poprostu zamykają po wyłączeniu zapłonu.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-07-06, 11:49   

stan napisał/a:

Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było.

Mam już 3 audi z rzędu i w każdym przez jakiś czas takie syczenie było słychać po zgaszeniu - we wszystkich było mało czynnika ?
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-07-06, 16:14   

stan napisał/a:
Po dopełnieniu czynnika powinno przestać, przynajmniej u mnie tak było
W takim razie zaraz po nabiciu klimy u mnie juz nie ma czynnika...
Ten typ tak ma i nie chodzi o brak czynnika tylko o rozprezanie sie go w ukladzie klimatyzacji
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-07-06, 19:10   

Normalne zjawisko, u mnie to samo. Zrób sobie serwis klimatyzacji (bo kiedyś i tak trzeba to zrobić) i śmigaj dalej. ;-)
_________________
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-07-07, 01:33   

potwierdzam to normalne, zawór wyrównuje ciśnienie dla tego syczy po zgaszeniu na klimie
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-07-08, 10:39   

Co za bajki piszecie ,że trzeba zrobić serwis klimy -tak jak kolega napisał wyżej -wyrównuje się ciśnienie gazu i tak musi wręcz być jak nie ma tego syczenia to wtedy macie zmartwienie bo możecie mieć za duże ciśnienie w układzie a co za tym idzie w najbliższym czasie wyciek czynnika np.pokrywą ze sprężarki ,a więc cieszmy się tym dźwiękiem bo wtedy wszystko gra i buczy.
_________________

 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-08, 15:55   

U mnie też tak syczy po zgaszeniu silnika! Klima chłodzi pierwsza klasa! :-)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-08, 22:35   

Podczas pracy cisnienia w ukladzie sa rozne, inaczej zasada dzialania klimy jest bez sensu :) Po wylaczeniu silnika kompresor nie pompuje i w ukladzie wyrownuja sie cisnienia wydajac takie wlasnie dzwieki. Po prostu to cecha nie wada.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-13, 20:30   

a czy u kogoś słychać ten syk (rozprężanie na dławiku w parowniku)
przez nawiewy centralne?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.