Autor |
Wiadomość |
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-05-03, 12:07 [D2 97 4.2PB/LPG
] Skrzynia w trypie awaryjnym, nie zmieni
|
|
|
Na wstępie chciałbym prosić o wybaczenie jeśli taki temat już był, ale nie mogłem go znaleźć
Sprawa wygląda tak. Niedawno kupiłem D2, podczas drogi powrotnej skrzynia wpadła w tryb awaryjny, pomogło dolanie benzyny i ponowne odpalenie. Po powrocie do domu samochód postawiony pod blokiem. następnego dnia znowu tryb awaryjny, VAG powiada, że są problemy z łącznością sterownika silnika ze sterownikiem skrzyni i (o ile dobrze pamiętam) niewłaściwy odczyt danych obrotów silnika.
Co do samej skrzyni, to nie mam też świateł wstecznych przy wrzuceniu R oraz po skasowaniu błędów nie działa + i -. Dodam że poprzedni właściciele na 100% nie wymieniali oleju. Przebieg to teoretycznie 189k, a w praktyce ok 300k.
Jest to mój pierwszy samochód z ASB także nie mam pomysłów |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-05-03, 14:28
|
|
|
Pod maską masz ECU w osłonie po lewej stronie. Zobacz czy przypadkiem jakiś przewód nie jest przetarty, nadgryziony lub coś co może powodować błędny odczyt.
Miałem podobną sytuacje i w moim przypadku okazało się jeden przewód się rozłączył i skrzynia wpadła w tryb awaryjny.
Dolewanie paliwa nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym.
Sprawdzaj przewody na początek. Nawet te pod maska. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-05-03, 21:36
|
|
|
To jak kupowałeś to byłeś świadom że coś jest nie tegez ze skrzynią sprawc olej w skrzyni |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-05-05, 11:52
|
|
|
Nowości z dzisiaj. Mianowicie pod dywanikami od kierowcy i pasażera była woda. Najprawdopodobniej odwadniacz od klimatyzacji jest zatkany.
Wysuszyć i liczyć na to że ustanie czy jechać do elektryka? Niestety kabelki nie są moją mocną stroną |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-05, 13:30
|
|
|
Sączki czyść,wysusz i spryskaj potem jakims kontaktem uprzednio czyszczac i sprawdzając. |
|
|
|
|
|
|
|
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-05-25, 00:27
|
|
|
Wyczyściłem chyba już wszystko, po parę razy. Czujnik prędkości obrotowej przestał wariować, ale zwariował za to sterownik. Nie wyświetla biegów na fisie, nie da się z nim połączyć i zachowuje się jak trup?
Spotkał się ktoś z czymś podobnym? |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-25, 06:30
|
|
|
Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało. |
|
|
|
|
|
|
|
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-05-27, 15:32
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało. |
I jak sobie z tym poradziłeś? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-28, 08:18
|
|
|
Wymieniłem sterownik i wszelkie problemy ustały. Na zalanym był problem ze sterowaniem elektrozaworami, bodajże trzeci nie chciał działać na teście wyjść. |
|
|
|
|
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-05-31, 15:24
|
|
|
No dobra, to teraz wymiana sterownika, a wzwiązku z tym pytanie. Czy mogę kupić sterownik, w którym środkowy numer ( na naklejce ) jest inny? Ponieważ po wpisaniu numeru części, czyli 4D0 927 156 E znajduje mi różne wersje, np. ZF 0501 005 571, a w mojej jest ZF 0501 005 170. Ma to jakieś znaczenie?
Dla przypomnienia moja skrzynia to 4HP-24A CML. |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-02, 20:59
|
|
|
Jak się pytałem na forum w sprawie swojego sterownika to mówili, że musi być taki sam
Doszły mnie jednak słuchy, że nie koniecznie Ja jednak kupiłem identyczny, za drogie były żeby strzelać |
|
|
|
|
hubiq90xd
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 10 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 2015-06-02, 23:42
|
|
|
Generalnie o różnice cenowe chodzi. Sterownik z innym numerem mam za 80 zł z gwarancją, a z identycznym od 250 |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-03, 09:15
|
|
|
To i tak nieźle, do mojej skrzyni wcale nie było nawet za 400.... |
|
|
|
|
|