Autor |
Wiadomość |
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-05, 17:44 [D2 97 4.2PB/LPG
] spalanie na klimie
|
|
|
jeżdżąc bez klimy spalanie przy 140 km/h w granicach 14-15l/100 km. wystarczy ze włączę klimę - skacze do 20 a w mieście bez względu na styl jazdy 30l/100km... jakieś pomysły, bo tylko przepalam paliwo bezsensownie... instalacja brc, niby wystrojona w autoryzowanym serwisie... |
Ostatnio zmieniony przez shultz 2014-08-05, 18:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-05, 17:51
|
|
|
Tagów nie piszemy z palca tylko wybieramy z listy wiec popraw.
Też mam BRC,i spalanie srednie tak jak w mym opisie. Dynamiczna trasa ok 15l ale 140 to ja w deszczu jezdze. W miescie mam 18-20 i mam ustawione lpg na normalne spalanie a nie przykrecone.
Podłącz kompa i sprawdź. |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-05, 18:10
|
|
|
nie wiem jak to się zmienia, jeśli możesz to popraw proszę lub napisz mi jak to się robi.
140 bo lało jak jasna cholera a kapcie chwilowo slicki, niedawno kupiłem i dopiero zamówiłem normalne.
na komputerze nic nie pokazuje, ciśnienie gazu w klimie w granicach 4-6 i 12-13 |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-08-05, 19:45
|
|
|
Ten typ tak ma |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-05, 19:54
|
|
|
jakieś inne pomysły?
3 moich znajomych ma takie same samochody, i u nich jakoś jest normalnie, a mój świeży nabytek świruje. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:14
|
|
|
Sprawdzałeś vagiem reszte? Także brc trza przeswietlic |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:24
|
|
|
podpinałem pod ktsa i nic niezwykłego nie było. brc też było kompem sprawdzane i niby czysto:/ nie działa klima z podziałem na strefy, chłodzi dobrze, ale nie najlepiej wygląda kwestia z regulacją temperatury. mam wrażenie, że nie ma dużej różnicy przy zmianie temperatury np z 20 na 24
pali suka normalnie jakby miała spadochron z tyłu albo zaciągnięty ręczny:/ |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:33
|
|
|
Ale gdyby takie obciazenie dawała sprezarka to by chyba spaliło pasek. Problem szukał bym gdzie indziej. Sprawdz sondy,przepływke,logi dynamiczne. |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-05, 20:35
|
|
|
ok, w piątek pojeżdżę z kompem i może coś będę wiedział, bo szlag mnie trafia. polatam na benzie i zobaczę czy problem jest taki sam |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-05, 21:22
|
|
|
No nawet nie wiesz czy to tylko lpg czy nie. Musisz posprawdzać a potem może cos sie okaze. |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-08, 17:29
|
|
|
pojezdziłem na benzynie - spalanie...11,8 prędkości od 80 do 140. dzisiaj gazownik się pobawił, dawki lpg są praktycznie identyczne jak na benzynie, ale czuć, jakby delikatnie wypadały zapłony. chcę zacząć od świec i tu pytanie - na jakich Wy jeździcie, bo ja nie znam tego silnika i nie wiem co mu można założyć a czego nie. wcześniej miałem 310 ps 2,2t aan i świeca kosztowała ok 9 zł, a latał jak zły.
doradźcie proszę. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-08, 19:24
|
|
|
Dawki identyczne jak na PB tzn ze pali ci tyle gazu co beny?? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-08-08, 19:50 Re: spalanie na klimie
|
|
|
shultz napisał/a: | jeżdżąc bez klimy spalanie przy 140 km/h w granicach 14-15l/100 km. wystarczy ze włączę klimę - skacze do 20 a w mieście bez względu na styl jazdy 30l/100km... jakieś pomysły, bo tylko przepalam paliwo bezsensownie... instalacja brc, niby wystrojona w autoryzowanym serwisie... |
Masz dostęp do jakiegoś interfejsu by czytać czasy wtrysku benzyny?
Podaj czasy wtrysku benzyny na biegu jałowym z włączoną klimą i bez.
(czas wtrysku benzyny na benzynie i czas wtrysku benzyny na LPG).
Jeżeli masz sprawną sprężarkę (nie zaciera się) to czas wtrysku na dobrze
rozgrzanym silniku pownien zwiększyć się na klimie o max 1 ms (bieg jałowy).
Z powiedzmy 3,4 ms na 4.4 ms max.
Jeżeli coś się dzieje z kompresorem a jest to jedyna rzecz, która
może mieć wpływ na spalanie (załączony kompresor powoduje większe
obciążenie silnika).
Sprawdź to. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-08-09, 11:57
|
|
|
może źle się wyraziłem, chodzi o odczyty pierwszej sondy lambda, wychylenia nie różnią się od benzyny, czyli, że ani za bogato, ani za ubogo. wątpię, żeby palił tyle samo benzyny co gazu
czasy otwarcia wtrysków na benzynie sprawdziłem zgodnie z sugestią - wszystko w normie.
wykręciłem dzisiaj świece i są praktycznie nowe, więc jedyną opcją wydają mi się cewki bo objawy są jakby był problem z zapłonem, co wydaje mi się też przekładać się może na takie kosmiczne spalanie:/
w s6 zrobiłem konwersję na 2,0tfsi i o problemie zapomniałem, a tutaj jak to wygląda? bo dopóki całkiem cewka nie padnie to nie wiadomo, która niedomaga:/
jakieś pomysły panowie szlachta? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-09, 15:11
|
|
|
shultz, Może nieszczelność układu. Czasami zdarzy się że gdzieś opaska przecięła przewód lub gdzieś się dziurka zrobiła. Ja nie patrzę na spalanie ale ostatnio przekroczyła mi 21 i okazało się przez przypadek że jest nieszczelność na króćcu wychodzącym z reduktora. Gazu nie było czuć a swoje robiło. Teraz 18,2 wyliczenie ze 142 l 2 tankowania do pełna |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|