Autor |
Wiadomość |
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2017-03-21, 19:26 [D2 99 4.2PB/LPG
] Wymian gumek na tłoczku tył. zestaw nap
|
|
|
Witam ktoś może podpowie jak wymienić gumy na tłoczku zacisk tył mam sparciałe gumy i widziałem ze troche wychodza na wierz z tłoczka. ktoś mi tu podpowiadał żeby wcisnąć hamulec i czyms go zablokowac i odkreić przewody gumowe i wyciągam zacisk żeby się uklad nie zapowietrzył ktoś może tak robił i jak najlepiej się do tego zabrać. Słyszałem też żeby zacisnąc wężyk elastyczny i też będzie |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-03-21, 20:06
|
|
|
Do zaciskania służą specjalne szczypce:
Ale spokojnie możesz posłużyć się takimi szczypcami regulowanymi
Do wypchnięcia tłoczka są dwie szkoły, jedna to odkręcasz zacisk z mocowania. Następnie druga osoba jak już zacisk będzie odkręcony pompuje hamulcem ( na zgaszonym silniku )
Siłą sama wypchnie tłok z zacisku.
Kiedy tłok wyskoczy zaciskasz przewód elastyczny i demontujesz zacisk na stół.
Druga szkoła to demontujesz cały zacisk i w miejsce gdzie wpływa płyn dmuchasz sprężonym powietrzem. Powietrze samo wypchnie tłoczek.
Ja jestem zwolennikiem pierwszego.
Uwaga przed demontażem, dolej płynu do max by podczas wyskoczenia tłoczka nie zapowietrzyć całego układu.
Kiedy zacisk będziesz miał na stole oceń stan tłoczka czy nie jest pordzewiały i oczywiście powierzchnię cylindra.
Wszystko ładnie wyczyść. Podstawa to wyczyścić miejsce przylgni nowej uszczelki. Możesz poskrobać troszkę nożem, śrubokrętem nie za mocno by nie zrobić zadr.
Kiedy wszystko będziesz miał przygotowane polecam przesmarować tłoczek troszkę pastą do montażu tłoczków, ułatwi Ci wsunięcie tłoczka i dodatkowo działa uszczelniajaco i smarująco.
Ja używam takiej pasty:
Montaż:
Luzujesz odpowietrznik i dobrze smarujesz środkiem penetrującym, oczyścić gwint delikatnie.
Zakładasz uszczelkę pierw w zacisk upewniając się, że dobrze siedzi.
Następnie drugą stronę uszczelki nakładasz na końcówkę tłoczka.
Celujesz delikatnie tłoczkiem w otwór. Kiedy będzie już siedział pomału wkręcasz go w swoje miejsce ( uwaga tłoczek wkręcany ) jednocześnie przesuwając uszczelkę to zewnątrz tłoka.
Po pewnym momencie dojdzie do wargi i uszczelka powinna wskoczyć.
Wkręcasz tłoczek i montujesz
Odpowietrzasz tylko tą stronę po montażu i gotowe. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-21, 22:30
|
|
|
pudloc86, skoro tego nigdy nie robiłeś to daj to zrobić osobie która temat zna ...w końcu to hamulce, najważniejszy układ w aucie ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-03-21, 23:39
|
|
|
W pierwszej kolejności kup sobie http://allegro.pl/szczypc...6645326377.html albo zrób ze zwykłych.
Dwa, w tylnym zacisku tłoczek wypchniesz dźwignią ręcznego przy zacisku.
Trzy, przewody nie zaciskaj tymi szczypcami tylko kup sobie w pierwszym lepszym sklepie z hydrauliką końcówkę z gwintem wewnętrznym M10x1 i kawałek przewodu z baryłką. Przewód zalutuj, przełóż przez końcówkę i zakręć na wężyku wykręconym z zacisku.
Cztery, tutorial http://www.a8team.pl/d2-a...ego-vt15404.htm |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-03-22, 08:54
|
|
|
Z tym wypychaniem tłoczków przy pomocy sprężarki to uważać trzeba. Tłoczek wyfruwa ze znaczną prędkością i może uszkodzić mechanika i/lub siebie. |
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2017-03-22, 13:44
|
|
|
Robiłem już to kiedys ale w tedy ściągnąłem wszystkie zaciski i miałem sprzęt do odpowietrzenia.Słyszałem też że można zacisnąć pedały hamulca i go zablokowaci w tedy demontowac zacisk ale tego nie robi można też tak. |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-22, 19:06
|
|
|
pudloc86 napisał/a: | Słyszałem też że można zacisnąć pedały hamulca i go zablokować | Nawet powinieneś tak zrobić, w przeciwnym wypadku wypłynie cały płyn ze zbiorniczka i po części też z pompy ABS a odpowietrzenie nie będzie łatwe. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|