Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Skrzynia w trypie awaryjnym, nie zmieni  
Autor Wiadomość
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-05-03, 12:07   [D2 97 4.2PB/LPG ] Skrzynia w trypie awaryjnym, nie zmieni

Na wstępie chciałbym prosić o wybaczenie jeśli taki temat już był, ale nie mogłem go znaleźć :)

Sprawa wygląda tak. Niedawno kupiłem D2, podczas drogi powrotnej skrzynia wpadła w tryb awaryjny, pomogło dolanie benzyny i ponowne odpalenie. Po powrocie do domu samochód postawiony pod blokiem. następnego dnia znowu tryb awaryjny, VAG powiada, że są problemy z łącznością sterownika silnika ze sterownikiem skrzyni i (o ile dobrze pamiętam) niewłaściwy odczyt danych obrotów silnika.
Co do samej skrzyni, to nie mam też świateł wstecznych przy wrzuceniu R oraz po skasowaniu błędów nie działa + i -. Dodam że poprzedni właściciele na 100% nie wymieniali oleju. Przebieg to teoretycznie 189k, a w praktyce ok 300k.
Jest to mój pierwszy samochód z ASB także nie mam pomysłów :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-03, 14:28   

Pod maską masz ECU w osłonie po lewej stronie. Zobacz czy przypadkiem jakiś przewód nie jest przetarty, nadgryziony lub coś co może powodować błędny odczyt.
Miałem podobną sytuacje i w moim przypadku okazało się jeden przewód się rozłączył i skrzynia wpadła w tryb awaryjny.

Dolewanie paliwa nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym.
Sprawdzaj przewody na początek. Nawet te pod maska.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Kuba123 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 41
Skąd: Morąg
Wysłany: 2015-05-03, 21:36   

To jak kupowałeś to byłeś świadom że coś jest nie tegez ze skrzynią sprawc olej w skrzyni
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-05-04, 17:15   

Przejrzyj cała elektrykę zaczynając od złącza przy skrzyni na czujniku zmiany biegów , wystarczy że nieświadomie wjechałeś w kałużę i zalało to ustrojstwo . Rozłącz wysusz i sprawdź . Bywały już takie przypadki zawilgocenia tegoż miejsca .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-05-05, 11:52   

Nowości z dzisiaj. Mianowicie pod dywanikami od kierowcy i pasażera była woda. Najprawdopodobniej odwadniacz od klimatyzacji jest zatkany.
Wysuszyć i liczyć na to że ustanie czy jechać do elektryka? Niestety kabelki nie są moją mocną stroną :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-05, 13:30   

Sączki czyść,wysusz i spryskaj potem jakims kontaktem uprzednio czyszczac i sprawdzając.
 
 
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-05-25, 00:27   

Wyczyściłem chyba już wszystko, po parę razy. Czujnik prędkości obrotowej przestał wariować, ale zwariował za to sterownik. Nie wyświetla biegów na fisie, nie da się z nim połączyć i zachowuje się jak trup?
Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 06:30   

Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało.
 
 
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-05-27, 15:32   

Maroonio napisał/a:
Tak, ja miałem zalany wodą sterownik. Co prawda działał na tyle, że dało się z nim połączyć ale skrzynia wchodziła w awarię a auto nie jechało.

I jak sobie z tym poradziłeś?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-05-27, 17:31   

Sterownik do wymiany
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 08:18   

Wymieniłem sterownik i wszelkie problemy ustały. Na zalanym był problem ze sterowaniem elektrozaworami, bodajże trzeci nie chciał działać na teście wyjść.
 
 
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-05-31, 15:24   

No dobra, to teraz wymiana sterownika, a wzwiązku z tym pytanie. Czy mogę kupić sterownik, w którym środkowy numer ( na naklejce ) jest inny? Ponieważ po wpisaniu numeru części, czyli 4D0 927 156 E znajduje mi różne wersje, np. ZF 0501 005 571, a w mojej jest ZF 0501 005 170. Ma to jakieś znaczenie?
Dla przypomnienia moja skrzynia to 4HP-24A CML.
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 20:59   

Jak się pytałem na forum w sprawie swojego sterownika to mówili, że musi być taki sam ;)
Doszły mnie jednak słuchy, że nie koniecznie :D Ja jednak kupiłem identyczny, za drogie były żeby strzelać :)
 
 
hubiq90xd 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 2015-06-02, 23:42   

Generalnie o różnice cenowe chodzi. Sterownik z innym numerem mam za 80 zł z gwarancją, a z identycznym od 250 :/
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 09:15   

To i tak nieźle, do mojej skrzyni wcale nie było nawet za 400....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.