Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-18, 12:03 [D2 ALL
] Sprawdzanie podcisnień
|
|
|
Czy jest ustalone, np. w ELSIE jaka powinna występować wartość podciśnienia na wolnych obrotach oraz przy przekroczeniu konkretnej wartości obrotów? Chodzi mi o cały układ. Ostatnio oglądałem program o mercedesie 190 i jak gość sprawdzał wąż podciśnienia wchodzący w ASB, to wpinał mnometr i wyskakiwała mu wartość. Czy u nas też jest ona określona w całym układzie? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-18, 14:32
|
|
|
Nie ma takich danych w Elsie. W podglądzie parametrów w programie od LPG pokazuje mi względem atmosfery -0.35B na wolnych do ok. -0.9B przy maksymalnym obciążeniu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-18, 14:48
|
|
|
To jest z tego filmu: http://player.pl/programy....html?atpl#play
Czas 9:45
Trzeba oglądnąć niestety reklamy.
A jesteś pewny że Twój samochód działa idealnie? Bo można by utrzorzyć jakiś wzorzec dla innych. Temat podciśnien jest bardzo popluarny w naszych wozach i sporo ludzi ma z nim problemy. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-18, 15:35
|
|
|
Jestem pewien, że mój silnik NIE działa idealnie - delikatne poszarpywanie/drgania na wolnych obrotach jak u wielu osób tu na forum, ale na wiosnę sprawdzałem szczelność dolotu i podciśnień i tu wszystko było szczelne.
Fajnie by było jakby więcej osób podało swoje wartości podciśnień. Można by wtedy wyciągnąć wnioski, co jest normą a co nie |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-18, 15:38
|
|
|
No i właśnie mam ten sam problem co Ty. Podciśnienia niby wszystkie okay, bo rozbierałem cały dolot. Jeśli okaże się na 100% że problem podciśnień został wyeliminowany, to jedyne co zostaje to cały układ zapłonowy + wtryski. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-18, 16:27
|
|
|
Zawsze można podpiąć wakuometr w tą zaślepioną rurkę z przodu kolektora. Z tego co się dowiedziałem jeśli w kolektorze jest poniżej 4 bar to gdzieś jest nieszczelność. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-18, 16:38
|
|
|
Tylko przy jakich obrotach, jałowych? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-18, 16:42
|
|
|
Przy jałowych. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-10-18, 16:45
|
|
|
Ile ??? 4 bary? w podciśnieniu???
Toż prożnia calkowita to 1 Bar .
Podcisnienie na silniku zawiera sie w okolicach 0.5 do 0.7 na zamknietej przepustnicy przy wolnych Ponad 0.7 na hamowaniu silnikiem Do cisnienia atmosferycznego a faktycznie - 0.1 na WOT .
Oczywiscie tyczy sie to silnikow N/A z wykluczeniem gałęzi stlopodcisnieniowych takich jak np Vanos |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-10-18, 16:52
|
|
|
0.4 |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-21, 08:22
|
|
|
W porządku. 0.4 na wolnych obrotach. Załóżmy że mam ten manometr i gdzie się mogę wpiąć aby był to wynik miarodajny? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-21, 11:21
|
|
|
Jak najbliżej kolektora dolotowego i za pomocą możliwe sztywnego przewodu (aby uniknąć 'zapadania' się przewodu jak w przypadku miękkich silikonów). Przy przepustnicy jest kilka króćców podciśnieniowych. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-21, 11:49
|
|
|
W porządku. Załóżmy że odpinam wężyk od przepustnicy. Podpinam siępod króciec a wąż który odpiąłem zaślepiam czymś na chwilę? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:00
|
|
|
Tak, możesz najpierw podpiąć się tylko manometrem, zamiast seryjnych wężyków. Później poprzez trójnik wpiąć się w istniejący układ i porównać odczyty. Jak w drugim przypadku będzie słabsze podciśnienie, to będzie znaczyło, że gdzieś w układzie jest nieszczelność. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:28
|
|
|
W porządku. Też tak uczynię. Dzięki bardzo za pomoc. Zdam relację co i jak a nawet wrzucę kilka fotek dla potomnych |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|