Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-05, 10:17
|
|
|
Wczoraj wypuściłem sie na impreze do Wrocławia więc form było już dla mnie niedostepne. Świat jest rzeczywiście mały miałem juz nieraz okazje się o tym przekonać.
Z tym Poznaniem to tak że moja praca mnie tam zawiodla, a co do spotkania w Biłgoraju to pewnie że tak, tym bardziej że w tym roku bede miał chyba okazje nieraz tam sie wybrac do rodzinki. A tak wogole to bede chyba w Bilgoraju na poczatku kwietnia to na pewno sie odezwe ... chcialbym zeby ktos z "Grona" rzucil okiem na moje auto. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-06, 23:38
|
|
|
jest przecież na naszym forum o tym oleju już od dawna, ostatni post o Mobilu sam doklejałem
http://www.a8team.pl/topics14/76.htm |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-07, 14:27
|
|
|
Wiem, wiem ale zauważylem to dopiero niedawno. |
_________________
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-03-09, 14:11
|
|
|
dzisiaj rozmawiałem z ASO i powiedziano mi że właściwy olej do mojej skrzyni jest o symbolu G055162A2 kolor niebieski ??? , natomiast polecany warsztat P. Dolińskiego w Długołęce twierdzi że zalewa oryginalnym olejem VW/Audi koloru żółtego - który jest właściwy ???
[ Dodano: 2011-03-09, 14:12 ]
skrzynia 5 biegowa , symbolu nie znam podałem VIN |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-10, 22:58
|
|
|
Niebieski to mi przychodzi na myśl prawdziwy 100% syntetyk SHELL DONAX TZ ale niemal nieosiągalny w PL, gdybyś to gdzieś dostał to masz wieczny spokój ze skrzynią, ale ciężko bo u nas tylko w beczkach 208L rozprowadzany :-o
lej to co w linku było i będzie ok, w ASO to też potrafią "straszyć" klientów tak by ten zdębiał i kupił co mu proponują.. |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-12, 20:35
|
|
|
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz:
Poczytałem sobie troche poniższa lekturę:
http://www.a8team.pl/topi...t=wymiana+oleju
I zaczyna mnie martwic pare rzeczy, więc zanim wrzuce adres warsztatu w którym wymieniałem olej do listy odradzanych mam kilka pytań:
Doc napisał/a: |
- wlewamy olej do sprzęciora, unosimy baniak w ten sposób, aby znajdował się wyżej końcówki (którą wetknęliśmy do skrzyni) i czekamy aż z otworu kontrolnego zacznie wypływać olej. Wyjmujemy sprzęcior ze skrzyni.
- odpalamy i pozwalamy pracować silnikowi około 20 minut i następnie go wyłączamy
- znowu dolewamy płyn, aż do momentu kiedy zacznie się wylewać przez otwór kontrolny
- zapalamy silnik, dolewamy olej już na pracującym silniku i kiedy będzie się on wylewał zakręcamy lekko korek otworu kontrolnego.
- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)
- podpinamy Vaga i wybieramy sterownik skrzyni, blok 004, pozycja 1 (temperatura ATF) - będziemy obserwowali temperaturę. Jeżeli oscyluje w granicach 30-35*C to możemy przystąpić do ostatecznej kontroli poziomu oleju, jeżeli jest wyższa to wyłączamy silnik i czekamy aż spadnie do 30*C
|
Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu
Doc napisał/a: |
ETAP 5 - ostateczna kontrola poziomu oleju:
Procedura jest już opisana w trzecim rozdziale. Ale powtórzę
- zapalony silnik i pozycja lewarka P
- jeżeli temp oleju ATF znajduje się w granicach 30-35*C odkręcamy korek kontrolny i dolewamy olej aż zacznie delikatnie wyciekać
- najpóźniej przy temperaturze 40-45*C zakręcamy korek zakładając nowy oring uszczelniający. Korek dokręcamy momentem 80nm
|
Nie wspomne juz o tym ze tego tym bardziej nie przeprowadzili
1. Czym grozi wlewanie oleju w nieodpowiedniej temperaturze,
2. Czym wogóle grozi niezastosowanie się do takiej procedury wymiany oleju.
Teraz nie wiem czy teraz mam dolac olej czy jeszcze raz wymieniać.
[ Dodano: 2011-03-14, 10:26 ]
Zadzwonilem do kilku warsztatow i zapytałem o procedure wymiany oleju w tych automatach, opisana w tym linku:
http://www.a8team.pl/topi...t=wymiana+oleju
Poniższe firmy nie potwierdziły takiego procesu wymiany (ich zdaniem powinno to wygladac mniej więcej tak - zalanie oleju nowego, uruchomienie silnika, dolanie ponowne przy pracującym silniku i koniec bez przeprowadzania przerzucania lewarka przez wszystkie pozycje itd oraz bez jakiejś ostatecznej kotroli oleju):
http://www.automat.pl/
http://www.prnd.pl/warsztaty (HQ SERVICE Automatyczne skrzynie biegów)
www.teomotors.pl
Potwierdziła go tylko poniższa firma (ale też nie tak dokładnie ja jest opisane):
www.sserwis.pl
Także teraz troche sie pogubiłem. Tym bardziej że z dwóch firm poleconych w tamtym artykule jedna jedna by tak wymieniała ten olej a druga nie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-03-14, 12:27
|
|
|
Ara$ jak olej został zalany na gorącą skrzynię to po prostu jest go za mało,co może powodować przeciągania zmiany biegów i po pewnym czasie awarię skrzyni.Nie bardzo wiem co może się stać jak jest oleju za dużo ale pewnie ma to znaczenie skoro jest taka procedura,a po drugie to ten olej pod wpływem temperatury zwiększa swoja objętość i też może to narobić szkód.Ja bym wjechał na kanał i na zimnej skrzyni na odpalonym silniku w pozycji P podpią kompa i odkręcił ten korek główny i zobaczył jeżeli do 40 stopni nic nie zacznie wyciekać to po prostu dolać,a jeżeli zacznę się lać od razu po odkręceniu to zlać do 40-45 stopni i zakręcić i powinno być OK. |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-15, 00:39
|
|
|
Ara$ napisał/a: | Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu |
czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol .... |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-24, 11:59
|
|
|
colln napisał/a: | Ara$ napisał/a: | Poza pierwszym myślnikiem nie było żadnej operacji wymienionej w pozostałych punktach tego cytatu |
czyli zalali ci na wyłączonym silniku? :shock: no gratulacje dla tego serwisu - będą mieć klientów - pewnie dali ci wizytówkę: auto-hol .... |
Zapomniałem Ci napisać.
Wyglądalo to mniej więcej tak:
... wlali olej, odpalili auto, dolali przy uruchomionym silniku, pozakręcali korki i koniec procedury. Bez pozostałych czynności wymienionych w tych punktach.
Ale podjechałem sobie do innnego zakładu później, bardziej profesjonalnego na sprawdzenie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-28, 00:24
|
|
|
można to zrobić bez komputera, temperaturę jeśli jest odrobinę doświadczenia można skontrolować dłonią, dla porównania temperatura kąpieli to ok 38 stopni więc dotykając dna miski olejowej jesteśmy w stanie orientacyjnie stwierdzić temperaturę płynu w ASB, a ta podczas napełniania ma te kilka stopni tolerancji więc można obejść się bez Vaga |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Wacek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 34 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 25 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-03-30, 21:23
|
|
|
Koledzy dołącze się do tematu. Powiedzcie Mi czy może się orientujecie gdzie w okolicach Legnicy moge znaleśc warsztat który poprawnie wymieni olej w skrzyni? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-04-16, 19:14
|
|
|
Cześć, nie wiem jaka sytuacja jest w Legnicy ale w Lubinie nie masz czego szukać, tu ciężko o dobrego wulkanizatora
Na twoim miejscu poczytał bym trochę i sam się za to zabrał, wymiana nie należy do skomplikowanych, a satysfakcja gwarantowana. |
|
|
|
|
|