Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 LPG ] Spalanie podczas hamowania silnikiem  
Autor Wiadomość
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-30, 12:43   [S8 D2 97 LPG ] Spalanie podczas hamowania silnikiem

Zmieniłem ostatnio komputer silnika w swoim s8 manual na taki z poprawioną mapą przez niemieckiego tunera. (Z resztą kupiony od jednego z forumowiczów)
Po zamontowaniu okazało się że jest odczuwalna poprawa dynamiki auta, większa niż się spodziewałem, choć zawsze byłem zdania że w wolnossącym silniku samą elektroniką można poprawić niewiele i że będę musiał sam siebie przekonywać że auto lepiej jedzie.

Ale nie o tym.
Zauważyłem jedną ciekawą rzecz po zmianie komputera. Odniosłem wrażenie że auto po puszczeniu gazu wolniej wytraca prędkość. Początkowo to zignorowałem, ale coraz częściej zacząłem się łapać w miejscach gdzie codziennie przejeżdzam na tym że auto słabiej hamuje silnikiem.
Szybki test potwierdził moje przypuszczenia. Przy hamowaniu silnikiem komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 2-4ltr w zależności od prędkości. Na starym komputerze było to zero a kiey obroty spadały poniżej 1500 odczuwało się że podana została dawka podtrzymująca życie na wolnych obrotach.
Wniosek mój jest taki że komputer nie odcina podawania paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Ma ktoś pomysł Dlaczego?
Nie jest to upierdliwe ale podejrzewam że wpłynie na zużycie paliwa
Nr komputera jest dokladnie identyczny jak ten stary
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-30, 13:01   

Wszelkie modyfikacje zwykle sie wiążą z zwiększeniem spalania. Możliwe że zmiana ma na celu też podtrzymanie większej gotowości na dodanie gazu i nie bedzie odcinać całkowicie.
Ale to tylko gdybanie. Musiał byś podjechac do dobrego speca co by porównał ci zmiany ustawień w ECU względem seryjnych i to by dało ci obraz tego co jest inaczej i jak działa.
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-30, 14:14   

A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-30, 14:17   

Tu nie ma w zasadzie róznicy. W automacie gdy jest zapięty lockup po odpuszczeniu pedału spalanie wskakuje na 0.0 i dopiero jak to wspomniałes przy niższych obrotach zaczyna sie posiłkować benzynką.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-30, 14:28   

Konradviper napisał/a:
A jak to jest manual vs automat?


W manualu podczas zdjęcia nogi z gazu automatycznie jest na 0.00 ponieważ sprzęgło zapięte jest na sztywno silnik i skrzynia.

W automacie tak nie jest. Jeśli Lock up jest zapięty to wtedy jest hamowanie pełne silnikiem czyli odcina wtryski, natomiast jeśli Lock nie zapnie to wtedy pokazuje się granice 4 - 5.
Najlepiej jest to sprawdzić jadąc na 5 biegu powiedzmy 100 lub 120 na prostej nawierzchni i zdejmujesz nogę z gazu. Wtedy Lock powinien być już zapięty na sztywno. Na 4 biegu też możesz ale 5 jest lepsza.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-30, 14:45   

a spróbuj na tipie redukować, co wtedy pokaże, bo moim zdaniem będzie 0.0,
tylko redukowac nie zaraz przy dolnej granicy obrotów ale tak np. z 2000...

W trybie automatycznym, po zdjęciu nogi z gazu bardzo żadko FIS pokazuje 0,0 przy hamowaniu silnikiem, a generalnie nie jest to i nigdy nie będzie takie hamowanie jak w manualu ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-30, 18:04   

Konradviper napisał/a:
A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...


Hej, komputer jest na 1000% od manuala sam go wyjmowałem. ;)
 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-30, 19:13   

adrian949 napisał/a:
Konradviper napisał/a:
A jak to jest manual vs automat?
Czy w automacie spalanie jest zero podczas hamowania silnikiem?
Może komputer pochodzi z automata?
Choć z drugiej strony nr ma identyczny jak mój...


Hej, komputer jest na 1000% od manuala sam go wyjmowałem. ;)


Też tak myślałem.
Będzie trzeba się przyzwyczaić po prostu. Nie jest to upierdliwe, kwestia dostosowania techniki jazdy.
Nooo i do rajdówy się nie będzie nadawał, a miałem nadzieję że kiedyś go przetestuję również tu:
http://www.a8team.pl/audi...-b2-vt14947.htm
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-31, 10:42   

martin_rs4 napisał/a:
W trybie automatycznym, po zdjęciu nogi z gazu bardzo żadko FIS pokazuje 0,0 przy hamowaniu silnikiem


cofam to co mówiłem :D dziś podczas zajdzy sprawdzałem i faktycznie jak odpuszcze gaz tak powyżej 1500obr to chwilowe wskazania na FISie pokazują 0,0 :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-31, 21:11   

Jeszcze znalazłem dwa filmiki z tym kompem :D

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-04-01, 14:09   

tez mnie temat nurtowal ostatnio mocno :)

Przy jezdzie na pierwszy 3 biegach mam tak ze w zasadzie ponizej 3 tysiecy obrotow jak hamuje silnikiem to zera na blacie nie ma. Na wyzszych biegach jest tak ze juz powyzej 1500 jak puszcze gaz to sie zero pojawia. To naprawdę jest zależne od spięcia lockupa. Na wyzszych biegach zapiety to i hamowanie silnikiem praktycznie natychmiastowe, na niższych nie spiety do konca to i hamowanie silnikiem dopiero od obrotow wyzszych niz 3k rpm udaje sie zrobic z zerem.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-01, 19:18   

A może dlatego że to jest średnie chwilowe zużycie paliwa aktualizowane co 30metrów niestety. Instrukcje trzeba przeczytać

https://www.youtube.com/watch?v=V4CdAyG5IPM
_________________

 
 
Konradviper 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-01, 22:37   

karol208 napisał/a:
A może dlatego że to jest średnie chwilowe zużycie paliwa aktualizowane co 30metrów niestety. Instrukcje trzeba przeczytać


Średnie chwilowe zużycie
To dobre jest

A te 30metrów też ciekaw jestem z jakiego źródla jest wzięte...
Rozumiem że przy 240km/h aktualizacja jest co pół sekundy, a przy 12km/h co dziesięć sekund, tak?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-01, 22:54   

Ja nie wiem czy aż 30m bo podwórko moje tyle gdzieś ma a gdy zatrzymam się na nim i licznik spalania chwilowego się zatrzyma to po przejechaniu kilku metrów się aktualizuje więc raczej nie bedzie to 30m. Ale nie wiem czy to ma jakis związek z predkością czy nie.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-02, 06:56   

Konradviper napisał/a:
[
Średnie chwilowe zużycie
To dobre jest

A te 30metrów też ciekaw jestem z jakiego źródla jest wzięte...
Rozumiem że przy 240km/h aktualizacja jest co pół sekundy, a przy 12km/h co dziesięć sekund, tak?

Zużycie paliwa bada na bieżąco wyswietla co sek zauważyłem, ale dystans przez który przelicza to 30m
Do chwilowego zużycia potrzebna jest prędkość (dystans w określonym czasie) i czas wtrysku.
Nie mieliście sytuacji że stoicie sobie a chwilowe zużycie rośnie kosmicznie w góre?
Sprawdźcie sobie świeżo po zerowaniu fisa. dlatego że czas wtrysku jest czas podróży jest a dystansu brak, a niestety nasze nie wyświetlają chwilowego tak jak w nowszych w l/h.
filmik rano na postoju po zerowaniu fis https://www.youtube.com/watch?v=JgpfNdYCFVY
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.