Autor |
Wiadomość |
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2015-07-05, 15:43 [D2 02 W12
] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!
|
|
|
Witam mam taki problem ,że skacze mi temperatura płynu na wskaźniku do 120 stopni ale nie nagle na początku jazdy trzyma 90 stopni tak jak powinno być i nagle wskazówkę ciągnie na 120.Staję gaszę autko i nic się nie dzieje pod maską nie ma jakiś dziwnych odgłosów bulgotania czy skwierczenia gotującego się płynu.Włączam zapłon nie odpalając auta i wskazówka w miarę szybko wraca na 90 stopni.Jadę dalej i za jakiś czas powtarza się to z silnikiem W12 nie jestem jeszcze tak oblatany wię może ktoś z was wie o co kaman.
W silniku mam jedyny tylko błąd:
17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00--
Jakieś pomysły? Jeżeli fizycznie się nic nie dzieje pod maską z taką temperaturą to może jakiś czujnik przy termostacie?Ale to tylko moje domysły |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-07-05, 16:16
|
|
|
A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-07-05, 17:19
|
|
|
Raczej termostat z całą obudowa do wymiany. Mozesz jeszcze sprawdzić przewody elektryczne do niego oraz sama wtyczke czy nie jest przysniedziała. Niestety jest to termostat elektryczny. |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-07-05, 17:24
|
|
|
Nie wiem jak w D2 ale w D3 W12 na pewno do wymiany byłby termostat. |
|
|
|
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2015-07-05, 17:35
|
|
|
r4q napisał/a: | A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu | A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało? |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-07-05, 17:50
|
|
|
termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-07-05, 18:26
|
|
|
Termostat, niestety ASO i zwiazane z tym koszta... W12 jest strasznie wrazliwa na wysokie temperatury. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2015-07-05, 18:41
|
|
|
pepi napisał/a: | termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one | Działają. |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2015-07-05, 18:47
|
|
|
Jeden kolega tu na forum opisywał wymianę termostatu w ASO koszt 2850PLN jak dobrze kojarzę.Ale to D3 było a koszt samego termostatu około 1500PLN.Wymieniał będę sam to koszta powinny być niższe |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-07-05, 19:56
|
|
|
bobasgoleniow napisał/a: | A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało? |
Właśnie w tym wypadku płynu też nie wywalało, za to test na obecność CO2 w płynie wskazał na to, że uszczelka bo objawów zewnętrznych nie było... Ale powtarzam raz jeszcze, że nie chcę straszyć - to było 4.2 więc inny motor a z tego co widzę to i termostat to grubsza sprawa u Ciebie i mam nadzieję, że na tym się skończy a oby i nawet bez wymiany bo pamiętam Twoje autko z mini spota w Szczecinie i szkoda takiej ładnej W12, żeby jej się jakaś krzywda działa |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-07-05, 20:02
|
|
|
07D121111P prawdopodobnie ta czesc do wymiany nowa sztuka ok 2300zł w serwisie, uzywana na allegro 600 zł
Zamienniki
TM7105 - BEHR THERMOT-TRONIK
TM7105 - MAHLE ORIGINAL
http://www.ebay.de/itm/Au...5-/381079255713 |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-07-05, 20:27
|
|
|
Panowie u mnie rośnie temp. do 100st. i nie wiem czy więcej bo gasiłem auto jak załączam klimę i stoję w korku . Na trasie jest wszystko ok wisko nowe behr jak klima wyłączona to na postoju same wisko sobie radzi bez elektrycznego a na zewnątrz 35st. i wtedy cała chłodnica ma jedną temp. dosyć gorąca a jak uruchomi się elektryk po włączonej klimie to tak zasuwa że chłodnica po jego stronie jest chłodna a po stronie wisko gorąca a auto łapie temp. co może być powodem ??
- układ odpowietrzony
- nowe wisko BEHR
- elektryk chodzi na wszystkich biegach
- płyn nie zanieczyszczony ( w sumie jak uszczelka by poszła to non stop by się grzał)
- korek zbiorniczka nowy
- między chłodnicami czysto
- pompa goni płyn
Dziwny przypadek |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:06
|
|
|
To może albo chłodnica jest już zakamieniona/zanieczyszczona albo połamane klapki zamykające wokół chłodnicy i powietrze zmyka gdzieś po bokach. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:25
|
|
|
bobasgoleniow napisał/a: | 17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00 | Błąd ewidentnie z termostatu. U Ciebie jest on sterowany elektrycznie tj. ma wbudowaną grzałkę, sprawdź kable i zmierz oporność elementu grzewczego ...wiążę się to niestety z demontażem kolektora ssącego.
Thermostat.JPG
|
|
Plik ściągnięto 188 raz(y) 54,6 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|