Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Problem z chłodzeniem silnika.  
Autor Wiadomość
wysimir 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2012-07-28, 21:42   [D2 97 4.2PB ] Problem z chłodzeniem silnika.

Odebrałem samochód od lakiernika bo miałem kolizje i musiałem naprawić. Auto stało ok 4 miesięcy i dziś je odebrałem ucieszony. Wracam do domu i patrze na temp. i podchodzi pod 110 stopni wiec zatrzymałem się żeby sprawdzić co się dzieje. Sprawdzałem węże i strasznie twarde były woda w zbiorniczku gotowała się, na początku myślałem, że to termostat się zawiesił ale czy to możliwe?? Zacząłem odpowietrzać ale gdy już udało mi się odkręcić korek od zbiorniczka było słychać jak woda przelewa się w silniku... Odczekałem trochę dolałem płynu, odpaliłem i pokazywało 90 stopni, zamknąłem maskę jadę dalej i znowu temp. rośnie... Nie mam pomysłu co to może być... Przed kolizją było wszystko OK a teraz mam problem...
Panowie Proszę o POMOC
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-07-28, 22:02   

Prędzej postawił bym na pompę wody , ale mogę się mylić , a autko szybko się rozgrzało ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
wysimir 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2012-07-28, 22:58   

nie, zanim wyjechałem od niego to musiało tak 15-20 minut pochodzić zeby temp. urosła do 90 stopni. Nie chciałem jechac na zimnym silniku bo długo stała. Wtedy po nagrzaniu trzymała 90 stopni zanim wyjechałem
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-07-28, 23:23   

Podobno nagrzewanie silnika na wolnych obrotach to większe zło niż uruchomienie i delikatna jazda na zimnym silniku. Ile ludzi tyle opinii. Miałem "podobnie" jak u Ciebie, z tym że po wymianie rozrządu :roll: Autko wtedy stało 3dni, wymieniałem kpl. jaki i termostat i pompę wody, złożyłem do kupy zalałem do pełna płyn chłodzący, odpowietrzyłem itp. Jazda normalna szybko osiągnął 90 stopni i tak je trzymał po paru minutach lookam a tam podchodzi 110 :shock: Zatrzymałem się i analiza co poszło źle. Musiałem ponownie odpowietrzyć układ i weszło jeszcze jakieś 0,4l płynu i hula do dziś :-D(pewnie termostat puścił i jeszcze parę bąbelków powietrza się znalazło)

A może u Ciebie ślizga się ten wirnik na wałku pompy wody? Miałem podobny przypadek ale w innym aucie, i też nie był używany "kawałek" czasu.
_________________
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-07-29, 20:32   

Najlepiej spuścić płyn ,poluzować 2 odpowietrzniki na wężach do nagrzewnicy.zalać plyn i powoli dolewać na zapalonym silniku .W trakcie uzupełniania zbiorniczka ściskaj węże ręką , aż do unormowania sytuacji .ZAKRĘĆ ODPOWIETRZNIKI I POWINNO BYĆ GIT .Po przejechaniu jakiejś trasy sprawdz poziom płynu , w razie potrzeby uzupełnj do odpowiedniego poziomu .W ten sposób zalany układ na pewno nie będzie miał nigdzie powietrza, a termostat o ile jest sprawny będzie działał prawidłowo. ;-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
wysimir 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2012-07-30, 10:22   

termostat mam uszkodzony, wyjąłem go i silnik się już nie grzeje. Zastanawia mnie tylko czy jak założę nowy termostat nie będzie podobnej sytuacji...
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-07-30, 16:32   

Prawidłowo zamontowany termostat musi działać .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
wysimir 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2012-08-05, 14:19   

Panowie dziękuje za rady. Jak narazie wszystko chodzi ok i nie mam żadnych problemow :-D Pozdrawiam wszystkich
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.