Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] wentylatory  
Autor Wiadomość
wojak_1 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-01-03, 17:29   [D2 97 4.2PB ] wentylatory

Witam wszystkich mam takie pytanie jestem posiadaczem A8 od niedawna od jakiegoś czasu zauważyłem że nie dogrzewa mi się auto temperatura w mieście to 75 stopni natomiast w trasie 65 stopni zapuściłem nawet wątek na forum i sugestie były że termostat ale dziś zauważyłem że wentylatory pracują cały czas nawet gdy jest niedogrzany pracują oba z czego jeden to pewnie wentylator chłodnicy a drugi pewnie od klimy proszę o opinie bo morze tak powinno być ja nie posiadam takiej wiedzy
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-03, 17:58   

wyłacz sobie klime to wiatrak eektryczny nie bedzie chodził :-P
co do temperatury ,to nawet pracujace oba wiatraki nie dadza rady schlodzic silnika ponizej 80stopni jak jest termostat sprawny
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2012-01-03, 18:10   

no bez przesady ten wiatrak niby od klimy jest tylko pomocniczym jak by ten duży nie dawał rady i nie musi klima chodzić u mnie włącza sie jak przekrocze 90 stopni a u kolegi 70 stopni max na początek przeczyść wtyczkę od wiatraka i czujnik który tam jest psiknij np elektrosolem a co do dużego wiatraka to sprawdż sobie wisco na zimnym silniku powinno chodzić lekko
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-03, 21:14   

przeczytaj ze zrozumieniem kolego to co napisałem
a potem o przesadzaniu pisz
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-01-03, 22:53   

Jeżeli nie termostat to może być jeszcze wiskoza... jak wentylator główny jest spięty na stałe to przy tych temperaturach auto może być wiecznie nie dogrzane.

wojak_1 zanim wymienisz termostat sprawdź wiskozę bo to łatwiejsze...
Czy przypadkiem wentylator nie chałasuje zbytnio kiedy zwiększasz obroty silnika?
Czy na zimnym silniku wentylatorem głównym można zakręcić lekko, małym palcem??
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 23:18   

FOSS napisał/a:
Jeżeli nie termostat to może być jeszcze wiskoza... jak wentylator główny jest spięty na stałe to przy tych temperaturach auto może być wiecznie nie dogrzane.

wojak_1 zanim wymienisz termostat sprawdź wiskozę bo to łatwiejsze...
Czy przypadkiem wentylator nie chałasuje zbytnio kiedy zwiększasz obroty silnika?
Czy na zimnym silniku wentylatorem głównym można zakręcić lekko, małym palcem??


miałem visco spięte na stałe i przy sprawnym termostacie nie było nigdy problemów
z niedogrzaniem motoru
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
wojak_1 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 27
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-01-03, 23:34   

wiatrak kręci sie na zimnym silniku też nie potrzebanim lekko kręcić bo on zapyla strach że palca przetrąci
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-04, 00:41   

możesz to sprawdzić w prosty sposób , sprawdź czy kręci się luźno czy jest opór (na wyłączonym silniku) jak się zblokował na wisko to będzie opór że raczej nie dasz rady obrócić ;-)
Drugi sposób to potrzebne 2 osoby , jedna przytrzymuje wiatrak , a druga odpala (na rozgrzanym silniku)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.