Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-08, 15:23 [D2 97 4.2PB
] Wymiana wahaczy przednich górnych
|
|
|
Witam, do wymiany mam wahacz przedni górny, czy żeby to zrobić trzeba demontować to wszystko jak na poniższym linku:
http://www.freewebs.com/ltooz/A8/upper_arms.pdf
czyli amorek ze spręzyna i gniazdem całym??
Oczywiście wiem o śrubie z która są problemy, ale myślałem że to tylko jedna przeszkoda. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-08, 17:14
|
|
|
Jaka przeszkoda ? Górne gniazdo musisz akurat odkrecić. Najgorsza właśnie ta cholerna śruba, gdy puścić nie chce. Ja je z prawej strony zmieniałem akurat przy okazji wymiany łożyska: http://www.a8team.pl/topics28/135.htm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-09, 09:19
|
|
|
Temat czytałem , ale mam jeszcze pytanie, żeby zdemontować amorek ze sprężyną muszę wypiąć dolny wahacz od zwrotnicy, czy wyjdzie bez jego demontażu. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-09, 12:23
|
|
|
Nie jest to konieczne. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Helerson
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 2011-01-13, 18:17
|
|
|
witam
pewnie ze nie jest to konieczne, ja gorne wachacze wymieniam gdzies tak 2 razy na rok... take mam wertepy w okolicy ze szkoda mi wydawac kase na lemfordera- a innej marki nie uznaje, wiec kupuje na miejscu oryginalne urzywki w dobrym stanie za smieszne pieniadze, a ze wymieniam sam to 4 wachacze na przod (przednie gorne) nie wychodza mnie wiecej niz 100-150zl
niezbedny bedzie jednak sciagacz do sprzezyn- bo jak bedziesz wachacz wyciagal... tam jest dosyc ciasno bedziesz musial skrecic troszke sprzezyne zeby sie z tym uporac- ale przedni gorny wychodzi chyba bez problemu |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-13, 19:18
|
|
|
robota banalnie prosta wbrew pozorom takze tomi nie pekaj |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-14, 16:34
|
|
|
Jak śruba wyjdzie to dam radę. :-D
Helerson we Wschowej masz handlarza częściami A8 więc już całkiem git malina.
[ Dodano: 2011-01-19, 06:25 ]
Panowie a jak radzicie sobie z pierścieniem który jest umieszczony na śrubie miedzy gniazdem sprężyny a karoseriom auta(kielichem) chodzi mi o ten pierścień zaznaczony na 5 stronie 3 zdjęcie z linku w pierwszym poście.
Dla ułatwienia wkleję zdjęcie:
On blokuje śrubę przed jej zsunięciem, więc bez demontażu amorka chyba się nie obejdzie, no chyba że nie ma potrzeby zakładać go z powrotem, wtedy krótka piłka
[ Dodano: 2011-01-20, 06:08 ]
Hej Panowie temat umarł, jak to z tym pierścieniem, przy wymianie zakładacie go na miejsce?? |
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-01-20, 12:44
|
|
|
Według instrukcji nie trzeba go ponownie instalować:
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-01-23, 10:23
|
|
|
No i po wymianie śruba wyszła bez problemu, ale przy skręcaniu zerwałem gwint i muszę kupić teraz drugą |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-23, 12:17
|
|
|
Prawdopodobnie nie bezpośrednio ty zerwałeś tą śrubę. Podczas poprzedniej wymiany ktoś tą śrubę przeciągnął, a ty ją tylko dokończyłeś. U mnie mechanik podczas wymiany zawieszenia pokazywał mi właśnie taką rozciągniętą śrubę. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-23, 13:40
|
|
|
Ja pierscien wybijam i juz go nie zakladam. IMHO jego montaz jest bez sensu. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|