Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-27, 22:12 [D2 FL ALL
] Xenon Plus - czyszczenie "żółtek"
|
|
|
Załączone zdjęcia są z operacji pozbawiania zażółcenia szybek wewnętrznych
w reflektorach Zenon Plus.
Stan zastany:
- lampa kierowcy - z 2006r
- lampa pasażera - z 2001r - od nowości
Środki czyszczące:
- płyn do LCD - szybka i odbłyśniki
- mocniejsza chemia kuchenna (np Cif Actiwe Pałer) nalana na dłużej - szybka
- spirytus (techniczny został mi po czyszczeniu klawiatury w lapie po zalaniu cytrynówką - nie podpijałem ) - szybka
Prawdopodobnie stosując inne środki i bawiąc się z tym dłużej efekty mogły być
lepsze, w końcówce przy lampie pasażera użyłem spirytu i przyłożyłem się
z chusteczką na bocznej powierzchni karbów i jeszcze widziałem jak nabiera ona
żółtego koloru. Czyścimy oczywiście w ten sposób WEWNĘTRZNĄ stronę szybki.
Do tej operacji i czyszczenia odbłyśników należy rozebrać całą lampę do cna.
Nie jest to szczególnie trudne. Trzeba tylko mieć kilka podstawowych narzędzi
typu gwiazdka, płaski, torx itp.
Stan wyjściowy:
Lampa kierowcy jest praktycznie pozbawiona zażółcenia na drugiej niestety
pozostało trochę widocznego ale i tak jest o niebo lepiej.
Wujek dobra rada mówi:
- chrom na odbłyśnikach jest fest położony i nie ma stresu aby go zaatakować
konkretnie miękkimi ściereczkami, chusteczkami i płynem do LCDków.
Pozostałe ewentualne drobiazgi usuwałem chuchając i polerując.
- trzeba uważać na chrom na dolnej części szybek wewnętrznych
raz że jak z nimi pracujemy to leżą tą stroną, dwa że w/g mnie jest dużo delikatniejszy.
- przy rozbieraniu lampy wykręcamy górne śruby niemal do końca ale żeby nie połamać
bo zaczyna już trzeszczeć i zdejmujemy mocowanie dolne (regulacja poziomu)
- przy składaniu najlepiej jest zdjąć mocowanie dolne do regulacji poziomu
założyć na kuleczkę, załapać górę na śroby regulacyjne i wkliknąć dolne mocowanie
- przy zakładaniu lampy na auto polecam:
- podciągnąć najpierw na górnych śrubach do góry
- dolne "przykleić" sobie do gwiazdki np na odrobinę masy do uszczelniania tylnych świateł lub podobne lepiszcze
- jak jednak spadną nam dolne śrubki na osłonę to jeżeli nie ma z góry dostępu najłatwiej jest wyciągnąć pmgielne
Foteksy (nazwy mówią o fazie operacji):
Cały folder:
http://s13.photobucket.co...ting/XenonPlus/
PS: Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem
myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-12-01, 13:48
|
|
|
maciu, pełen szacun... mi się nie chciało tego robić w moim S8 ale jak to oglądam to żałuję.
Może chciałbyś mi aktywnie pomóc w regeneracji i modyfikacji moich lamp w D3? :lol:
Przenoszę do "warsztatu" bo to raczej tu bardziej pasuje. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-12-01, 14:27
|
|
|
Kawał dobrej roboty. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-12-06, 01:55
|
|
|
maciu napisał/a: | Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem
myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem. |
Tego w rozbieraniu lamp nienawidzę najbajdziej. Nie wiem kto to wymyślił, ale stosują to nadal. Zapinka często stosowana przy cewkach itp.
Co do roboty: A wszyscy mówili, że się nie da i tak ma być... ;-) |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
AudiA8
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-12-06, 13:16
|
|
|
Ile w sumie czasu zajęło Ci zrobienie tego?:)
Xenony Plus świetnie wyglądają w Audi |
_________________ Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-06, 18:47
|
|
|
zdjęcie/założenie lampy: 2x15min
rozbieranie/ubieranie: 2x30min
czyszczenie szybki: zależy ile będzie podejść i pozostawiań płynu na szybce aby podziałał
około 1-2h
czyszczenie odbłyśnika i plastiku zewnętrznego: w międzyczasie czyszczenia szybki
robiłem po jednej lampie - aby ustawić światła tak jak były
narzędzia: torx, krzyżak, płaskie do podważania, imbus lub płaski do śrub regulacyjnych |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-12-13, 19:40
|
|
|
....czapki z głów 8-) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
martinezzg
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 366 Skąd: Czeladź/Śląsk
|
Wysłany: 2012-12-14, 13:59
|
|
|
no robota zacna kolego - już wiem co będę robił w weekend - oczywiscie najpierw muszę otrzeźwieć bo pourywałbym sporo elementów! |
_________________ A8>eSka
|
|
|
|
|
|
|
|
AndreasA8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Ciechanow Geislingen
|
Wysłany: 2012-12-26, 15:33
|
|
|
Dobra robota kolego. Moja tez to prawdopodobnie spotka. Dzieki |
_________________ Andrzej
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-12-26, 15:45
|
|
|
Jestem po operacji czyszczenia żółtek i efekt jest mega. Dzięki za tutka ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-27, 14:57
|
|
|
Wczoraj dłubałem przy swoich plusach i informacje z tego poradnika bardzo się przydały. Mam jednak kilka uwag. Odbłyśniki na pewno są solidniej pomalowane niż w wersji soczewkowej, jednak w okolicach żarnika są nadpalone i tam trzeba bardzo delikatnie je czyścić, bo zejdzie błyszcząca warstwa. Poza tym do czyszczenia reflektora nie ruszałem w ogóle tyłu lampy - wszystko dostępne jest od przodu. Niestety usuwanie zażółcenia nie udało się do końca mimo stosowania różnych środków. Najlepszy efekt dał po prostu płyn do szyb, a później pasta lekkościerna na kilka razy. Frontu szybki wewnętrznej nie ruszałem oprócz przemycia. Zresztą wszystko wewnątrz wymaga przemycia, bo na odbłyśnikach i szkłach jest solidna warstwa brudu. Samo to powinno poprawić światła. Zostaje tylko to nieszczęsne zażółcenie
Edit: jestem po testach. Nowe żarniki Bosma 4300 (pewnie jeszcze trochę się rozkręcą), czyste reflektory i efekt jest bardziej niż zadowalający. Porównywałem bezpośrednio ze swoją A6 z ksenonami na soczewce i w A8 jest zdecydowanie lepiej. Test drogowy również wypadł dobrze. Muszę tylko ustawić prawidłowo wysokość. |
|
|
|
|
bobasgoleniow
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 97 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2017-02-07, 19:17
|
|
|
Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże |
_________________ „Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:09
|
|
|
bobasgoleniow napisał/a: | Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże |
Tylko najpierw spróbuj na małym kawałku,obstawiam że ten środek jest dość mocno agresywny do szkła może się sprawdzić a do tworzywa sztucznego może się nie nadawać.
Szczególnie uważaj na chromowane elementy na szybce,są bardzo delikatne i ścierają się bez żadnych dopalaczy. |
|
|
|
|
|