Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:32 [D2 97 4.2PB
] Wymiana wiskozy i łożyska wiska
|
|
|
Wymiana sprzęgła wiskotycznego + jego łożyska.
Potrzebne narzędzia:
- klucz płasko-oczkowy 10
- przedłużana nasadka 13
- nasadka 13
- klucz płaski 32
- klucz sześciokątny 5
- mocny i przynajmniej pół metra długi klucz nasadowy
- pięciokilowy młotek
- kawał sztyla
Tytułem wstępu, najlepiej byłoby zdemontować przód, ale nie jest to konieczne.
1. Wpierw należy poluzować nakrętkę visca. W tym momencie przydaje się przyrząd specjalny, którym blokujemy koło pasowe umieszczając bolce w otworach koła (nie znalazłem) lub też klucz podobny do łańcuchowego klucza do filtra oleju (koszt ok. 70zł - nie kupiłem). W moim przypadku do miana przyrządu specjalnego awansowała łopata :mrgreen: Jej sztylem naciskamy na pasek wielorowkowy bliżej koła napędu visca, a druga osoba uderza młotkiem w płaską 32 osadzoną na nakrętce sprzęgła. Tu uwaga, bo nakrętka ma lewy gwint, więc odkręcamy ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po liikukrotnym zastosowaniu udaru powinna puścić.
2. W dalszej kolejności odkręcamy 10 dwie śruby trzymające elektrowentylator i wyciągamy go na bok. Potem odkręcamy kolejne dwie 10 mocujące tunel prowadzący wentylatora visco (jedna ukryta pod wlotem powietrza do filtra - trzeba go wypiąć z pasa przedniego). Odkręcamy do końca visco i całość wyjmujemy z auta (idzie trochę ciężko, ale da się wymanewrować).
3. Luzujemy trzy 10 mocujące koło pasowe od łożyska.
4. Przedłużoną 13 nakładamy na ramię napinacza hydraulicznego paska micro i ciągnięmy tak, jakbyśmy odkęcali. Druga osoba ściąga pasek z koła.
5. Odkręcamy do końca koło pasowe.
6. Odkręcamy trzy imbusy 5 mocujące łożysko do obudowy rozrządu i wybijamy je (wystarczy młotek i wkrętak).
7. W imadle luzujemy 13 trzymającą po kupie łożysko z osią koła pasowego i wybijamy ją.
Kołnierz bez łożyska:
Z nowym łożyskiem
8. Odkręcamy trzy imbusy 5 mocujące śmigło do visca.
Montaż wszystkiego to odwrotność powyższego.
WAŻNE!
Po zamontowaniu nowego sprzęgła nie dokręcamy go na siłę! Dokręca sie samo przy pracującym silniku. Nie uruchamiamy również zaraz po montażu silnika. Trzeba odczekać aż wiskoza się ustabilizuje. Najlepiej niech sobie auto poczeka do następnego dnia.
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Paoo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemko
Jeżdzę: Audi A8 Q
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 48 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2009-08-11, 20:17
|
|
|
Jak dobrze ,że sa ludzie ,którzy chcą się podzielić wiedzą i jeszcze ją ilustrują.Pozdro!!! |
_________________ Jest A8 4.2 Quatro PB w mażeniach Q7 4.2!!!!
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2010-01-16, 16:59
|
|
|
Kolego dice111 gdzie kupiles to lozysko wymieniajac rzorzad chcialem wymienic to lozysko ale nigdzie nie moglem go zamowic a w ASO mialo by kosztowac 1200zl . Przy wymianie rorzadu wymienilem takze lozysko od pompy oleju ktore wyglada identycznie. Wiec moje pytania to : czy lozysko od pompy oleju jest takie same jak lozysko od viso jaka jest cena tego lozyska. Cena lozyska do pompy to ok 350zl |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-01-16, 17:14
|
|
|
Jak wymieniałem rozrząd to łożysko kupowałem w intercarsie , to samo łożysko jest w VW LT montowane. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:23
|
|
|
pioter napisał/a: | Jak wymieniałem rozrząd to łożysko kupowałem w intercarsie , to samo łożysko jest w VW LT montowane. | Kolego Pioter od którego LT to łożysko,jaka cena tej radości Ci wyszła. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-01-26, 20:32
|
|
|
Muszę sprawdzić ale to dopiero jutro jak będzie otwarty intercas - znajomy poda mi cenę . Spytaj też kolegę dice111 , coś mi się wydaje że może takie coś załatwić.
znalazłem takie
http://www.allegro.pl/ite...di_vw_nowe.html
w intercarsie ok 280zł powiedzieli.
To jest numer : 077 115 136A |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2010-01-29, 22:04
|
|
|
Kolega dice111 juz mi odsprezedal nowke za atrakcyjna cene. A na zdjeciach wyglada identycznie jak to od pompy oleju |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-07-08, 14:11
|
|
|
A ja z podziękowaniem dla dice111 !
Właśnie wymieniłem swoje wisko ( bez łożyska ) i faktycznie zajęło mi to 15 min.
Bez patentu z łopatą .... do rozebrania jest połowa samochodu
pozdro
D |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-07-25, 00:09
|
|
|
dice111
u mnie wisco również wymienione - dzięki za opis chyba jesteś liderem na forum w opcji "pomógł" |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-08-03, 19:54
|
|
|
jesli chodzi o te lozysko to jesli na hurtowniach czy w sklepach nie beda mieli faga cos kolo 200zl kosztuje to najtanije podjechac do seriwsu koszt 272zł bez raatu z rabatem kolo 240zl jak poprosicie ladnie |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-08-05, 19:11
|
|
|
Dzięki dice111, ja też skorzystałem,ale chciałbym wtrącić jedną rzecz od siebie odnośnie odkręcania nakrętki sprzęgła, bo widocznie z początku robiłem to inaczej niz wszyscy którym sie udało odkręcic od razu. To tak dla wiadomości ogółu, jak by ktoś robił to błędnie tak ja na początku.
Chodzi mi o technikę udaru:
dice111 napisał/a: | Jej sztylem naciskamy na pasek wielorowkowy bliżej koła napędu visca, a druga osoba uderza młotkiem w płaską 32 osadzoną na nakrętce sprzęgła. Tu uwaga, bo nakrętka ma lewy gwint, więc odkręcamy ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po liikukrotnym zastosowaniu udaru powinna puścić. |
Precyzując, nakrętka nie puści jeśli będziemy uderzać młotkiem w klucz wzdłuż linii zewnętrznego okręgu "kreślonego" przez klucz. Wektor siły musi być skierowany w większości w dół i trochę w bok. Bardzo podobnie jak byśmy próbowali odkręcić ją przecinakiem i młotkiem. Niestety łożysko wtedy po dupie dostaje, ale nie wyjścia (dlatego najlepiej z łożyskiem mienić). Nawet sztyla nie trzeba mocno do paska przyciskać a młotek może być i 0,5 kilowy :-D
No i oczywiście jak chcemy wymienić same wisko bez łożyska to nie trzeba odkręcać elektrowentylatora.
Ja założyłem oryginał Beru hella (450 zł na alledrogo, w ASO 980 zł) bo podobno podróby rzężą itd...
Pozdro ewrybadry |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-15, 14:14
|
|
|
ja właśnie zakupiłem łożysko wiska od kolegi dice111 i polecam zakupy u niego nie dość że tanio to jeszcze szybko wysłał. Naprawde polecam tego użytkownika :mrgreen: (bez wazelinki) hehe |
|
|
|
|
wrowojtek
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: AUDI A8
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-21, 19:42
|
|
|
Witam
Czy to łożysko pasuje do silnika 3,7 |
_________________ BYŁE..
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-11-21, 21:44
|
|
|
Tak. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|