Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)  
Autor Wiadomość
quattrodriver 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-02-02, 09:40   [D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim silnikiem. Nie regularnie wyskakuje mi naraz 5 błedów (czasem 50km bez problemowo, czasem co 5 km..)

P0300
P0301
P0302
P0303
P0304

Znam znaczenie tych błędów, jednak nie mogę dojść do przyczyny ich występowania :/ Sprawa jest dziwna gdyż jest to cała głowica pierwsza.. Oczywiście silnik zaczyna nie równo pracować a na wolnych obrotach gaśnie.. Wymienione moduły zapłonu na nowe Boscha, cewki podmieniane miejscami z drugą głowicą, testowane na różnych świecach. Nie pomaga wyłączenie zapłonu, natomiast błąd znika po 2, 3 minutowym odłączeniu akumulatora..
Jakieś sugestie?? Ktoś spotkał się z podobnym problemem??
Myślałem jeszcze o knock sensorze na tej stronie bloku, fałszywie wyczuwa spalanie stukowe i przesuwa zapłon po za wartość progową. Czy jestem w błędzie??

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Bartek
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-02, 10:29   

sorki jeszcze śpię ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2012-02-02, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-02-02, 10:55   

mdamian, przecież quattrodriver napisał,że wie co te błędy oznaczają...moduły wymieniał i cewki też zamieniał :-/
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-02, 16:45   

Sprawdz mase na cewkach czy jest oki.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-02-02, 21:14   

Miałem coś podobnego , nie miałem zapłonu na 1 głowicy ale non stop , to padł czujnik położenia wałka rozrządu
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
quattrodriver 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-02-02, 23:40   

Przez myśl mi przeszedł przez chwile rozjechany rozrząd albo luzne koło pasowe na wałku rozrządu ale to chyba moge sobie wybić z głowy?? Dziwne bo spalania stukowego nie słychać, macie racje, sprawdze jutro mase i załoze nowy czujnik położenia wału. Mozna w jakiś łatwy sposób dołozyc masę do cewek??
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-03, 08:18   

quattrodriver napisał/a:
załoze nowy czujnik położenia wału.

Kolega miał na myśli czujnik wałka rozrządu, a nie czujnik wału.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-03, 09:51   

daro72 napisał/a:
czujnik wałka rozrządu

inna nazwa to czujnik " Hala "
Poszukaj w postach , trochę tego było , na pewno znajdziesz ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
quattrodriver 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-02-04, 10:54   

Sory, mój błąd nie doczytałem.. podmienie halla i zobaczę czy się poprawi. Zmasowanie nie pomogło. Po odłączeniu fizycznym stukowca nastąpił spadek mocy ale silnik nie kuleje. To też spróbuje stestować.. Zdam relacje napewno :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-02-05, 19:42   

Czujnik " Hala " 86 zł .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
quattrodriver 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-02-07, 08:15   

Niestety nie pomogło, czujnik Hala nowy z Boscha, nowy stukowiec też z Boscha a efekt żaden :/ Ktoś jeszcze jakieś sugestie?? Może uszkodzony sterownik??
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-07, 08:30   

W twoim aucie sterują jeszcze chyba moduły zapłonowe ale one dają zapłon nie na jednej głowicy tylko naprzemiennie. Ale można sprawdzić? Moduły znajdują się pod osłoną przy podszybiu za filtrem powietrza. Raczej dziwne by to było gdyby obydwa siadły. Spróbuj podmienić je miejscami i sprawdź czy wypadanie przeskoczy na inne cylindry.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
quattrodriver 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-02-07, 09:45   

Oba moduły zapłonu kupiłem fabrycznie nowe z Boscha i już podmieniałem miejscami :/ Silnik jest prze swapowany do Audi 90 i tu tez pojawia się komplikacja. Natomiast wszystko w moim mniemaniu zostało zrobione według sztuki. Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo) generował błędy zapłonu?? może ma ktoś oczywiście za odpłata pożyczyć komputer z podobnie odblokowanym sterownikiem w celu wykluczenia błędu sterownika (programu)?? temat zapłonu zmywa mi sen z powiek i chciałbym już uporać się z tym tematem..
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-07, 09:58   

Nie spojrzałem, że to nie A8. Jeśli musiałeś oszukiwać immo to bardzo prawdopodobne, że idzie zły sygnał do ECU. Spróbuj całkiem wyłączyć immo. Być może jeszcze być to z odczytem pinu z silnika. Jeśli chodzi o immo to jest możliwość jego wyłączenia VAG Comanderem. Mam ten fejs ale jeszcze się nim bawię i testuję, a co za tym idzie uczę. Ale wiem że jest taka opcja jak wyłączenie immo.
quattrodriver napisał/a:
Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo)

Być może emulator coś szwankuje.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-02-07, 10:02   

Tak jak Daro pisał wyżej moduły nie obsługują cewek tylko po jednej lub tylko po drugiej stronie

Moduł 1, cewki cylindrów: 1,4,6,7
Moduł 2, cewki cylindrów: 2,3,5,8
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.