Autor |
Wiadomość |
quattrodriver
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-02-02, 09:40 [D2 97 4.2PB
] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim silnikiem. Nie regularnie wyskakuje mi naraz 5 błedów (czasem 50km bez problemowo, czasem co 5 km..)
P0300
P0301
P0302
P0303
P0304
Znam znaczenie tych błędów, jednak nie mogę dojść do przyczyny ich występowania Sprawa jest dziwna gdyż jest to cała głowica pierwsza.. Oczywiście silnik zaczyna nie równo pracować a na wolnych obrotach gaśnie.. Wymienione moduły zapłonu na nowe Boscha, cewki podmieniane miejscami z drugą głowicą, testowane na różnych świecach. Nie pomaga wyłączenie zapłonu, natomiast błąd znika po 2, 3 minutowym odłączeniu akumulatora..
Jakieś sugestie?? Ktoś spotkał się z podobnym problemem??
Myślałem jeszcze o knock sensorze na tej stronie bloku, fałszywie wyczuwa spalanie stukowe i przesuwa zapłon po za wartość progową. Czy jestem w błędzie??
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Bartek |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-02, 10:55
|
|
|
mdamian, przecież quattrodriver napisał,że wie co te błędy oznaczają...moduły wymieniał i cewki też zamieniał :-/ |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-02, 16:45
|
|
|
Sprawdz mase na cewkach czy jest oki. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
quattrodriver
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-02-02, 23:40
|
|
|
Przez myśl mi przeszedł przez chwile rozjechany rozrząd albo luzne koło pasowe na wałku rozrządu ale to chyba moge sobie wybić z głowy?? Dziwne bo spalania stukowego nie słychać, macie racje, sprawdze jutro mase i załoze nowy czujnik położenia wału. Mozna w jakiś łatwy sposób dołozyc masę do cewek?? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-03, 08:18
|
|
|
quattrodriver napisał/a: | załoze nowy czujnik położenia wału. |
Kolega miał na myśli czujnik wałka rozrządu, a nie czujnik wału. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
quattrodriver
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-02-04, 10:54
|
|
|
Sory, mój błąd nie doczytałem.. podmienie halla i zobaczę czy się poprawi. Zmasowanie nie pomogło. Po odłączeniu fizycznym stukowca nastąpił spadek mocy ale silnik nie kuleje. To też spróbuje stestować.. Zdam relacje napewno |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
quattrodriver
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-02-07, 08:15
|
|
|
Niestety nie pomogło, czujnik Hala nowy z Boscha, nowy stukowiec też z Boscha a efekt żaden Ktoś jeszcze jakieś sugestie?? Może uszkodzony sterownik?? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-07, 08:30
|
|
|
W twoim aucie sterują jeszcze chyba moduły zapłonowe ale one dają zapłon nie na jednej głowicy tylko naprzemiennie. Ale można sprawdzić? Moduły znajdują się pod osłoną przy podszybiu za filtrem powietrza. Raczej dziwne by to było gdyby obydwa siadły. Spróbuj podmienić je miejscami i sprawdź czy wypadanie przeskoczy na inne cylindry. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
quattrodriver
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: 89Q
Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-02-07, 09:45
|
|
|
Oba moduły zapłonu kupiłem fabrycznie nowe z Boscha i już podmieniałem miejscami Silnik jest prze swapowany do Audi 90 i tu tez pojawia się komplikacja. Natomiast wszystko w moim mniemaniu zostało zrobione według sztuki. Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo) generował błędy zapłonu?? może ma ktoś oczywiście za odpłata pożyczyć komputer z podobnie odblokowanym sterownikiem w celu wykluczenia błędu sterownika (programu)?? temat zapłonu zmywa mi sen z powiek i chciałbym już uporać się z tym tematem.. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-07, 09:58
|
|
|
Nie spojrzałem, że to nie A8. Jeśli musiałeś oszukiwać immo to bardzo prawdopodobne, że idzie zły sygnał do ECU. Spróbuj całkiem wyłączyć immo. Być może jeszcze być to z odczytem pinu z silnika. Jeśli chodzi o immo to jest możliwość jego wyłączenia VAG Comanderem. Mam ten fejs ale jeszcze się nim bawię i testuję, a co za tym idzie uczę. Ale wiem że jest taka opcja jak wyłączenie immo.
quattrodriver napisał/a: | Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo) |
Być może emulator coś szwankuje. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|