Autor |
Wiadomość |
saper
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi a8 d2 2.5 tdi 1998r.
Wiek: 55 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2012-11-10, 21:59 [D2 98 2.5TDI
] Ciężko odpala
|
|
|
Witam. Mam pewien problem z moją audi a8 2.5 TDI 1998r. otóż ciężko odpala i nie zależnie od pogody czy ciepło czy zimno audi po prostu przy pierwszym odpalaniu ciężko pali musi przynajmniej z 4-5 razy przekręcić rozrusznik aby zapalić. Gdy już zapali i np, ją zgaszę i zapale z powrotem to pali od strzała. Stwierdziłem fakt ze to schodzi paliwo z pompy i dlatego ciężko odpala i założyłem zaworki zwrotne przed filtrem na węże od przelewu i od zasilania. Nic to nie dało audi dalej ciężko pali.. A gdy już zapali to idą bombelki w wężyku czyli jest tam powietrze i się zapowietrza. Nie ma żadnego wycieku z przewałek, z węży, filtra ani z baku. W czym tkwi problem ? Czy miał ktoś kiedyś taki problem ? proszę o jak najszybszą radę pozdrawiam |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-10, 22:29
|
|
|
saper nazywaj poprawnie tematy - [tagów] nie piszemy "z palca" tylko wybieramy z rozwijanej listy... wystarczy patrzeć a wszystko jest na wyciągnięcie ręki.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-11, 09:52
|
|
|
to 2,5 tdi to v6
sławne z niechlubnej strony :-D
filtr paliwa zmieniony
w baku masz pompę przelewową i ona tłoczy paliwo do dodatkowej komory
jak jest mniej paliwa jak 1/2 zbiornika
może coś z tym
przynajmniej w a6 jest tak to i pewnie w a8 podobnie |
|
|
|
|
saper
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi a8 d2 2.5 tdi 1998r.
Wiek: 55 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2012-11-11, 11:00
|
|
|
filtr zmieniłem i cały czas w baku full i audi dalej nie pali.. |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-11, 11:34
|
|
|
ten silnik jest bardzo upierdliwy
jak ci powietrze idzie w układzie to i tak pompa padnie
bo one zazwyczaj na ciepłym nie palą
a świece żarowe sprawne ? |
|
|
|
|
saper
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi a8 d2 2.5 tdi 1998r.
Wiek: 55 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2012-11-11, 18:58
|
|
|
wszystko sprawne, świece, podgrzewacze.. po za tym swiece i podgrzewacze nie mają tu nic do schodzenia paliwa z pompy.. chodzi mi o to czy nie mial ktos czasem takiego przypadku ? bo albo pompa albo sterownik pompy jest do wymiany.. |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
tomeks8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-11-11, 19:20
|
|
|
Miałem podobny problem w mojej A8. pęcherzyki powietrza w układzie paliwa zaciągane były z baku. Mechanik mówił ,że w smok się poluzował, czy jakoś tak.Po dokręcał i jest ok. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-11, 20:45
|
|
|
ten typ silnika mam już przerobiony
pompę , wałki głowice i paski
tylko co prawda w a6
i jeśli powietrze ci idzie to pompa padnie
popatrz od pompy do baku smoka szukaj tu
może być jeszcze syf w paku :-D |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-11-11, 21:38
|
|
|
eee tam nasluchaliscie sie pierdul i tyle. Kolego saper wymien ten malutki termostacik na filtrze - on lubi puszczac babelki.
A tak swoja droga sprawdz tez swiece zarowe bo to gowno napchane elektronika nie sprawdza stanu swiec i na Vagu nie wywali uszkodzenia swiecy. Trzeba sprawdzac recznie.
A wycieku miec nie bedziesz bo gdy silnik chodzi to pompa ciagnie paliwo i jednoczesnie przez nieszczelnosc powietrze, a gdy silnik zgasisz to paliwo splywa grawitacyjnie do baku i przez tą sama nieszczelnosc znow ciagnie powietrze tylko w druga strone. Dlatego takie nieszczelnosci sa trudne do zlokalizowania. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-12, 08:13
|
|
|
wiesz ja pracuje jako mechanik ;-)
i kolega też był zdania ze 2,5 tdi v6 to bardzo dobry silnik
ale jak nastąpił splot pewnych faktów to 17 tys poszło
i ile moich nerwów utraconych
dlatego ja już nie robię nic przy silniku w tym jestem uczulony |
|
|
|
|
|
|
|
saper
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi a8 d2 2.5 tdi 1998r.
Wiek: 55 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2012-11-12, 16:38
|
|
|
termostacik własnie zamówiłem i czekam aż przyjdzie |
_________________ |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-13, 18:48
|
|
|
a wiesz gdzie on jest w tym aucie :-D |
|
|
|
|
|
|
|
saper
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi a8 d2 2.5 tdi 1998r.
Wiek: 55 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2012-11-14, 18:04
|
|
|
na filtrze paliwa to takie plastikowe gówienko |
_________________ |
|
|
|
|
murano
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 (D2)
Wiek: 51 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-24, 19:12
|
|
|
W moim samochodzie były podobne obiawy, najpierw ciężko palił raz na dwa tygodnie,później częściej aż w koncu wogule. Początkowo wystarczyła ingeręcja w pompe paliwa w baku-wymiana. Później sterownik pompy wtryskowej(bez sensu) pomogło na jakieś 3000 km.Skończyło się na regeneracji pompy wtryskowej :cry: i uszczelnieniu całego układu paliwowego, tj. wężyki przelewowe, podkładki miedziane na przelewach,sprawdzenie szczelności świec itp. Wtedy pomogło |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-25, 10:30
|
|
|
ile pompa kosztowała 3 tys ?? |
|
|
|
|
|