Autor |
Wiadomość |
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-05-20, 09:13
|
|
|
Łukasz, jest przy tym trochę pracy. Demontaż 1,5 h dla sprawnego mechanika. Warto położyć 250 zł na usługę wymiany.
Co zdziałałeś od tamtego czasu? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2013-06-27, 14:22
|
|
|
Kolego mi zajęło godzine z założeniem nowej zdjąć pasek odkręcić dwie sruby od przewodów i trzy sruby trzymające sprężarke żadna filozofia mysle że każdy kto ma dwie ręce poradzi sobie bez problemu. |
|
|
|
|
|
|
|
fachowiec83
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-29, 15:19
|
|
|
Witajcie,
Podczas tych Afrykańskich upałów, również zaczęło lecieć letnie powietrze i dopiero po jakiś 15 km jazdy już chłodniejsze ale lodówka to to nie jest.... sprawdziłem te dwie metalowe rurki co idą obok zbiorniczka wyrównawczego i są ciepłe - ta o mniejszej średnicy wręcz gorąca, a ta grubsza ciepła... to chyba coś nie tak ? Gdzie znajduje się ten zawór (lub inny element) odpowiedzialny za zamknięcie obiegu ciepłego płynu ? Jak go sprawdzić ?? Może jakieś fot poglądowe ?
Klapy są raczej ok, brak błędów, nic nie zgrzyta, wszystkie wyloty powietrza we wszytskich kierunkach działają prawidłowo....
Chyba że nie o te rurki chodzi....
pozdro |
_________________ Ohne Audi Keine Gaudi |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
fachowiec83
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-29, 16:20
|
|
|
Kompresor się załącza, wentylator też Więc czynnika nie jest krytycznie mało... bo rozumiem, że tymi rurami płynie płyn chłodniczy ;>? Nie mylić z czynnikiem chłodzącym ??
EDIT:
Poszedłem do auta i teraz tak - na zdjęciu poniżej w niebieskiej ramce jest przewód, który jest lodowaty! a tuż za złączką jest gorący (ramka na czerwono) - wynika z tego, że ta złączka jest zapchana - czytałem tutaj coś o filterku ale czy on tutaj się właśnie znajduje? Czy ten filterek się czyści czy wymienia?
Zobaczcie sami:
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Ohne Audi Keine Gaudi |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
fachowiec83
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-29, 20:07
|
|
|
Ok, ale czy tutaj jest ten filterek/dławik ? Bo to trzeba zrobić w warsztacie bo cały czynnik śmignie w atmosfere a chce kupić nowy dławik, żeby od razu założyć - wymieniał ktoś to badziewie albo rozkręcał w tym miejscu ? |
_________________ Ohne Audi Keine Gaudi |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2013-07-29, 22:54
|
|
|
Cytat: | Jest jeszcze 1 mozliwosc.
Na podszybiu na rurce od klimy jest laczenie na klucz chyba 22 - jak to rozkrecisz to w srodku jest filterek czynnika ktory kumaty spec od AC powinien wymieniac przy nabijaniu klimy.
U mnie nie byl wymieniany ten filterek od nowosci i trafilem w koncu na kumatego co wiedzial o co chodzi i wymienil to bo powiedzmy ze bylo " lekko " zapchane i blokowalo przeplyw czynnika w systemie .
Wiadomo trzeba spuscic klime do tego itp. |
|
_________________ Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
|
|
|
|
|
fachowiec83
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-07-29, 23:02
|
|
|
ok zamawiam...
EDIT:
Dławik ma być koloru żółtego - czyli ten: http://www.okazje.info.pl...,szczegoly.html
EDIT2:
Byłem w serwisie klimy, nabili klimę bo miałem jedynie 300g czynnika i teraz chłodzi jak dzika... dławika nie wymienił - wymienię go za miesiąc jak pojadę na sprawdzenie szczelności klimy w UV i wtedy najpierw poszukamy nieszczelności i w pakiecie zrobię wszystko. Zastanawia mnie tylko fakt, że grubsza rurka jest lodowata a ta cieńsza jest gorąca - na pewno obydwie są u was lodowate ???
pozdr |
_________________ Ohne Audi Keine Gaudi |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-08-31, 08:23 sprężarka nie załącza się
|
|
|
Witam , małe pytanko . Czy klima musi być nabita żeby sprężarka się załączyła?? Właśnie regenerowałem sprężarkę tzn. składałem z 2 jedną bo stara była zatarta , zamontowałem i po uruchomieniu LO sprężarka nie załącza .
Pozdrawiam |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-31, 10:28 Re: sprężarka nie załącza się
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Czy klima musi być nabita żeby sprężarka się załączyła?? |
Ależ oczywiście... żeby sprężarka się załączyła w układzie musi być odpowiednie ciśnienie czyli bez czynnika włączyć się nie powinna. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-08-31, 10:40
|
|
|
Jak będziesz na serwisie klimatyzacji to patrz na ręce czy wymieniają olej w kompresorze jak i dławik. Skubańcy jak ich nie przypilnujesz to tylko czynnik uzupełniają i laga. |
_________________
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
|