Autor |
Wiadomość |
Paveloski123
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 3 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 2018-05-15, 21:29 [D2 98 2.5TDI
] Wymiana silnika
|
|
|
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem oraz posiadaczem audi A8 D2 2.5 TDI 150km 110kw 1998r i tu nasuwa się moje pytania jakie opinie macie na temat tego silnika i czy zmienienie silnika na 2.5tdi 180km 132kw było by możliwe i jakie w przybliżeniu łączą się z tym koszta żeby auto nadawało się do normalne jazdy lub czy jest możliwość że wejdzie tam 3.7 benzyna i też koszta w przybliżeniu.
Czekam za poradami |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-15, 21:35
|
|
|
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
[ Dodano: 2018-05-15, 22:39 ]
Jeśli już chcesz robić swapa to musisz wiedzieć co chcesz...czy diesla czy pb...
jeśli wsadzać V8 to już 4.2... niemniej jednak przy zamianie silnika na V8 (czy to 3.7 czy 4.2) będzie pewnie potrzeba zmiany skrzyni, co za tym idzie, sterownika, wału, dyfra, może półosi (jeśli masz quattro) itp...
koszta .... nie wiem czy całość kosztów swapu nie będzie się równać remontowi 2.5 tdi... i tu wracam do mojego pierwszego pytanie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Paveloski123
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 3 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 2018-05-15, 21:48
|
|
|
Diesel mógłby zostać tylko jaki najlepiej hmm.. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-15, 22:21
|
|
|
1.9 TDI |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-16, 07:33
|
|
|
nie ma co sie smiać....jest na YouTube filmik jak ktoś wsadził poczciwy 1,9TDI i to chyba w manualu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-05-16, 08:13
|
|
|
CINEK napisał/a: | nie ma co sie smiać....jest na YouTube filmik jak ktoś wsadził poczciwy 1,9TDI i to chyba w manualu |
Nie ma się co pukać w głowę, że od razu Beee . Jest to rzeźba owszem, ale to 1.9 TDI po lekkim chipie, pojedzie lepiej niż przedstawiony w pytaniu 2.5 TDI z wytartymi wałkami, bądź źle ustawioną pompą.
Obawiam się , że koszta wsadzenia PB zamiast Diesla będą większe ze względu na więcej różnic. Natomiast w przypadku, gdy chcesz zmienić motor to pamiętaj, że podzespoły każdej wersji są ściśle zestawione ze sobą ( ECU - pompa - wtryski) . |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-05-16, 22:02
|
|
|
Czy to nie jest przypadkiem pompa od BMW?
A tak przy okazji swapu 2.5 na 1.9 TDI to ścieżki są już przetarte - tutaj przykład na forum:
https://www.a8team.pl/a8-...tro-vt10214.htm |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Paveloski123
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 3 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 2018-05-19, 19:43
|
|
|
Zdecydowałem że jeżeli zmienie to 4.2 40v 229kw 310km wsadzę na miejsce tego 2.5 tylko że jakie koszta w przybliżeniu mogę ponieść za takie przełożenie nie wliczając kupna silnika 4.2 bo posiadam tylko czeka na zamontowanie tylko reszta części i robocizna bo nie wiem czy generalny remont tego diesla czy przekładka.Prosze pomóżcie.
Ósemka ma służyć do trasy Holandia -polska i z powrotem oraz od czasu do czasu miasto albo jakaś wycieczka myślę bez nl-pl to miesięcznie bd robiło 500km. |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-05-19, 21:12
|
|
|
Cóż mogę powiedzieć, jakbym już wsadzał V8 to chyba prędzej 300 KM niż 310 .
Co to 2.5 TDI, by to miało ręce i nogi, to sprawdziłbym dół tego silnika czy wszystko jest ok.
I dalej góre, bym wziął od BAU założył nowe zawory i inne pierdy by zrobić na lata. I dalej ECU wtryski i pompę od wersji 180 KM. Przy jeszcze wolnej gotówce chip na ~210 KM i ~450 Nm |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-05-19, 22:02
|
|
|
Lechu napisał/a: | ~210 KM i ~450 Nm |
To nawet więcej niż w 4.2 V8.
Moim zdaniem taniej (i szybciej) wyjdzie wyremontować diesla lub swap na innego diesla.
Do benzyniaka będzie więcej rzeźbienia niż tylko silnik i wiązka ... |
_________________
|
|
|
|
|
|