Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali  
Autor Wiadomość
gruby94932 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: opole
Wysłany: 2013-07-31, 11:41   [D2 98 2.5TDI ] Zimny ciężko pali

Witam wszyskich. Mam taki problem... moje audi ciezko pali przy podczas pierwszego odapalania w cigu dnia. czyli jaki jest zimny. tropche go trzeba pomeczyc i zalapie. jak juz odpali to zadymi tak dosyc mocno na jasny kolor i juz jet ok. moge go zgasiac i pali na strzala. podlaczalem koma u kolegi i pokazalo zly kąt startowy wtrysku a znowu mechanik powiedzial, ze na bank pompa paliwa do wymiany. tweraz jak byly takie upaly po 35 stopni to nie bylo problemu ale jak juz bylo 22 stopnie to problem sie pojawil. nie jestem zwolennikiem wydawania kasy w bloto wiec moze ktos cos doradzi. wymieniac odrazu pompe??? z gory dzieki
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-07-31, 11:55   

Kolego może po prostu świeczki Ci się kończą.Jak latałem klekotem to miałem taki sam objaw.Po wymianie świec na nowe problem znikł.
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
gruby94932 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: opole
Wysłany: 2013-07-31, 23:28   

no wlasnie tez nad tym myslalem i to chyba bedzie pierwsza sprawa od ktorej zaczne bo chyba najlatwij i najtaniej:)
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-08-01, 09:34   

Dokładnie tak kolego.Możesz na krótko świece posprawdzać i wyeliminować te które póżniej się nagrzewają.
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-08-02, 23:12   

Swiece w tych silnikach grzeją dopiero poniżej +5 stopni, więc bzdura. Sprawdź, czy Ci się nie zapowietrza i sprawdź statyczny kąt wtrysku. To podstawy. Uczepiliście się na tym forum tych świec... Moja A6 2,5TDI miała TYLKO jedną sprawną świecę na pierwszym cylindrze i przy -20 stopniach w zimie zapalała po 2 sekundach kręcenia.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-03, 20:15   

Pewnie, olac swiece - teraz nie maja znaczenia.
Ustaw kąt wtrysku. No i przy okazji sprawdzisz czy pompa zmienia kąt prawidłowo.
Mozesz jeszcze sprobowac zmienic dawke rozruchową.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
gruby94932 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: opole
Wysłany: 2013-11-29, 18:13   

znalzlem podobno dobrego mechanika i na wtorek jestem z nim umowiaony. ktos z reszta polecal go nawet na tym forum. zobaczymy co wyjdzie. opowiedzialem mu troche o objawach i jakas wstepna diagnoze juz ma. wczesnije dlugo krecil ale jak jest ponizej 5 stopni to juz jest masakra. objechalem juz kilku i tylko trzymali auto a chyba nic nie robili. wydaje mi sie, ze tan ma dosyc konkretne podejscie do sprawy no i samo to , ze ma dosyc napiety terminarz mowi samo za siebie. zajmuje sie tylko audi i vw. zobaczymy. na bank dam znac co jest przyczyna.
 
 
artureski 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-15, 23:04   

Witam chciałbym odgrzać kotleta i zapytać czy kolega naprawił usterkę i w jaki sposób w mojej a8 mam podobny problem na zimno pali gorzej, jak postoi na słońcu przez cały dzień pierwsze odpalenie trwa prawie 7sek... kręci kręci aż zapali, akumulator dobry rozumiem że świec nie warto póki co wymieniać?

Pozdrawiam
 
 
Patryk1990 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 49
Skąd: Wloclawek
Wysłany: 2014-09-18, 20:42   patryk

Koledzy a moze zapowietrza sie
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl
 
 
niki20 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL
Wiek: 36
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 38
Skąd: Harta/Rzeszów
Wysłany: 2014-10-05, 10:14   

Kąt wtrysku może być bardzo niski albo się zapowietrza...
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-10-05, 11:29   

Sprawdź tak jak koledzy piszą zapowietrzanie się pompy.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.

Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika.
_________________

 
 
remik88 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: remigiusz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: gdansk
Wysłany: 2014-11-01, 19:49   

Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.


i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy

DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy.
 
 
Tomek85 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, Volvo FH
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 12
Skąd: kołobrzeski
Wysłany: 2014-11-22, 10:34   

tak jak i kolega napisał u mnie było i jest identycznie jak odepniesz czujnik temp wody pali od strzala i obroty szalone więc układ jest ok, ale jak juz na spokojnie przy dzisiejszej temp -1 ,0 st. to jest lekki problem i słychac ze na wszystkie gary nie pali .Świece Świece do roboty i jest miodzio :)
 
 
Pix 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: 2014-11-22, 20:05   

W vagu swiece maja grzac od 5 stopni na plusie w dół. Wiec jak przy temperaturze wyzszej niz 5 stopni nadal ciezko pali to nie jest to wina swiec, motor swoje juz nalatal i nie jest w tak dobrej kondycji.
 
 
remik88 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: remigiusz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: gdansk
Wysłany: 2014-11-23, 16:10   

w takim razie zrob logi kanalu 4 ms i bs i cos wiecej sie dowiemy na ten temat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.