Autor |
Wiadomość |
gruby94932
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: opole
|
Wysłany: 2013-07-31, 11:41 [D2 98 2.5TDI
] Zimny ciężko pali
|
|
|
Witam wszyskich. Mam taki problem... moje audi ciezko pali przy podczas pierwszego odapalania w cigu dnia. czyli jaki jest zimny. tropche go trzeba pomeczyc i zalapie. jak juz odpali to zadymi tak dosyc mocno na jasny kolor i juz jet ok. moge go zgasiac i pali na strzala. podlaczalem koma u kolegi i pokazalo zly kąt startowy wtrysku a znowu mechanik powiedzial, ze na bank pompa paliwa do wymiany. tweraz jak byly takie upaly po 35 stopni to nie bylo problemu ale jak juz bylo 22 stopnie to problem sie pojawil. nie jestem zwolennikiem wydawania kasy w bloto wiec moze ktos cos doradzi. wymieniac odrazu pompe??? z gory dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
gruby94932
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: opole
|
Wysłany: 2013-07-31, 23:28
|
|
|
no wlasnie tez nad tym myslalem i to chyba bedzie pierwsza sprawa od ktorej zaczne bo chyba najlatwij i najtaniej:) |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-02, 23:12
|
|
|
Swiece w tych silnikach grzeją dopiero poniżej +5 stopni, więc bzdura. Sprawdź, czy Ci się nie zapowietrza i sprawdź statyczny kąt wtrysku. To podstawy. Uczepiliście się na tym forum tych świec... Moja A6 2,5TDI miała TYLKO jedną sprawną świecę na pierwszym cylindrze i przy -20 stopniach w zimie zapalała po 2 sekundach kręcenia. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-08-03, 20:15
|
|
|
Pewnie, olac swiece - teraz nie maja znaczenia.
Ustaw kąt wtrysku. No i przy okazji sprawdzisz czy pompa zmienia kąt prawidłowo.
Mozesz jeszcze sprobowac zmienic dawke rozruchową. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
gruby94932
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: A8
Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: opole
|
Wysłany: 2013-11-29, 18:13
|
|
|
znalzlem podobno dobrego mechanika i na wtorek jestem z nim umowiaony. ktos z reszta polecal go nawet na tym forum. zobaczymy co wyjdzie. opowiedzialem mu troche o objawach i jakas wstepna diagnoze juz ma. wczesnije dlugo krecil ale jak jest ponizej 5 stopni to juz jest masakra. objechalem juz kilku i tylko trzymali auto a chyba nic nie robili. wydaje mi sie, ze tan ma dosyc konkretne podejscie do sprawy no i samo to , ze ma dosyc napiety terminarz mowi samo za siebie. zajmuje sie tylko audi i vw. zobaczymy. na bank dam znac co jest przyczyna. |
|
|
|
|
artureski
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-15, 23:04
|
|
|
Witam chciałbym odgrzać kotleta i zapytać czy kolega naprawił usterkę i w jaki sposób w mojej a8 mam podobny problem na zimno pali gorzej, jak postoi na słońcu przez cały dzień pierwsze odpalenie trwa prawie 7sek... kręci kręci aż zapali, akumulator dobry rozumiem że świec nie warto póki co wymieniać?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Patryk1990
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Patryk
Jeżdzę: Audi a8 d 4
Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 49 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 2014-09-18, 20:42 patryk
|
|
|
Koledzy a moze zapowietrza sie
w 2.5 tdi czyli pompa vp 44 czy 46 to norma
Rozwiazaniem sa zaworki zwrotne za 10 zl |
|
|
|
|
niki20
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL
Wiek: 36 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Harta/Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-05, 10:14
|
|
|
Kąt wtrysku może być bardzo niski albo się zapowietrza... |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-05, 11:29
|
|
|
Sprawdź tak jak koledzy piszą zapowietrzanie się pompy.
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.
Kąt wtrysku ok 2st powinien być ustawiony.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Obstawiam końcówkę żywota VP44 ostatnio robiłem A4 2.5 tdi i niestety pompa umarła.
Objaw był podobny coraz ciężej paliła, aż pewnego dnia po jeździe został silnik wyłączony i już nie odpalił po 10min.
Często też pada elektronika pompy, oraz zaciera się tłok nastawnika. |
_________________
|
|
|
|
|
remik88
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: remigiusz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 15 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2014-11-01, 19:49
|
|
|
Pompa paliwa w zbiorniku ma za zadanie tylko pompować do kosza a VP44 sama zasysa z kosza zbiornika.
i przelewać z jednej komory zbiornika do drugiej
ale tez w nowszych silnikach 2.5 podaje bezpośrednio do pompy paliwo lecz tylko podczas kręcenia silnika i podczas pracy
DODANO:
bardzo prosty sposób jeśli odłączysz czujnik temp wody świece będą grzać długo choć w tej temp nie ma to znaczenia to już wiemy, dawka rozruchu jest max jeśli zapali od tzw strzała to możesz wyeliminować zapowietrzający się układ paliwowy z wiadomych przyczyn
czekamy na testy. |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek85
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, Volvo FH
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 12 Skąd: kołobrzeski
|
Wysłany: 2014-11-22, 10:34
|
|
|
tak jak i kolega napisał u mnie było i jest identycznie jak odepniesz czujnik temp wody pali od strzala i obroty szalone więc układ jest ok, ale jak juz na spokojnie przy dzisiejszej temp -1 ,0 st. to jest lekki problem i słychac ze na wszystkie gary nie pali .Świece Świece do roboty i jest miodzio |
|
|
|
|
Pix
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014 Posty: 49 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-11-22, 20:05
|
|
|
W vagu swiece maja grzac od 5 stopni na plusie w dół. Wiec jak przy temperaturze wyzszej niz 5 stopni nadal ciezko pali to nie jest to wina swiec, motor swoje juz nalatal i nie jest w tak dobrej kondycji. |
|
|
|
|
|
|
|
remik88
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: remigiusz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 15 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2014-11-23, 16:10
|
|
|
w takim razie zrob logi kanalu 4 ms i bs i cos wiecej sie dowiemy na ten temat |
|
|
|
|
|