Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.8PB ] Jaki filtr powietrza??  
Autor Wiadomość
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-07-16, 21:07   [D2 98 2.8PB ] Jaki filtr powietrza??

Witam Koledzy
mam takie pytanie. otóż mam zamiar zalozyc uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza problem w tym ze nie wiem czy przy LPG to sie powinno zakladac i nie wiem jak sie bedzie zachowywal silnik moze byc np gorzej niz jest teraz
wiec moje pytanie jest nastepujace.
Czy ktos z kolegow ma A8 na LPG i stozkowy filtr powietrza jesli tak to prosilbym o informacje jak to dziala czy jest jakis problem z tym czy trzeba bylo jechac ustawiac LPG itd
pozdrawiam
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-07-16, 21:40   

Czy mógłbyś powiedzieć, jakich efektów oczekujesz po tym zabiegu?
 
 
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-07-16, 21:44   

napewno nie wzrostu mocy do 500KM :) poprostu chcialem zalozyc i nie wiem czy powinno sie stosowac stoskowy filtr w silnikach LPG
chodzi mi o to czy nie narobie jakis szkod w instalacji itd
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-07-16, 22:13   

Kiedyś miałem podobny pomysł i najpierw poczytałem na ten temat. Nie pamiętam dokładnie szczegółów, bo to było ładnych parę lat temu, ale zapamiętałem, że układ dolotowy jest zestrojony z wylotowym i wraz z silnikiem tworzą jedną zgraną całość i nie bardzo można to rozpatrywać oddzielnie. Mowa była o całości jako układzie rezonansowym. Przyznam, że dla mnie była to magia i po tej lekturze swoje działania ograniczyłem do zamontowania wkładki K&N w standardową obudowę. Ten sposób jest bezpieczny, bo nie zmieniasz pojemności układu. Nie narobisz sobie gorzej.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-07-17, 09:04   Re: Jaki filtr powietrza??

repsol napisał/a:
(...)mam zamiar zalozyc uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza problem w tym ze nie wiem czy przy LPG to sie powinno zakladac i nie wiem jak sie bedzie zachowywal silnik moze byc np gorzej niz jest teraz...

Po pierwsze to w mojej ocenie LPG nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Po drugie jakiej dokładnie konstrukcji miałby być ten układ dolotowy??...
Zauważ kolego repsol że w obudowie filtra masz przepływomierz - jak chciałbyś umieścić stożek nie zakłócając jednocześnie jego pracy i nie przerabiając puszki filtra?

Jeżeli natomiast myślaleś o demontażu całej puszki to zdecydowanie odradzam - nasze silniki produkują wystarczająco dużo ciepła a ciepłe powietrze w układzie dolotowym to pogorszenie warunków spalania i w efekcie spadek mocy :-?

apg napisał/a:
Kiedyś miałem podobny pomysł i najpierw poczytałem na ten temat. (...)
Przyznam, że dla mnie była to magia i po tej lekturze swoje działania ograniczyłem do zamontowania wkładki K&N w standardową obudowę. Ten sposób jest bezpieczny, bo nie zmieniasz pojemności układu. Nie narobisz sobie gorzej.

Słusznie i naukowo... zakładasz wkładke K&N i wystarczy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-07-17, 10:33   

widzialem uklad dolotowy niemieckiej firmy na allegroszu dedykowany do A6 A8 TT Q7 A2 koszt ok 200pln nie pamietam nr aukcji ale mozna poszukac i znalezc
powiedzcie co sadzicie o tym
stozek bylby wyprowadzony pod sama atrape wiec chwytalby zimne powietrze bo inaczej nie ma sensu go montowac a wkladke filtra to mam filtrona wymienialem w kwietniu chyba
ale zobaczylem ta aukcje i pomyslalem ze fajnie byloby zalozyc chcialem poznac wasza opinie zakladac czy nie???
Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-07-17, 12:06   

Trudno sądzić coś o czymś czego się nie widzi ;-)
W tej chwili masz łapacz zimnego powietrza wysunięty do samego przodu i to jest dobry pomysł :mrgreen: Dodatkowo wraz ze wzrostem prędkości powietrze wpada do niego z pewnym "doładowaniem", jeżeli można się tak wyrazić, a na pewno łatwo sobie to wyobrazić, co też jest dobrym pomysłem :mrgreen: Zastanów się jak będzie po Twoich przeróbkach?
Ponadto układ dolotu ma pewną pojemność. Z tego co pamiętam tendencja jest taka, że zmniejszenie tej pojemności wpływa na zmniejszenie momentu w dolnym zakresie obrotów, czyli najczęściej wykorzystywanym i być może zwiększenie mocy w górnym zakresie. Choć sprawa tak na prawdę jest o wiele bardziej skomplikowana i trudna do przewidzenia tak "na oko". Czy ma to sens? :-/
Jeśli chcesz znać moją opinie, to zrobiłbym tak jak napisałem wcześniej, bez kombinowania zapakowałbym K&N do tego co jest, bo miałbym pewność, że niczego nie zepsuję.
 
 
dixon39 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maniek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 34
Skąd: uk/polska
Wysłany: 2010-07-20, 23:53   

Kolego repsol próbowalem znalezc dla Ciebie specjalny zestaw filtra stozkowego k&N taki jaki ja mam w a4 polegający na wymontowaniu oryginalnej puszki filtra i zamontowaniu filtra stozkowego w miejsce puszki tak aby przeplywomierz i wszystkie inne pierdoly ladnie pasowaly i estetycznie sie zgrywaly ze sobą, ale niestety nie widzialem nic do a8 :-(
Druga sprawa to jezeli filtr bedzie zasysal cieple powietrze i zle go oslonisz to zauwazysz spadek mocy, a pozniejszy objaw to uszkodzenie przeplywomierza bo i to tez sie czesto zdarza. W manualu przy zmianie biegów towazyszy temu charakterystyczny zasys powietrza czyli robi pszszsz :mrgreen: cieszy ucho, ale w automacie raczej tak tego nie uslyszsysz. Moim zdaniem a8 to auto do odpoczynku podczas jazdy a nie do tuningu ;-) ale zrobisz jak uwazasz

pozdrawiam :)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 21:53   

Da się założyć stożek bo widziałem na własne oczy, w S8 "Scottiego" jest takowy i nawet to jeździ tylko nie wiadomo jak...
W 1.16 sekundzie filmu przez chwilkę widać jak to jest zrobione
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-09-06, 00:10   

Mucholejkolator napisał/a:
Da się założyć stożek bo widziałem na własne oczy, w S8 "Scottiego" jest takowy i nawet to jeździ tylko nie wiadomo jak...

I to pogrubione to bardzo dobre pytanie...
moim zdaniem ten stożek u Scottiego to lipa... zrobione tak na pokaz...
zamontowany w ten sposób stożek jest w bezpośredniej bliskości silnika więc ciągnie gorące powietrze z komory silnika a nie jak w ori konstrukcji z przed atrapy chłodnicy a przecież nasze V8 potrafi wygenerować naprawdę duuuuuuuużo ciepła :-?
Dodatkowo, niczym nie osłonięty jest narażony na wciąganie wszystkiego co w komorze silnika fruwa a przecież sportowy stożek charakteryzuje się większą przepustowością.

Cała filozofia dolotu powietrza do silnika polega na tym żeby było go dużo, odpowiednio chłodne i oczyszczone ze wszelkich syfów mogących coś pozapychać... jeżeli zasysane do silnika powietrze jest zbyt gorące to auto przestaje jechać ponieważ gorące powierze jest rzadsze od zimnego więc mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboższa...
uboga mieszanka paliwowo-powietrzna = spadek mocy :diabel:

Podjedźcie do jakiejś firmy zajmującej się modyfikacjami silnika to Wam powiedzą co sądzą o takim umiejscowieniu stożka - tym bardziej w naszych A8/S8 gdzie silnik jest wolnossący.

Żałuję że nie zobaczyliśmy jego Audi w akcji (jakiś szybki dynamiczny przejazd) bo można by było zobaczyć jak to jeździ.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2013-07-14, 10:32   

Odświeżę troszke temacik. Czy ktoś z was używa tych wkładów filtra powietrza f-my K&N? Czy coś one poprawiaja, jakos lepiej wpływają na funkcjonowanie silnika?
Czy to tylko taka ściema te filtry. Gdzies na innych forach wyczytałem, że są one w stanie przepuścić przez te swoje prześwity, jakiś syf - brud, piasek.... Co o tych filtrach sądzicie.
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-07-27, 16:43   

Panowie, a co sądzicie o oslonie termicznej stożka? Moją A8 kupiłem już z zamontowanym stożkiem i nawet gdybym chciał założyć fabryczna obudowę i zwykły filtr, to nie mogę, bo nie mam tej obudowy... Zastanawiam się czy coś takiego może pomóc?

http://allegro.pl/oslona-...4441286950.html
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-07-27, 18:24   

pawelbtw, wiele to nie da bo i tak jest tam żar jak diabli pod maską. Osobiście szukał bym na Twoim miejscu powrotu do serii. Widziałem przypadki gdzie źle zamontowany stożek zamiast usprawniać to robił spustoszenie i tylko pogarszał osiągi
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-07-27, 20:01   

ernesto, Będe szukał tej obudowy ale póki co nigdzie nie moge dostać, także koledzy gdybyście mieli kiedyś takową na sprzedaż to z chęcia przygarne :) Póki co, zamówie tą osłone i za ok. tydzień napisze czy coś pomogło :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-27, 22:28   

Poszperaj w ogłoszeniach tam kilka osób graty sprzedaje :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.