|
Autor |
Wiadomość |
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-06, 18:26 [D2 94 4.2PB/LPG
] Kontrolka ciśnienia oleju
|
|
|
Mam problem opisywany już kilka razy tu na forum, tj. przy ostrzejszej jeździe, szczególnie pod górę, włącza się kontrolka cisnienia oleju. Wygasza się po jakimś czasie spokojniejszej jazdy, lub też czasami do całkowitego wygaśnięcia potrzeba zatrzymać auto i poczekać dłuższą chwilę. Nie ulega wątpliwości, że przy spokojnej jeżdzie nie poprzedzonej jazdą ostrą, ta kontrolka nie zapala się nigdy.
Receptą na problem podawaną na forum jest zdjąć michę i wczyścić zalegający tam syf, który zapycha smoka.
Ponieważ za jakiś czas chcę zlecić poważniejsze prace przy silniku (uszczelnienie) to nie chciałbym teraz marnować czasu i pieniedzy na operację tylko zdjęcia samej michy.
Z tego co wiem poprzedni właściciel nie zmieniał oleju, a tylko go dolewał ok 1l/1500km, być może też nie zmieniał filtra..?
W związku z tym wymyśliłem sobie aby tymczasowo nie zdejmować michy, a tylko kilka razy zmienić filter, aby wyłapać w miarę możliwości jak najwięcej syfu.
I teraz pytania:
1. czy to dobry pomysł, tzn czy te filtry zmieniane np. co 1000km wyłapią syf?
2. co to takiego jest ten smok?
3. jaki filter użyć do wyłapywania syfu (czy najtańszy sobie z tym poradzi?), i jaki jako docelowy (ten nie musi być najtańszy); pytanie może banalne, ale lista filtrów dostępnych dla mojego silnika ABZ w linku poniżej jest długa, filtry na obrazkach różnią się kształtem i wielkością, więc nie wiem nawet który pasuje.
http://www.iparts.pl/auto...881-100259.html
PS. nie umiem zedytować tego wpisu aby w tytule pojawiło się [D2 4.2 PB] wybierane w oknie edycji |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-06, 20:23
|
|
|
Jeśli masz już problem z ciśnieniem oleju to wymiana filtra w 1 kolejności. Nawet bym się nie zastanawiał nad ściągnięciem miski i wyczyszczeniem dołu. Można spróbować płukania silnika (są środki do tego), ale co do tego są różne opinie. U mnie w garażu leży silnik od auta (nie od A8) gdzie właściciel też nie zmieniał oleju. Istna masakra. Myślałem że da się go odratować. Aby wyczyścić go z syfu rozebrałem na części i pierwszego narzędzia jakiego użyłem to przecinak aby wyskrobywać kilkumilimetrową miejscami warstwę czarnej mazi. Jak wziąłem się za głowicę, wałki były już w opłakanym stanie. Oby u ciebie nie było podobnie. Kiepskiej jakości olej, niewymieniany tylko dolewany to morderstwo dla silnika. Ja muszę w końcu zapakować ten silnik co leży u mnie w garażu i wywieść na złom bo tylko miejsce zajmuje.
Ściągaj miskę i zobacz w jakim stanie wszystko ocenić co dalej robić. Dalsza jazda oby nie spowodowała, że ten silnik wyląduje na złomie.... |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2012-05-06, 20:34
|
|
|
KlubowiczA8 napisał/a: | Mam problem opisywany już kilka razy tu na forum, tj. przy ostrzejszej jeździe, szczególnie pod górę, włącza się kontrolka cisnienia oleju. Wygasza się po jakimś czasie spokojniejszej jazdy, lub też czasami do całkowitego wygaśnięcia potrzeba zatrzymać auto i poczekać dłuższą chwilę. Nie ulega wątpliwości, że przy spokojnej jeżdzie nie poprzedzonej jazdą ostrą, ta kontrolka nie zapala się nigdy.
Receptą na problem podawaną na forum jest zdjąć michę i wczyścić zalegający tam syf, który zapycha smoka.
Ponieważ za jakiś czas chcę zlecić poważniejsze prace przy silniku (uszczelnienie) to nie chciałbym teraz marnować czasu i pieniedzy na operację tylko zdjęcia samej michy.
Z tego co wiem poprzedni właściciel nie zmieniał oleju, a tylko go dolewał ok 1l/1500km, być może też nie zmieniał filtra..?
W związku z tym wymyśliłem sobie aby tymczasowo nie zdejmować michy, a tylko kilka razy zmienić filter, aby wyłapać w miarę możliwości jak najwięcej syfu.
I teraz pytania:
1. czy to dobry pomysł, tzn czy te filtry zmieniane np. co 1000km wyłapią syf?
2. co to takiego jest ten smok?
3. jaki filter użyć do wyłapywania syfu (czy najtańszy sobie z tym poradzi?), i jaki jako docelowy (ten nie musi być najtańszy); pytanie może banalne, ale lista filtrów dostępnych dla mojego silnika ABZ w linku poniżej jest długa, filtry na obrazkach różnią się kształtem i wielkością, więc nie wiem nawet który pasuje.
http://www.iparts.pl/auto...881-100259.html
PS. nie umiem zedytować tego wpisu aby w tytule pojawiło się [D2 4.2 PB] wybierane w oknie edycj | witam ,kolega miał taki sam problem że jak dał dobrze po gazie to zapalała się kontrolka smarowania,ściągał miskę spr. smok itp. , co się okazało po czasie to pompa nie domagała pod większym obciążeniem przy spokojnej jeździe było ok ,pożyczył auto koledze a że był nie wyżyty i nie wiedział o problemie i zajechał silnik ,zatarła się góra :-( nie było sensu naprawy więc wymienił silnik ,taka smutna historia , warto się temu problemowi przyjrzeć dokładnie. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-06, 21:20
|
|
|
Temat ciśnienia oleju to podstawowa sprawa któą chcę zdiagnozować, i nie chcę tego na pewno zlekceważyć.
Ale poproszę jeszcze o dodatkowe wyjaśnienia, abym jeśli to możliwe mógł od poniedziałku zająć się sprawą. Zrozumiałem że są dwie miski olejowe, i w mojej sytuacji wystarczy odkręcić tą mniejszą.
1. Czy mniejsza jest przyczepiona bezpośrednio do bloku silnika, czy do tej "większej"?
2. W jaki sposób zdiagnozować stan pompy? Po oczyszczeniu smoka i wymianie filtra wystarczy manometrem zmierzyć ciśnienie oleju, czy trzeba wyjąć pompę i zmacać ją/rozkręcić? A jeśli wyjąć, to czy po zdjęciu małej miski będę w stanie to zrobić, czy do tego muszę zdjąć tą większą miskę?
3. Czy mała miska olejowa ma własne uszczelki które muszę wymienić po jej zdjęciu?
4. Czy trzeba śrubki w niej trzeba dokręcać w jakiejś określonej kolejności z określonym momentem, czy to zwykłe śrubki które po prostu trzeba wkręcić bez rozmyślania nad nimi?
Zrozumiałem też że filter oleju wkłada się do obudowy, a nie jest zintegrowany z własną obudową, i dlatego może różnić się kształtem w zależności od producenta. Ale który filter kupić, bo ceny są różne, ale przede wszystkim rozmiary są różne, i nie wiem czy rozbieżność 2 mm jest istotna. Wogóle czy filter z liftowego D2 pasuje do D2 z 1994 roku? Bo na Allegro są filtry głównie do A8 po 1998 roku. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2012-05-07, 18:14
|
|
|
Panowie a co moze byc przyczyna ze auto gasnie podczas jazdy na Fisie zaswieca sie kontrolka oleju I auto nie chce palic przez jakies 10minut a potem wszystko ok.. dodam jeszcze ze moj to 2.8 v6 30v manual bez Q . :-) |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-07, 20:34
|
|
|
kolego mlody91 pierwsza czynność to podpiąć VAG, sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku oleju, czy korek wlewu oleju jest dokręcony |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2012-05-08, 06:07
|
|
|
kolego wyciek mam nie jeden ale nie sa to powazne usterki, korek od wlewu oleju mam troszke wyszczerbiony na rancie ale czy to moze byc przyczyna? np. postoje 3minuty na cieplym (jak ma 90st) to gasnie sam, I nie odpala przez ok 10min. . elektryka |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-08, 06:55
|
|
|
mlody91 napisał/a: | kolego wyciek mam nie jeden ale nie sa to powazne usterki, korek od wlewu oleju mam troszke wyszczerbiony na rancie ale czy to moze byc przyczyna? np. postoje 3minuty na cieplym (jak ma 90st) to gasnie sam, I nie odpala przez ok 10min. . elektryka |
Podłacz VAG-a i zczytaj błedy. Jak ich będzie dużo wykasuj wszystkie i zobacz jakie pojawią się po kolejnych zgaśnięciach auta. Jak błędów nie dasz rady zinterpretować to umieść tu na forum. W tych autach przy każdym problemie to podstawa diagnozy - VAG. Dopiero jak jest problem który nie pozostawia śladu zostaje szklana kula lub wróżenie z fusów. |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2012-05-08, 07:19
|
|
|
Najgorsze jest to ze nie mam osobiscie Vag-a, widze ze nie obejdzie sie bez niego, moze dzisiaj mi sie uda podjechac I podpiac go bo juz mnie to oslabia:/ |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 21:51
|
|
|
Panowie, dlaczego nie świeci się kontrolka oleju? Czujnik oleju wykrecony i odlaczona wtyczka. Raz tylko się zapalila. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-23, 22:56
|
|
|
Wejście alarmuje jeśli nie ma ciśnienia ponad 2000 obrotów. Poniżej tej predkosci sygnał z czujnika nie jest brany pod uwagę. Jeśli jest inaczej to jest jakieś uszkodzenie w zegarach. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-23, 23:09
|
|
|
Dzięki jutro sprawdzę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|