Autor |
Wiadomość |
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-08, 17:02 [D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej
|
|
|
Pacjent S8 D2 AHC.
Zbliża się przegląd olejowy i mam pytanie.
Silnik pracuje równo, ale lubi chlapnąć sobie olej, powiedzmy tak pół literka na tysiąc km. Zalany MOTUL 8100 X-CESS 5W40.
Odmy ok, góra ok, dół ok, płyn chłodniczy bez śladów oleju, a jednak olej gdzieś znika. Auto nie dymi przy żadnych obrotach, ani prędkościach. Co to może być? Na co wymienić ten olej? Czy lać 5W40?
Silnik 10tys. km po kapitalnym remoncie... |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:16
|
|
|
Umyj dokładnie silnik i Poszukaj najpierw czy nie masz wyciekow
Pokrywy rozrządu
Tył głowic przy walkach
Gniazda świec
Same głowice zwykle lewą tył prawa przód ale to raczej nie 10 tys od remontu...
Obejrzyj też chłodnice oleju później górna i dolną miskę
I tylny uszczelniacz
Jak suchy jak pieprz to masz problem w silniku lub głowicy tj. Uszczelniacze lub Pierścienie
Oby nie
Jest jeszcze jedno magiczne miejsce ale obyś tam nie dotarł ;-)
Na samym silniku jest jeszcze mnóstwo uszczelnień które jak xle zrobione to ciekna
Oblukaj w etce
Często mechanicy oszczędzają na takich niebieskich uszczelkach co są po 200 PLN
A o olejach to można książkę napisać |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:29
|
|
|
Co za niebieskie uszczelki?, o Oringach muwisz co w głowicy są? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2018-11-08, 20:57
|
|
|
0,5 l na 1000km to 5l na 10000 Mysle ze jakby cieklo gdzies na zewnatrz to to przy takim silnym wyplywie byloby widac w okolicy gdzie jezdzisz... Podejrzewam ze uszczelnien zaworowych Ci nie wymienili albo pierscienie olejowe powiedzialy papa ... Ogolnie jesli nie ma zewnetrznych wyciekow a olej sie traci... To innej opcji nie widze jak tylko spalanie go w komorze |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-11-08, 21:02
|
|
|
To nie jest problem oleju. Do D3 lałem to samo i nic nie brał od wymiany do wymiany. Teraz do AHC również leję tego samego Motula.
Jaki ten remont był ? Czego ? Pól litra na tysiąc km to w cholerę (wychodzi bańka na 10k). Nawet na but i krótkie dystanse. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-09, 03:50
|
|
|
wymyj silnik PB i obserwuj gdzie leci.
jeśli nigdzie nie leci i nie miesza się z płynem pozostaje spalanie w komorze.
popatrz jak się rozgrzewa na zimnym - zobaczysz ;-)
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
do tego kupa simmeringów i innych uszczelek, ( miska 1 miska 2 dekle świece, wałki wał pompa etc. do tego magiczna chłodnica oleju, i niespodzianka pod rozrządem o której wtajemniczeni wiedzą ;-) jak się tego na spokojnie i dokładnie nie poskłada to nie ma siły żeby nie leciało. zawsze będzie lecieć. oby nie z tyłu silnika bo wtedy musisz cały wywalać żeby uszczelnić ( Elring 728.880 się kłania )
na pierścienie zrób pomiar kompresji, a uszczelniacze zaworowe na upartego możesz zdjąć kolektor i oblukać zawory - czy nie wali Ci tam olejem - zobaczysz szczególnie na tych zamkniętych. tylko kup sobie od razu uszczelki pod kolektor. inaczej musisz zwalać wałki i rozpinać rozrząd żeby się tam dobrać od góry. kupa roboty....
motul mocno przereklamowany.
http://www.wykop.pl/ramka...wy-zestawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę np tym
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/818C2ttdYYL._SY741_.jpg
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
w poliftach z napinaczami to dopiero jest zabawa :-DDD |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-10, 20:58
|
|
|
Silnik jest suchy, nigdzie nie ma nawet kropli oleju.
Więc musi go palić - co do pierścieni na tłokach - wymienione.
Niebieskie uszczelki - muszę zajrzeć do dokumentacji zdjęciowej.
Niespodzianka za rozrządem - tzn.?
[ Dodano: 2018-11-10, 21:01 ]
Chris75 napisał/a: | do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba |
A zatem napisz proszę co wlewasz do silnika?
czy zmieniasz oleje na sezon zima i na sezon lato?
[ Dodano: 2018-11-12, 08:24 ]
Chris75 napisał/a: |
http://www.wykop.pl/ramka...wy-zestawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą |
Powiedz mi proszę w tej ramce, co tam są za jednostki, 0,01 do 0,04 tj?
Po za tym trzeba też spojrzeć na parowanie oleju, bo to też ma znaczenie.
Dodatkowo soft start przy ujemnych temperaturach. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
Marko
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-01-29, 15:32
|
|
|
Chris75 napisał/a: | to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie. |
wiesz gdzie znajdę te uszczelki w normalnej cenie? w ASO pewnie kilka stówek będą chcieli za nie.
Z numeru wychodzi mi ze do mojej takie będą pasować --> A8 d2 4,2 v8 1997r |
_________________ Lubie placki |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Marko
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-01-29, 18:40
|
|
|
Czyli zostaje dorabianie na zamówienie , bo drutować silikonem tego nie będe |
_________________ Lubie placki |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-01-30, 21:58
|
|
|
Tu kolega wyżej dobrze mówi |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-01-31, 09:46
|
|
|
Marko napisał/a: | Czyli zostaje dorabianie na zamówienie , bo drutować silikonem tego nie będe |
Firma paserotti czy jakoś tak w Gdyni robi pod wszelkie potrzeby uszczelnienia. Jak szukałem do ANK to u nich znalazłem za 15 PLN komplet uszczelnień, które w ASO były po 120 PLN/szt.
Czasami warto się pokręcić po mieście w poszukiwaniu tego typu firm. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-01-31, 18:36
|
|
|
A srednicowka zmierzyles cylindry przed remontem? Co średnicówka pokazała?
Poza tym ciekawi mnie skad miales nowe pierscienie do tego silnika
Jak pierscienie sa wymienione, owalizacja cylindrow jest w normie i całe głowice zrobione po nowości (z prowadnicami włącznie), to trzeba dać motorowi chwilę, żeby się ułożył.
Pierscionki muszą się dotrzeć teraz do cylindrów a to nie takie proste jak masz cylindry gładziutkie po poprzednim zestawie.
Jeśli po 5k km dalej będziesz miał nadmierne zużycie oleju to albo remont został wykonany niewłaściwie albo zostałes oszukany w warsztacie (powiedziano Ci ze zrobiono cos czego w rzeczywistosci nie zrobiono)
Mój ABZ chlal pol litra na 1k km. Po remoncie pobiera w tej chwili litr pomiędzy wymianami, które robię co 12-15k km a wierz mi, motor nie ma u mnie latwego zycia |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
|