|
Autor |
Wiadomość |
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-03-31, 18:15 [D2 98 4.2PB
] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2
|
|
|
Witam. Mój samochód to A8 1998 4.2 ABZ. Zawieszenie 1BA ... w oryginale, czyli stoi wysoko, buja, a do tego lewy amor stuka i ogólnie zawieszenie przenosi wszelkie niedoskonałości nawierzchni.
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć
Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.
Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem no i nie wiem jaki będzie efekt.
1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?
[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-04-06, 21:33
|
|
|
Tył nowe wzmocnione standardowe sprężyny Kraemer & Freund i chyba nieużywane czerwone Sachsy z eSki.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2020-04-07, 09:52
|
|
|
Przemoll użyj szukajki, a znajdziesz parę informacji.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat. |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-07, 16:25
|
|
|
Dzieki Szukajki oczywiście użyłem, ale nie nakierowało mnie to tak do końca w żadną stronę.
A gdyby dać prokit i amor standard - zamiennik serii, to może dobijać labo źle tłumic? |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2020-04-07, 18:05
|
|
|
Jeździłem kiedyś na Jamexach i standardowych amortyzatorach - nie dobijało. W innym aucie jeździłem na seryjnych sprężynach i na B6, było sztywniej i pewniej niż na serii.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem. |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-04-08, 16:52
|
|
|
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. No więc jestem już w połowie drogi - Eibach pro-kit zamówione, amorki zamowie po święach ale myśle że pozostanę przy serii, czyli kupie nowe Sachs i zobaczę co będzie jak to włożymy.
[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.
Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.
Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-06-07, 07:41
|
|
|
Nie wiem czy tak zdjęcie wyszło, ale teraz zawias wygląda jak przy 1BA, to te Eibach Pro Kit są w końcu -30mm czy nie ? 1BE do 1BA to -20mm o ile się nie mylę ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-06-07, 08:36
|
|
|
Na pierszym zdjęciu jest 1BA na drugim Eibach. Szkoda że nie zrobiłem 2 podobnych zdjęć, w każdym razie zmierzone obniżenie wyszło około -30 na obu osiach. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-06-07, 18:39
|
|
|
No właśnie mówię o tej drugiej fotce, mi to wygląda jak na 1BA, no chyba, że potrzeba czasu co by się usadził, albo zdjęcie tak wyszło, tu masz 1BE u mnie, więc teoretycznie ma być wyżej niż u Ciebie o te 10mm:
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
pszemoll
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 51 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2020-06-07, 19:44
|
|
|
Tak, myślę że u mnie jest ciut wyżej niż u ciebie, ale To pewnie dlatego, że dałem zwykle amory, pewnie gdybym dał talerzyk obnizajacy, to byłoby podobnie albo trochę niżej jeszcze. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|