Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2  
Autor Wiadomość
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-03-31, 18:15   [D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2

Witam. Mój samochód to A8 1998 4.2 ABZ. Zawieszenie 1BA ... w oryginale, czyli stoi wysoko, buja, a do tego lewy amor stuka i ogólnie zawieszenie przenosi wszelkie niedoskonałości nawierzchni.
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć

Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.

Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem :) no i nie wiem jaki będzie efekt.

1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?

[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ?
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 515
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-04-06, 21:33   

Tył nowe wzmocnione standardowe sprężyny Kraemer & Freund i chyba nieużywane czerwone Sachsy z eSki.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę :) Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2020-04-07, 09:52   

Przemoll użyj szukajki, a znajdziesz parę informacji.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-07, 16:25   

Dzieki Szukajki oczywiście użyłem, ale nie nakierowało mnie to tak do końca w żadną stronę.
A gdyby dać prokit i amor standard - zamiennik serii, to może dobijać labo źle tłumic?
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2020-04-07, 18:05   

Jeździłem kiedyś na Jamexach i standardowych amortyzatorach - nie dobijało. W innym aucie jeździłem na seryjnych sprężynach i na B6, było sztywniej i pewniej niż na serii.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem.
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-04-08, 16:52   

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. No więc jestem już w połowie drogi - Eibach pro-kit zamówione, amorki zamowie po święach ale myśle że pozostanę przy serii, czyli kupie nowe Sachs i zobaczę co będzie jak to włożymy.

[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.

Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.






Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-06-07, 07:41   

Nie wiem czy tak zdjęcie wyszło, ale teraz zawias wygląda jak przy 1BA, to te Eibach Pro Kit są w końcu -30mm czy nie ? 1BE do 1BA to -20mm o ile się nie mylę ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-07, 08:36   

Na pierszym zdjęciu jest 1BA na drugim Eibach. Szkoda że nie zrobiłem 2 podobnych zdjęć, w każdym razie zmierzone obniżenie wyszło około -30 na obu osiach.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-06-07, 18:39   

No właśnie mówię o tej drugiej fotce, mi to wygląda jak na 1BA, no chyba, że potrzeba czasu co by się usadził, albo zdjęcie tak wyszło, tu masz 1BE u mnie, więc teoretycznie ma być wyżej niż u Ciebie o te 10mm:



_________________
Black Cars Matters
 
 
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-06-07, 19:44   

Tak, myślę że u mnie jest ciut wyżej niż u ciebie, ale To pewnie dlatego, że dałem zwykle amory, pewnie gdybym dał talerzyk obnizajacy, to byłoby podobnie albo trochę niżej jeszcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.