Autor |
Wiadomość |
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:09 [D2 98 4.2PB/LPG
] AQF - falują obroty, na wolnych trzęsie
|
|
|
Witam..
Ostatnio mam jakiegoś pecha :-( Od soboty auto kuleje zwłaszcza na Pb, na LPG chodzi jak by trochę lepiej... Nie chciała odpalać za pierwszym razem, dopiero za drugim sie udawało.. Na zimnym silniku po dopaleniu chodziła jak by conajmniej dwa gary nie gadały... Zmieniłem świece - teraz odpala za pierwszym, ale dalej nierówno chodzi... W ramach testu sprawdziłem po odpaleniu co bedzie jak jej zamieszam troche auto szło słabo, a nagle dostało takiego kopa na wyższych obrotach, że mało lba nie urwało ;P Przepływka niedawno wymieniana orginalna Boscha od szwabów... 4 świece po jednej stronie miały biały nagar, po drugiej były ok.. Nie wiem co podejrzewać znów przepływka ? Zrobiłem na tej 25 tys. Może wtryski od Pb ? Przepustnica sie zawiesza/blokuje ? Wieczorem skocze na VAGa, ciekawe czy coś wyjdzie.. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:13
|
|
|
na sam poczatek diagnostyka vag
bo przyczyn po tych objawach to moze byc wiele
a kontrolka cat sie czasem nie zapala? |
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:16
|
|
|
Żadne kontrolki się nie palą.. |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:25
|
|
|
moduły to raczej nie sa bo moduły ztego co pamietam obsługuja polowe cylindrow ale nie podzielone rowno ze jedna i druga stronas glowicy tylko jakos na przemian ( 1,4,6,7 - czarna wtyczka 2,3,5,8 - brązowa wtyczka ) o ile sie nie myle ......a jak kolega ma jedna strone cała to moze byc cos silnikowego a nie elektryka
palwiem na benzynie ci nie smierdzi spod maski przy wtrysku ? |
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:40
|
|
|
Pod maska nie śmierdzi paliwem, po odpaleniu czuć z wydechu paliwem, to pewnie efekt tej nierównej pracy... Znajomy zadzwonił do Serwisu Boscha mam zawieźć przepływkę do sprawdzenia i gosciu z serwisu mówił, że mieli podobny przypadek i winny był czujnik temp. silnika. Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh.. |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:44
|
|
|
a nie lepiej najpierw podlaczyc pdo kompa i sprawdzic tam bledy temperature silniak jak wskazuje cuzjnik i przeplywke? |
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-25, 11:48
|
|
|
No ma przyjechać znajomy za 2h i sprawdzić , bo ja w robocie siedze i tak pomyślałem, że może ktoś z forum miał podobne objawy... |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-07-25, 17:51
|
|
|
k0mar napisał/a: | Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh.. |
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-07-25, 19:18
|
|
|
dbać można jak najbardziej, ale czasu nie oszukasz i poszczególne podzespoły będą po prostu po kolei się psuć - a nasze dbanie będzie skierowane w kolejne i kolejne wymiany bo tak to wygląda w praktyce (kosmetykę auta pomijam) :-( |
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-25, 19:46
|
|
|
SERGIO napisał/a: | k0mar napisał/a: | Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh.. |
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P |
Obawiam się, że masz racje :-|
Przyczyna znaleziona padła prawa sonda ta przed katem, prawdopodobnie ja zalało przy ostatnich ulewach... Mam nadzieje, że jak ktoś będzie miał podobny problem to mu ten temat pomoże.. Dzieki wszystkim i pozdro |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:10
|
|
|
Ja mam to samo z AQF rok 2000. Sprawdziłem na vag i wyszło mi to:
16534-sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 obwód uszkodzony
17537-długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2-mieszanka bogata
17539- sonda lambda 1(H02S) bank 1 wysoka rezystancja grzałki
błędy skasowałem zobaczę jak będzie jutro
audiczke mam 1 miesiąc, nowe świece, olej, przed wymianą rozrządu |
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2011-07-26, 13:07
|
|
|
U mnie błąd powracał od razu, sprawdzili napięcie na sondzie i było 5V na wolnych obrotach, czyli dużo za dużo ;p Dam znać jeszcze po wymianie sondy |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-07-27, 21:30
|
|
|
u mnie po jednym dniu znowu wyskoczyły błędy;
17539- sonda lambda 1 bank 1 wysoka rezystancja grzałki
16538- sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 brak sygnału
czy to znaczy że sonda padła, i co to jest ten "bank1,2" |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-28, 09:39
|
|
|
W tym samochodzie masz 4 sondy lambda, po dwie przypadające na każdy bank cylindrów.
lambda 1 = przed katalizatorem (regulacyjna)
lambda 2 = za katalizatorem (diagnostyczna)
bank 1 = strona prawa (pasażera, czyli tam gdzie znajduje się cylinder #1)
bank 2 = strona lewa (kierowcy)
Zatem "lambda 1, bank 1" oznacza sondę przed katalizatorem od strony pasażera itd. |
|
|
|
|
|