Autor |
Wiadomość |
devro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Alan
Jeżdzę: A8 4.2
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2010-10-03, 14:35 [D2 '98 4,2PB/LPG] Błędy silnika.
|
|
|
Witam serdecznie, i na samym początku przepraszam jak mój post
założyłem nie w tym dziale co powinienem
Przejdę do sedna sprawy .
Podczas dzisiejszej jazdy zapaliła mi sie kontrolka CAT i silnik dość
odczuwalnie zaczął kuleć, zatrzymałem się , zgasiłem ale po ponownym odpaleniu
dalej to samo CAT świeci i silnikiem telepie, ale o dziwo za może 5 odpaleniem
wszystko zagrało i autko normalnie pracowało .
Nie dawało mi to spokoju i podłączyłem pod VAG i oto rezultaty :
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4D0 907 557 K
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04273
Work Shop Code: WSC 51381
14 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0154 - 35-00 - Please Register/Activate
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-00 - -
16692 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0308 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16689 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0305 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0307 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0303 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0304 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17546 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1138 - 35-00 - Please Register/Activate
Dodam jeszcze że mam dość poważne problemy żeby samochód
odpalić kiedy stoi cały dzień i noc.
Odpali dopiero po 3 razie kręcenia i nie od razu chce jechać , muszę
wtedy chwilkę poczekać
Mam ten problem od może 2tygodni kiedyś palił za 1razem .
Auto : A8 D2
Rok : 1998
Silnik : 4,2 quattro
Zasilanie : Benzyna + Gaz(Prins)
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję .
devro. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-03, 15:33
|
|
|
Przyczyn może być wiele.
Na początek padająca przepływka złe dane o ilości powietrza do ECU silnika i co za tym idzie zły skład mieszanki.
Po drugie czujnik temperatury zewnętrznej (zła temperatura podana do silnika), a co za tym idzie (patrz jak wyżej)
Po trzecie padający czujnik obrotów wału i wiesz już co za tym idzie.
Wszystkie te usterki mogą powodować takie błędy.
Odpowiedz tylko na jedno podstawowe pytanie czy twoje problemy są na benzynie i na gazie?
Jest jeszcze jedna przyczyna która by powodować takie błędy ale występowały by tylko na PB. A mianowicie padająca pompa paliwa.
18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16684 P0300 412C Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
17538 P1130 4482 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
16692 P0308 4134 Cylinder 8 - wypadanie zapłonów
16689 P0305 4131 Cylinder 5 - wypadanie zapłonów
16690 P0306 4132 Cylinder 6 - wypadanie zapłonów
16691 P0307 4133 Cylinder 7 - wypadanie zapłonów
16687 P0303 412F Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
16685 P0301 412D Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
16688 P0304 4130 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów
16686 P0302 412E Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
17544 P1136 4488 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
17546 P1138 448A Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
devro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Alan
Jeżdzę: A8 4.2
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2010-10-03, 15:49
|
|
|
Więc tak, jak pisałem wyżej odpala mi ciężko po całodniowym postoju, potem już przez
cały dzień pali super, ale od razu przełącza się na gaz i może dlatego pali super.
Co do wyświetlania CAT to miałem to już na Bp i LPG.
Przepływke już wymieniałem jakieś dwa lata temu na nową z Boscha ,
czy po tak krótkim czasie mogła paść ??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-03, 15:58
|
|
|
Może jeszcze być to drugie lub trzecie. Masz problem ze składem mieszanki i wypadaniem zapłonów. Choć nie wykluczam dalej tego pierwszego to tylko elektronika i może paść w najmniej spodziewanym momencie.
Szukać trzeba czegoś w tych kierunkach które ci podałem |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-03, 16:21
|
|
|
najpierw proponuje sprawdzic czy KAT wywala tez na samym pb. Problem moze lezec w pb badz w lpg. Ciezko odpala bo: instalka lpg miesza w sterowniku ECU, padniety jest tzw czujnik walu, wtryski pb padniete, pompa paliwa nie daje cisnienia, zawor nie trzyma... itd itp. Wyklucz jedno zeby sprawdzic drugie wiec proponuje wylaczyc lpg a pojezdzic na pb choc kilka ostatnich km przed zgaszeniem i zobaczyc rano jak sie zachowa przy zimnym rozruchu |
|
|
|
|
devro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Alan
Jeżdzę: A8 4.2
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2010-10-08, 19:32
|
|
|
Witam
Dzisiaj ponownie podłączyłem autko pod Vaga i oto rezultaty :
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4D0 907 557 K
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04273
Work Shop Code: WSC 51381
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
W moim tłumaczeniu oznacza :
16538 O2 obwód czujnika - nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v
Wszystko fajnie tylko co to oznacza ??
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-08, 20:27
|
|
|
Według moich kodów oznacza to coś innego.
16538 P0154 409A Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
Dalej sprowadza się to do sondy. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
devro
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Alan
Jeżdzę: A8 4.2
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2010-10-22, 20:36
|
|
|
Czyli sonda jest do wymiany .
A powiedz mi czy po tym kodzie wiesz która to dokładnie ??
I proszę o jakieś sugestie jakiej firmy kupić .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
vito555
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 59 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-11-07, 20:47
|
|
|
[ Dodano: 2010-11-07, 20:49 ]
devro napisał/a: | Witam
Dzisiaj ponownie podłączyłem autko pod Vaga i oto rezultaty :
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 4D0 907 557 K
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04273
Work Shop Code: WSC 51381
1 Fault Found:
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-00 - -
W moim tłumaczeniu oznacza :
16538 O2 obwód czujnika - nie wykryto aktywności (bank 2 czujnik 1)v
Wszystko fajnie tylko co to oznacza ??
Pozdrawiam. |
B2S1 czyli sonda pierwsza na lewej głowicy |
|
|
|
|
mateusz21-86
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mateusz
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2010-11-07, 21:37
|
|
|
najlepiej sparwadzać wszystko od początku sonde może pokazać jak siedzi przepływka a nawet abs choć mówisz że przepływke wymieniałeś |
|
|
|
|
|
|
|
|