Autor |
Wiadomość |
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:31 [D2 98 4.2PB/LPG
] Chyba padła skrzynia.
|
|
|
Witam i proszę o pomoc. Dziś Tato jeździł A8 i po powrocie stwierdził że auto nie jedzie jest jakieś słabe i jakby ślizgało sprzęgło. Wsiadam wycofuje normalnie ruszam do przodu i zonk auto nie rusza delikatnie do przodu berz gazu jak to było wcześniej a jak dodam gaz to jest mocne udeżenie i przechodzi w tryb awaryjny (podświetla się całość PRND432na desce na czerwono) do tyłu jedzie normalnie. Jak ją zgasiłem i zapaliłem to jest ok do puki nie dodam gazu bo znów szarpnięcie i tryb awaryjny. Prubowałem na tipie i przeżuca jak chce czyli szarpnięcie zaraz 2 potem 3 i tak do 5 za chwile wróciło na 4 i 3 i znów tryb awaryjny. Nawet na tipie przrżucała sama ja nic nie ruszałem. Byłem na stacji diagnostycznej i znalazłem tabliczke. Moja skrzynia to 5hp24 DTD podpięliśmy vaga i wyszły dwa błędy.
nr 730 niewłaściwe przełożenie biegu
nr 732 niewłaściwe przełożenie biegu 2
Tylko tyle lub aż tyle. Czym to może być spowodowane?
Gdzie szukać usterki?
Audi mam 2 lata i do tej pory było ok Miała szarpnięcia ale tylko z P na R lub na D.
Proszę o jakieś porady co z tym robić bo na remont skrzyni w tej chwili niemogę sobie pozwolić. |
|
|
|
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:39
|
|
|
Miałem takie same cyrki jak przez przypadek podczas mycia auta zalałem sterownik od asb. |
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:46
|
|
|
oliwier30, A gdzie go szukać? może u mnie też go zalało. |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-19, 20:49
|
|
|
Jak tato był na myjni to całkiem możliwe,pod podszybiem jak stoisz przed autem to z lewej strony,u mnie ktoś zle pozakładał osłony i się woda tam dostała.Po wysuszeniu wszystko wróciło do normy |
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 21:04
|
|
|
O to to by taty nie podejżewał. Zawsze wszystkie auta myję ja. Padać też dziś u mnie nie padało. Jutro tam zerknę. Błędy też miałeś takie? |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-19, 21:09
|
|
|
To było na początku jak kupiłem audi,nie miałem jeszcze wtedy vaga takze nie wiem co tam wywaliło ale objawy były identyczne.Domysliłem się że coś jest zalane bo wjechałem na myjnie normalnie a wyjechałem już w trybie awaryjnym. |
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:08
|
|
|
To u mnie zalanie odpada ale może jakieś styki zaśniedziały i tak się dzieje. Zrobiłem tym autem jakieś 20 tyś km A jak kupowałem sprzedający zapewniał że wymieniał olej w skrzyni pół roku wcześniej. Dziś jak byłem na kanale to widać że są wycieki ale brązowego oleju więc obstawiam silnik. Ale od spodu jak pęd powietrza jest to jest rozbryzgany i po skrzyni. W tygodniu umyję wszystko i będę patrzył skąd się leje. Ale czy takie objawy mogą być jak jest mało oleju? Bo może skrzynia puściła i właśnie skończył się olej. Teraz sobie przypominam że dwa razy miałem przypadek na autostradzie jak redukował z 5 na 4 że mocno szarpnął ale to było dość dawno i tylko 2 razy. Więcej się nie powturzyło. Mam nadzieję że to nie skrzynia bo niewiele więcej dałem za całe auto niż teraz za skrzynie i będę miał dylemat czy robić czy rozbierać na części. ;( |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:14
|
|
|
Narazie gdybamy. Może problem elektryczny tylko może mechatroniczny a może dalej. GOśc wymieniał olej jako pierwszy raz? może wlał do syfu swiezy i puściła już.. no jak mówie gdybanie na sianie.. |
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:26
|
|
|
Ja ją mam ponad dwa lata i tylko to jest pewne a to czy wymieniał czy nie oraz który raz to robił to już wróżenie z fusów bo sprzedający zawsze powie to co kupujący chce usłyszeć. Prawda jest taka że przez te 2 lata powinienem do niej zaglądnąć czy podjechać gdzieś żeby chociaż stan sprawdzić. Czy takie objawy może mieć zbyt mały stan oleju? wcześniej zmieniała biegi dość płynnie nie przeciągała nie ślizgała. Może kupie litr oleju wleje i zobaczę czy się poprawiło? Mogę jej tym bardziej zaszkodzić? Teraz zauważyłem że dawniej jechała do przodu czy do tyłu sama a teraz niechce. Oraz jak stanąłem pod górkę to stała a teraz się ztacza. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:31
|
|
|
Stan oleju musisz znać a nie dolewać na pałe. Objawy sugerują awarie ale chłopaki mieli już rozne cyrki z powodu pierdół więc reguły nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:44
|
|
|
Wiem że powinienem znać. Ale vaga nie posiadam. Tam korka od stanu niema. Więc pomyślałem że lepiej będzie dolać ze 2-3 setki i sprawdzić czy skrzynia ożyje. Bo skoro stało się to nagle to może właśnie wyciekł olej poniżej stanu minimalnego gdzie zaczyna się coś dziać. Więc nie ubyło 5L tylko troszkę. Dlatego pomyślałem że trochę doleje i sprawdzę czy skrzynia wraca do żywych. Jak tak to wtedy myję spód jadę na jakiś serwis ASB tam patrzą czy są jakieś wycieki i robią uszczelnienia + wymiana oleju i filtra czy co tam trzeba. Może moje myślenie jest błędne i takie coś niemoże mieć miejsca. Poprostu chce sprawdzić wszystko co mogę we własnym zakresie bo 5 czy 7 tysięcy nie wyłoże na remont skrzyni jak całe auto przed awarią skrzyni było warte pewnie z 8 tysięcy. |
|
|
|
|
oliwier30
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40 Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 148 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:56
|
|
|
Korek którym wlewasz olej jest do kontroli stanu,może poproś kogoś z okolicy z vagiem niech ci pomoże po ludzku dolać tej oliwy.Swoją droga dwa lata nie zajrzeć do skrzyni...ja bym nie wytrzymal Olej zmieniłem po niecałym miesiącu od zakupu |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-19, 22:58
|
|
|
urwany kosz forwardu. Standardowa usterka. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-19, 23:20
|
|
|
652 P0730 028C Układ kontroli biegu - wadliwy sygnał
652 P0732 028C Układ kontroli biegu 2 - wadliwy sygnał > przewody, błąd hydrauliczny, sprzęgło/zawór w nadwoziu
zazwyczaj oznacza usterkę mechaniczną
http://www.a8team.pl/prob...ronic-vt385.htm
http://www.a8team.pl/d2-9...5.htm?highlight |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Woźny.
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: fiat 126p
Wiek: 42 Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 33 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-03-20, 07:41
|
|
|
Czyli widzę że albo używka albo auto na części... ;( |
|
|
|
|
|