Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 2.8PB/LPG ] Wymiana zawieszenia tył komplet.  
Autor Wiadomość
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-12-03, 23:18   [D2 97 2.8PB/LPG ] Wymiana zawieszenia tył komplet.

Witam, jako że przyszedł czas remontu zawieszenia z tyłu mam kilka pytań, mam nadzieje ze mi pomozecie. :)
1. Tuleje - czy są zamienniki czy tylko ori? jeśli są prosiłbym o nr zamienników.
2. Wahacze - ile jest tam wahaczy aluminiowych i łączników?
3. Czy ktoś z was niedawno robił tył i może mi coś podpowiedzieć? głównie chodzi mi o jak najmniejsze koszta (POLSKA) .
Dodam że moja 8 to 2.8 ALG 193km , bez Q i TiP. Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam wszystkich :)



Znalazłem na forum post jednego z użytkowników pozwolę sobie zacytować -

"Bo to nie zamienniki w czystym znaczeniu tego słowa, tylko tuleje od innego modelu Audi. A że różnią się tylko innym numerem i ceną, to już oddzielna kwestia.
Powiem więcej, poniżej macie listę zamienników
ori - zamiennik
4D0505171H - 8D0505171 z A4
4D0505171K - 8A0505171C z Audi 80
4D0505203E - TRW JBU139 skrócona do 46mm (tu kwestia dyskusyjna dla niektórych będzie, bo trochę druciarstwo, ale za to 4x niższa cena) "


I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany??
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-03, 23:52   

Cytat:
Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem?


Powiem tak...ja mam quattro, wiec i wielowahacz z tyłu i kupno nowych wahaczy, czy tez tulei wiązała się z kosztami z rzędu 1200-1500zl. Stwierdziłem, ze poszukam używki, trochę to trwało, ale znalazłem komplet od Anglika w idealnym wręcz stanie, który to też na byłem za jedyne 300zł (gdzie np. sama śruba mimośrodowa o ustawiania zbieżności kosztuje w ASO 70zl...bez podkładki i nakrętki :/ )
Tak więc można trafić czasami dobre części używane za małą kase. Zależy oczywiście jaki masz fundusz i jak Ci się spieszy ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-04, 01:03   Re: Wymiana zawieszenia tył komplet.

mlody91 napisał/a:
I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany??

Potrzeba jeszcze tuleje 4D0511523C sztuk 2, ale one normalnie w zamienniku występują.
Zamiast 8A0505171C z Audi 80 (droższe) można zastosować też 8D0505171 z A4 (tańsze).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-12-04, 01:30   

jeśli mowa o funduszu to chciałbym to zrobić na częściach typu: febi,trw,meyle . Koszt tulei TRW JBU139 ok20zł czyli dużo tańsza od ori , cięcie jej wchodzi w gre gdyż mam dostepną tokarke wiec nie ma problemu ale teraz pytanie, nie osłabi jej to? i jak to dokładnie zrobić?
Będzie to moja taka pierwsza przeróbka a nie chce nikogo zabić :)
Mógłby mi ktoś napisać ile jest tych wszystkich tuleji, które to są i jakie zamówić? Gdyż chce skompletować wszystko a nie rozbierać jeszcze laleczki a po mikołaju zabrać sie do roboty :)


kolego martin_rs4 , szukałem takiej niestety nigdzie nie natrafiłem w pobliżu, a w sumie wiekszość tych tuleji, tulejek kosztuje ok30zł-50zł (mowa o tych zamiennikach) wiec przy własnej robocie myśle że wyrobie w kwocie.... (?) i oto jest pytanie - nie mam zielonego pojecia:)
i dziekuje za reakcje w poście w imieniu swoim i 'laleczki' :)
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-04, 01:59   

Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)

Są jeszcze 2 tuleje (4D0505203G), do których przykręcane są amortyzatory, ale u mnie były w dobrym stanie, więc nawet nie szukałem zamienników).

Co do skracania tulei.. sam tego nie robiłem, tylko znajomy tokarz, ale na dobrą sprawę nie jest to skomplikowane.
Mocujesz tulejkę w uchwycie i staczasz po 2mm z zaznaczonych powierzchni (nie po średnicy tylko po długości). Następnie odwracasz tulejkę i to samo z drugiej strony. Wewnętrzna część tulejki ma mieć długość 46mm. Przeróbka jest całkowicie bezpieczna dla otoczenia, bo tylko skracasz o 4mm metalową części tulejki, guma pozostaje nienaruszona.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-12-04, 14:11   

oo dzieki bardzo za dokładna liste kolego, a może ma ktoś z was jakiś zaprzyjaźniony sklep internetowy z tulejami, gdyż chciałbym wszystko na raz u jednej osoby zamówić:) Pozdrawiam.

TAK DLA WSZYSTKICH CHCĄCYCH ZAMAWIAĆ TE OTO TULEJKI: Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)

2 pierwsze pozycje firma FEBI , 3 pozycja LEMFORDER - Koszt 374 ZŁ :D
p.s w zeszłym roku gość w warsztacie powiedział za remont... 4000tys ZŁ!!!!!



Panowie a wahacze, z tyłu jakie tam są i ile ich jest? jakie polecacie? i czy bardzo drogie są? :)

znalazłem takie coś : http://allegro.pl/lacznik...4842523356.html

i takie coś : http://allegro.pl/nowy-wa...4861444886.html

co jeszcze potrzeba by mieć wszystkie częsci przed rozbiórka?
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-12-04, 17:18   

mlody91 napisał/a:
znalazłem takie coś : http://allegro.pl/lacznik...4842523356.html

i takie coś : http://allegro.pl/nowy-wa...4861444886.html

co jeszcze potrzeba by mieć wszystkie częsci przed rozbiórka?

To co podałeś w linkach po 2 szt. i jeszcze warto się zaopatrzyć w nowe śruby, bo na 90% wahacz z drugiego linka będziesz musiał zniszczyć (zapieczona śruba przy ławie).
Schemat zawieszenia i wymiary śrub TUTAJ
_________________
Four rings to rule them all
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2014-12-09, 17:14   

witam, dostałem dzisiaj tuleje. No i teraz jest pytanie odnośnie przetoczenia Tuleji Febi FE10018 , potrzebował bym dokładną ściągawke jak to zrobić, gdyż nie widzę tego na samochodzie a musze to zrobić, może ktoś kto to robił mi podpowie cos :)
dzieki z góry:)
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 19:21   

Przepraszam bo chwilowo nie mam etki do lifta będzie ten sam zestaw?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-12-11, 19:23   

Wlaściwie tak - tylko wahacze zbieżności się róźnią
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 20:01   

Ale te tulejki i będą te same?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-11, 20:07   

Raczej tak, szukałem po etce do siebie i te z powyższych postów pasują. Jedynie tuleje belki najtaniej będzie z poliuretanu kupić.

Np dla tulei: 4D0505171H - FEBI32226 jest zamiennik z poliuretuanu: http://www.polyurethan.ru...picu-22-06-042/
_________________
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-12, 20:32   

się okazało się że skrzypiał dynks od poziomowania a wszystkie tuleje są ok :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
lukasz1986 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: brzesko/wiedeń
Wysłany: 2015-06-12, 10:43   

Koledzy mam pytanie, czy te wszystkie tulejki które wymieniliście będą też pasować do przedlifta quattro ?????????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.