Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:11 [D2 00 4.2PB/LPG
] Instalacja szczelna a strasznie czuć ga
|
|
|
Witam. Problem strasznie dziwny, na który nikt nie potrafi znaleźć rozwiązania. Otóż w garażu po wstawieniu samochodu (po jakimś czasie) bardzo śmierdzi gazem (jakby ktoś dosłownie odkręcił butlę). Byłem u dwóch gazowników. Pierwszy stwierdził, że instalacja szczelna w 100%. Drugi z kolei, niby najlepszy w kuj-pom, stwierdził to samo z małą uwagą, po spryskaniu wszystkich przewodów, wtryskiwaczy itp, że sporadycznie puszcza jeden z zaworów bezpieczeństwa. Po wyczyszczeniu go przykręcił i miało już być ok. Niestety nie jest. Pytanie czy taki wyciek lpg tj puszczenie bąbla raz na 5 sekund z zaworu bezpieczeństwa może powodować taki smród? Jeśli nie to gdzie upatrywać przyczyny? Instalacja to stag300 isa2, acr 250 x2, hany zielone. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:31 Re: Instalacja szczelna a strasznie czuć ga
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Drugi z kolei, niby najlepszy w kuj-pom, stwierdził to samo z małą uwagą, po spryskaniu wszystkich przewodów, wtryskiwaczy itp, że sporadycznie puszcza jeden z zaworów bezpieczeństwa. Po wyczyszczeniu go przykręcił i miało już być ok. Niestety nie jest. Pytanie czy taki wyciek lpg tj puszczenie bąbla raz na 5 sekund z zaworu bezpieczeństwa |
Bzdura totalna. Nie słuchaj go.
Ogólnie instalacja gazowa ma kilka zabezpieczeń idąc od tyłu
- zawór na butli
- zawór na reduktorze, reduktorach
- wtryskiwacze lpg
Nawet jeśli któryś zawór będzie nieszczelny, czyli będzie puszczał.
Nie puszcza co 5 min bo jest to nie możliwe. Albo puszcza albo nie. Co 5 min to mu powiedz jajka w garczku dochodzą.
On sprawdził tylko i wyłącznie instalację na nieszczelność zewnętrzna. Czyli że niby gaz wydostaje się przez niedokręconą opaskę, pęknięty przewód itp.
Ale nie biorą pod uwagę jeszcze pewnej rzeczy. Gaz może się przedostawać przez przewód podciśnieniowy do kolektora ssącego lub przez nie do końca zamknięte wtryskiwacze lpg.
To by sprawdzić trzeba niestety demontować. Z podciśnieniem nie ma problemu, natomiast problem jest z wtryskiwaczami.
Im się nie chce tego robić więc będą modzić, cudować kombinować. Tu 50zł tam 50zł. Tu Ci powie że masz problem i też mu zapłacisz 50zł.
Dla przykładu u mnie nie ma wcale tłoczka od elektrozaworu na reduktorze i auto nie ma problemu z puszczaniem gazu itp.
Dla dokładnego sprawdzenia zrób test.
Jedź na przejażdżkę. około 20 - 30 km
Przed wycieczką zakręć butlę. Będziesz miał przy wielozaworze dwa kurki. Jeden od tankowania a drugi co idzie na instalację.
Zakręć pojeździj. Na drugi dzień sprawdź czy śmierdzi gazem i daj znać. Będziemy myśleć dalej.
P.S. Nie masz problemów z porannym odpaleniem ? Auto pali od strzału, nie kręci jakoś specjalnie długo lub ma problemy z utrzymaniem obrotów po odpaleniu ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:39
|
|
|
Oprócz tego co 'ernesto' napisał może być jeszcze tak, że nieszczelność na wężach pojawia się jak wszystko ostygnie. Miałem tak swego czasu, że na zimnym silniku było czuć gaz, a jak tylko się rozgrzał trochę (tak mniej więcej od 40°C), to już był spokój. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:43
|
|
|
Pali normalnie. A tego bąbla puszcza raz na ok 5s z zaworu bezpieczeństwa na reduktorze. Też myslę, że to nie możliwe żeby tak śmierdziało. No właśnie mi to też nie wyglądało żeby gazownicy się przyłożyli do sprawdzenia a kasę kroją dokładnie jak piszesz Jutro zrobię ten test i dam znać.
Dzięki i pozdrawiam |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:51
|
|
|
Paweł też dobrze radzi, miałem taki przypadek przy reduktorze na wyjściu fazy lotnej. Poszedł uszczelniacz, zwykły oring.
A polega to na tym że podczas kiedy temperatura jest stosunkowo wysoka materiał ( metal, plastik, guma ) rozszerzają się i dochodzi do uszczelnienia.
Pomału małymi kroczkami dojdziemy co dolega. A będzie Cię to kosztować trochę Twojej pracy manualnej, być może pędzel do golenia i woda z mydłem oraz czytanie forum.
Będziesz miej stratny niż jeżdżenie co jakiś czas do gazownika, straty na paliwie i nerwów.
DODAŁEM:
pavel44 napisał/a: | Pali normalnie. A tego bąbla puszcza raz na ok 5s z zaworu bezpieczeństwa na reduktorze. |
Na zewnątrz ? W takim wypadku nie powinni auta wypuścić z warsztatu bo grozi to pożarem.
Nie wiem co oni mieli na myśli.
Czy na zewnątrz czy w kierunku instalacji.
Jeśli w kierunku instalacji czyli w stronę silnika to nie ma możliwości robić spustoszenia. Nawet przy uszkodzonym elektrozaworze który według nich puszcza bąka co 5 min
powinny cały gaz trzymać wtryskiwacze i sam reduktor ( membrany ) by nie dostało się do podciśnienia.
Skoro auto pali bez problemu to jest ewidentny problem z wydostawaniem się gazu na zewnątrz.
Zakręć butlę pośmigaj i daj znać co wyszło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-10-04, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:53
|
|
|
reduktor do wywalenia
ale tak na marginesie po co ci był ten szmelc |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:59
|
|
|
Puszcza na zewnątrz przez taki mały zawór na reduktorze. To mam odpalić i zaraz jak komputer przełączy na lpg to spryskać wodą z mydłem? Tylko że już może się zrobić ciepło pod maską |
_________________ xyz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:05
|
|
|
Gazownik skoro stwierdził, że jest nieszczelność to powinien działać z tematem.
Skoro tego nie robił to nie wie czym to może grozić, lub nie zdaje sobie sprawy.
Wydostawanie się gazu nie naprawi się samo. To nie jest technologia kosmiczna.
Wystarczy że sprawdzisz używając ciepłego startu.
Przytrzymujesz długo guzik gazu i wtedy auto powinno awaryjnie odpalić na gazie. Wystarczy że auto odpali i zgaś je. Będzie zimny, więc może coś wyjdzie gdzie jest ta nieszczelność bo podczas odpalania załączają się wszystkie zawory i gaz idzie w układ. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:11
|
|
|
No właśnie myślałem o tym. Znajdę chwile to sprawdzę. No właśnie trochę to dziwne, że przez małego bąbla puszczanego raz na parę sekund śmierdzi cały garaż |
_________________ xyz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:19
|
|
|
A zawór tankowania też sprawdzał ? Tu gdzie się podpina pistolet ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:28
|
|
|
Wydaje mi się ze ewidentnie czuć gaz z przodu auta. Chociaż zdarzyło mi się ze 2, 3 razy, ze pistolet nie chciał odbić przy tankowaniu lpg |
_________________ xyz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-05, 07:15
|
|
|
zaślep zawór bezpieczeństwa |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-10-05, 09:47
|
|
|
wybacz, ale bąbel co 5s to sporo... przez całą noc tych bąbli troche naleci, że ja bym się bał cokolwiek odpalać w sklepach motoryzacyjnych są specjalne testery do nieszczelności LPG, na pewno będzie lepiej po nim widać nieszczelności niż po wodzie z mydłem. |
|
|
|
|
wujoo933
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-10-05, 13:32
|
|
|
Ja na co dzień używam testerow szczelności i powiem szczerze że to woda z mydłem, różnią się tylko gęstością piany nic więcej. Wystarczy zrobić dobry roztwór żeby szybko spływało a pianą nie sikalo i do roboty |
_________________ LPG zdjęcia |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-05, 15:17
|
|
|
ja pędzelkiem do golenia robię pianę z mydełka |
|
|
|
|
|