Autor |
Wiadomość |
kober007
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kober
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 11 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2011-09-15, 10:35 [D2 98 4.2PB/LPG
] Dolot zimnego powietrza
|
|
|
Witam, mam w swojej a8 stożek nie chce go mieć bo jak silnik się nagrzeje to muli auto od ciepła z silnika, wkładki nie mam jak wsadzić bo w tym miejscu mam duperele od gazu, sterownik itd...
Myślałem aby blachą oddzielić silnik od miejsca gdzie jest stożek, a najlepiej chciałbym poprowadzić rurę od przepływki do dołu zderzaka tak aby stożek zasysał zimne powietrze, tylko problem jest taki że za h...ja nie mam pod ta wielką maska miejsca gdzie tą rurę puścić
Jak ktoś kombinował w tej kwestii proszę o pomoc
Dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-09-15, 13:47
|
|
|
Ja bym zastosował coś takiego, podobno świetnie izoluje , a z rurą doprowadzającą jeśli się da poprowadził bym w miejsce fabrycznego otworu wlotowego powietrza
http://moto.allegro.pl/fi...1799916418.html |
|
|
|
|
kober007
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kober
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 11 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2011-09-15, 14:48
|
|
|
No fakt dobry pomysł, ale jak nie dam rady rury nigdzie puścić w dół np za zderzak przedni, to ja będzie to wszystko w miejscu gdzie teraz mam stożek to czy też nie będzie się nagrzewał się za mocno i mulił auto. Bo szkoda przepłacać 260 zł jak nie będzie efektu.. Ciagle myśle gdzie tu rure poprowadzić aby zasysał zimne powietrze.. bo pod tą maską to piekarnik, czasami mój stożek tak się nagrzeje, że nie da rady go wgl dotknąć. Najlepiej jakbym rozebrał przedni pas i gdzieś ją upchne wtedy byłoby zajebiście |
|
|
|
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-16, 17:27
|
|
|
Temat był poruszany wiele razy przez użytkowników A8 jednak nie znam osobiście żadnego który zamontował stożek to A8 i wszystko działa jak należy. Jeśli dojdziesz do tego jak to zrobić żeby to chodziło od razu daj znać będziesz pierwszy na forum.
ps a napisz jak silnik chodzi na tym stożku jest jakaś różnica w dźwięku czy nie (oczywiście jak jest zimny i nie zamula jeszcze) Sam kiedyś zastanawiałem się nad założeniem ale.... no właśnie patrz wyżej :-( |
|
|
|
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-16, 17:52
|
|
|
też mam wkładkę K&N.
Co prawda mam ją z 1,5 roku i szczerze powiem, że już nie pamiętam jak było na zwykłej wkładce, ale z tego co pamiętam zaraz po zamontowaniu miałem wrażenie jakby auto lżej wkręcało się na wysokie obroty czyli jakby lżej zasysał powietrze ( nie miał żadnego oporu). Napisałem wrażenie, bo nie wiem czy to tylko moje odczucie, czy może faktycznie tak było. Wkładkę kupiłem w miarę tanio bo około 200 zł więc plus tego taki, że co 10000km czyszczę ją tylko i konserwuję i śmigam dalej. Nie wiem czy inni podzielą moje odczucia :?: |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-17, 19:02
|
|
|
Ja miałem w BMW 730 V8 i nie poczułem żadnej różnicy. |
|
|
|
|
kober007
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kober
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 11 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 2011-09-18, 19:15
|
|
|
Powiem szczerze, ze dźwięk nie dużo się różni, ale na zimny silniku od 0-100 km/h mam 6.9 sek. a na gorącym 7.3.. przesada. Mierzyłem z 5 razy i za każdym razem tak samo... ale mam już pomysł z tym stożkiem. puszcze giętką rure od przepływki w dół przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy i stożek wsadze z prawą kratkę w zderzaku... Nie wiem kiedy to zrobie ale może we wtorek więc odrazu piszę jaka różnica |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-19, 14:29
|
|
|
a nie będzie ten stożek w tej kratce za bardzo narażony na zanieczyszczenia, woda, błoto itp jednak w komorze jest bardziej czysto i sucho :!: :?:
Powiem tak, jeśli nie ma różnicy w dźwięku to wywal ten szajs i wstaw wkłądkę k&n a osiągi będą takie same jak masz teraz. Ja osobiście nie mierzyłem u siebie ale koledzy z forum mierzyli i też schodzili poniżej 7 s. więc po co ta zabawa w przeróbki.
Ja zastanawiałem się nad zmianą na stożek tylko i wyłącznie ze względów dźwiękowych. Myślałem, że efekt będzie kolosalny jak w silnikach V6 w Audi czy VW tam zmiana filtra na stożek powoduje ogromną zmianę w dźwięku silnika ale jeśli piszesz że nie ma różnicy w A8 to u mnie zostanie tak jak jest. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-19, 19:11
|
|
|
Hej SERGIO jak chcesz tak mniej więcej zobaczyć jak by Audiczka chodziła na stożku, to po prostu wyjmij swoja wkładkę i tak na lekko uchylonej puszcze powkręcaj auto na obroty, efekt dzwiękowy powinien być podobny do stożka.
Pamiętam swego czasu jak jeździłem Fiatem Panda służbowym, tam czasami jakoś sama obudowa filtra potrafiła się rozszczelnić i wtedy z pod maski normalnie WRC |
|
|
|
|
|
|
|
|