Autor |
Wiadomość |
tomektomo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-08-02, 10:28 [D2 98 4.2PB/LPG
] Instalacja ESGI odpalenie awaryjne
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy. Mam D2 1998 4,2 Lpg od 2 miesięcy.
Czy ktoś wie jak awaryjnie odpalić autko na LPG ESGI? Padła mi pompa paliwa i chciałem chociaż dojechać do warsztatu, bez ponoszenia kosztów lawety. Proszę o pomoc, bo szukałem pół dnia w necie sposobu na awaryjne odpalenie ESGI i nie znalazłem. |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-08-02, 13:17
|
|
|
W STAG-u trzeba przed przekręceniem stacyjki nacisnąć przycisk przełączania LPG na centralce i w ciśniętym dopiero odpalać |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
tomektomo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-08-02, 14:14
|
|
|
Wiem, że w stagu tak jest, bo wszędzie o tym piszą. Natomiast w ESGI to nie działa-próbowałem:( |
|
|
|
|
darius30
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-02, 14:19
|
|
|
a tak się podpytam: ile masz paliwa w baku? |
|
|
|
|
|
|
|
tomektomo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-08-02, 14:21
|
|
|
W baku jest prawie pół |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-08-02, 15:44
|
|
|
Na początku znajomości z nami powinieneś odwiedzić TEN DZIAŁ .Uszanuj panujące tutaj zasady.
Co do twojego problemu-dolej 20 litrów i odpalisz.
Potem masz dwa wyjścia-albo jeździć zawsze powyżej połowy zbiornika,albo zamontować prawidłowo pompę.
Wszelkie informacje dotyczące drugiej operacji znajdziesz TUTAJ
Powodzonka. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomektomo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-08-02, 16:30
|
|
|
Dolałem 25 litrów. Mam prawie pełny bak i nic. Sprawdziłem bezpieczniki po kolei i wszystkie są ok. Brałem pompę na słuch oraz pukałem od góry śrubokrętem. Zupełnie nie daje znaków życia. Więc ponawiam pytanie: Czy ktoś wie jak odpalić awaryjnie LpG ESGI? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-08-02, 17:31
|
|
|
Nie wiem jak uruchomić awaryjnie twoje auto na tej instalacji. Ale jeśli umiesz czytać i jesteś trochę kumaty to sam wymienisz tę pompę. Na prawdę nie jest to trudne. gierobiala, Podał ci jeden z linków z których możesz skorzystać podczas wymiany. Ja wymieniałem u siebie sam choć mechanikiem nie jestem. Radość po zrobieniu samemu autka będzie cieszyć stokroć bardziej. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-08-02, 20:17
|
|
|
Spróbuj zadzwonić pod numer z linku,kto jak kto ale oni powinni wiedzieć.
http://www.esgi.pl/ |
_________________
|
|
|
|
|
tomektomo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-08-02, 22:36
|
|
|
Dzwoniłem tam zanim zapytałem na forum, ale dzięki za chęci do pomocy. W sumie to z innego źródła dowidziałem się, że w tej konkretnie gazowni nie ma możliwości odpalenia awaryjnego, bo gazownik nie podłączył jakiegoś dodatkowego stałego plusa pod jeden z bezpieczników w gazowni. Podobno jest ich trzy, z czego dwa są jedno amperowe i ten dodatkowy plus powinien być gdzieś tam podłączony. Tak zrozumiałem fachowca od ESGI, który mi to próbował wytłumaczyć. Jeżeli byłby ten plus podłączony, to można bez problemu odpalić. Czyli wciskamy guzik przed włączeniem zapłonu i trzymamy ok 5 sek i odpalamy. Dowiedziałem się też, że przy każdej gazowni jest możliwość odpalenia awaryjnego, pod warunkiem, że jest wspomniany plus. Podobno podłączenie tego plusa, to żaden wyczyn dla gazownika i nie mogą kasować za to dużo. Na pewno po wymianie pompy zadbam, żeby funkcja awaryjnego odpalania w mojej bryczce była. Tak na wszelki wypadek...
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|