Autor |
Wiadomość |
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-23, 20:56 [D2 98 4.2PB/LPG
] Pompa wspomagania kierownicy
|
|
|
Witam. Mam takie pytanie: Czy odpowietrza sie w jakis dziwny sposób pompe wspomagania czy normalnie? no i jezeli wspomaganie zaczyna mi plynnie dzialac przy 2 tys obrotow to pompa trup czy o cos innego chodzi? |
|
|
|
|
|
|
|
Krzychsam
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 Airlines D3
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-08-24, 07:41
|
|
|
Hej ,
Układ wspomagania odpowietrza się tylko w momencie gdy zmieniasz płyn, lub był wyciek.
Po zalaniu układu płynem warto podnieść przód auta żeby kola były w powietrzu i kręcić maksymalnie w lewo i prawo kilka razy, następnie sprawdzić stan płynu. Koniec.
Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł. |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-24, 20:21
|
|
|
No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku. I tutaj dochodzi fakt ze pompa działa też pod wysokim ciśnieniem. płyn był spuszczony i zalany na nowo. wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu. auto postało sobie miesiąc i po tym przestało działać wspomaganie. Samo sprawdzenie 50 zl? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-25, 04:49
|
|
|
hollq napisał/a: | No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku |
Bo już byłą na wykończeniu.
hollq napisał/a: | wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu |
Mechanik jak zdejmował przód to troszkę płynu zleciało ze wspomagania.
Zależy jak ułożył przewody idące do chłodnicy. Jeśli je podwiesił na górze to jest ok bo płyn nie uciekł ze zbiorniczka.
Ale zapewne tego nie zrobił i wszystko poszło w podłogę.
Po zamontowaniu wszystkiego zalał płyn i kręcił kierownicą, pompa był zapowietrzona, chodziła na sucho i się przytarła już do końca. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzychsam
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 Airlines D3
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-08-25, 07:22
|
|
|
Tak sprawdzenie pompy kosztuje 50 zł w firmie Skraw Met w Sopocie. Jak nie masz nikogo w okolicy to możesz do nich wysłać. |
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-25, 12:55
|
|
|
a gdzie sie uzupełnia płyn chłodniczki pompy wspomagania? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-25, 14:22
|
|
|
Od jakich audi jeszcze pasuje ta pompa? Bo widzialem w b4 taka sama tylko inne kolo pasowe było. Taka też podejdzie? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-08-25, 18:15
|
|
|
Krzychsam napisał/a: | Hej ,
Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł. |
Gdzie regeneruja pompy u nas w trojmiescie? |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-25, 18:39
|
|
|
Z tym ze problem jest taki iż numer katalogowy z b4 jest taki sam jak do a8. do tego wygladaja tak samo wiec dlatego zastanawiam sie czy aby nie zadziała w wygladzie są identyczne. Dla proównania:
Kod: | http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-80-b4-050145155a-100-bar-i6418300322.html |
oraz:
Kod: | http://allegro.pl/audi-a6-a8-d2-94-02-pompa-wspomagania-4d0145155k-i6194189406.html
|
Jak dla mnie są identyczne |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-08-25, 20:43
|
|
|
120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150
Michał domyslam sie ze 100 Barów to trochę mało ale powinno ruszyć układ. Z tego co sprawdzałem w katalogach to w 80tce występuje to samo oznaczenie co w d2. Jutro podjadę do serwisu i zapytam dokladnie o cisnienie tu i tu |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-26, 04:45
|
|
|
hollq napisał/a: | 120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150 |
Przy w 100% sprawnym układzie przy standardowej pompie możesz kręcić kierownice językiem, dosłownie.
Podstawa to sprawna pompa.Tu masz jak to wygląda. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-08-27, 08:49
|
|
|
z zewnątrz te pompy wyglądają identycznie, tylko maja inna wydajność, z A8 ma łopatki i bieżnie w środku wysoka na 14 mm a reszta pomp ma 10-11 mm |
|
|
|
|
|