Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z rozpoznaniem silnika  
Autor Wiadomość
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-02, 10:52   [D2 98 4.2PB/LPG ] Problem z rozpoznaniem silnika

Witam. Otóż na chwilę obecną mam taki problem iż auto stoi rozebrane i przygotowane do wymiany rozrządu. I tutaj pojawił się drobny problem gdyż mechanik powiedział mi iż nie jest 4.2 220 kW tylko 4.2 180 kW. I tutaj całkiem kopara mi opadła gdyż silniki te wychodziły do 96 roku i bodajże nie miały 5 stopniowego tiptronica <bezradny> (chyba że się myle to proszę o korekte). Wszystkie tabliczki są pousuwane przez poprzedniego właściciela a na silniku nie mogę odnaleźć nigdzie oznaczenia. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu kodu silnika tj czy są jakieś różnice między tymi silnikami i jak można to sprawdzić?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 11:14   

w bagażniku patrzyłeś? we wnęce koła zapasowego jest wlepka ze wszystkimi informacjami, m. in. kodem silnika

linijka MOTORKB / ENGINE CODE .... (na fotkce jest AQF)



poza tym w dowodzie masz nr VIN. zadzwoń do ASO podaj im go a Ci wszystko powiedzą :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-02, 11:17   

No właśnie w tym problem że nie mam tabliczek bo są pozrywane przez poprzedniego właściciela, w aso niewiele mi powiedzą bo silnik mógł być przełożony z racji tego że wypust 180 kw tj 245 km był tylko od 94 do 96 roku a ja mam 98. Na silniku nie mogę odnaleźć dlatego też zastanawiam się gdzie oznaczenie miał ten silnik 180 kw
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 11:20   

na bloku silnika jest grawerowane oznaczenie tylko nie pamiętam z której strony...

jak znajde to dam, jeśli mnie nikt nie uprzedzi ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-02, 11:22   

powinno być miedzy kolektorem a głowicą, dokładniej na prawej głowicy niestety albo nie ma albo mam za grubą warstwe brudu i nie moge dopatrzeć
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 11:23   

tu zobacz

http://www.blauparts.com/...gine_code.shtml



hollq napisał/a:
mam za grubą warstwe brudu i nie moge dopatrzeć


serio teraz <faktycznie> ?!?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-02, 11:28   

Kod silnika jest na płaszczyźnie przy lewym dolnym rogu uszczelki kolektora wydechowego po stronie kierowcy.

http://www.motorgeek.com/...-1/IMGP4857.JPG
_________________
Four rings to rule them all
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-02, 11:35   

A ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy 180 kw a 220 kw?
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-02, 11:59   

Głównie to chyba w pojemności bo w okolicach 180 kW miały 3,6 z V8.
Części, jak dojdziesz co to jest musisz dobrać konkretnie do silnika.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 12:24   

hollq napisał/a:
w aso niewiele mi powiedzą


po numerze VIN muszą Ci powiedzieć,a domniemywać czy silnik był przełożony czy nie to każdy może....chyba że wiesz o takiej akcji w swoim aucie <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-08-02, 21:38   

Numer VIN jest do karoserii :) tak jak pisalem wyzej mechanik twierdzil iz to 180 kW, wszystkie tabliczki posciagane. No i tak jak pisalem wczesniej silniki te montowane byly w a8 do 1996r a ja mam bude z konca 1998 roku co za tym idzie gdyby był takowy silnik to musiałby byc przekładką :) Zapomniałem dodać iż ktos włożył sporo wysiłku aby auto wyglądało na s8 (jak mniemam dlatego pościagane tabliczki ). odnalazłem również kod z silnika i jest to abz ( ktos zamazał go silikonem albo czyms podobnym). Dzieki za pomoc <okok>
 
 
Przemysław 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: ABZ
Skrzynia: 4HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-02, 23:04   

Jak to jest? Były różne wersje ABZ? Od kiedy ABZ ma 180KW?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-02, 23:24   

ABZ ma 220KW, ale był jeszcze AEM, który miał 180KW ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-08-02, 23:47   

A co to za cudo to AEM? Pozostałość po audi v8 czy raczej produkowany na konkretne rynki?
_________________
I`m the LPG master
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-08-03, 05:12   

Ja mam 96 ABZ i 5HP24, trzeba brać poprawkę na pewne sprawy, że nie zawsze źródła w których się sprawdza pojazd są w 100% wiarygodne.
W moim starym silniku w zaznaczonym miejscu strzałkami jest wybite ABZ

Teraz mam silnik z 98 i tego oznaczenia nie ma.
180 kW to chyba szło na rynek amerykański ze względu na normy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.