Autor |
Wiadomość |
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-06, 10:56
|
|
|
w twoim przypadku przykro mi bardzo |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-06, 20:57
|
|
|
a ja mam takie pytanie , przeplywka jest w trybie offline czyli trup
praca silnika ok , spalanie ok , czasem widze delikatny ruch wskazowki obrotomierza ale to milimetr (kazdy zna swoje auto na wylot - ja swoje tez )
ale co mnie martwi od czasu jak mi zdechla to asb na postoju jak przerzucam bieg z Dna R i odwrotnie to strzela z kopyta czy jest mozliwe by bylo to wlasnie przez przeplywke ?
w necie wyczytalem ze uszkodzon przeplywka powoduje miedzy innymi :
Brak stabilności biegu jałowego: Wysoka bądź niska prędkość biegu jałowego lub nierównomierny bieg jałowy |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-12-06, 21:05
|
|
|
Do D2 4.2 preFL niestety są tylko cztery opcje:
- bosch
- topran (hans preis)
- mobiletron
- chinol z aliexpres (były z wysyłką po 150zł)
I tylko bosch się sprawdza. Ale... Swego czasu jak miałem z bydlakiem problemy to zasięgnąłem opinii i wyszło na to, że możesz wsadzić 'lizak' z czegokolwiek byleby trzy ostatnie cyfry numeru przepływomierza były jak najbardziej zbliżone do tego, który masz. W skrócie im niższa liczba tworzona przez te cyfry to przepływomierz jest przewidziany dla niższych pojemności. Być może uprzedzając pytanie czy jakiś znalazłem, tak, z Passata VR5 czy 6 bodajże. Co ciekawe jak zaczyna się porównywać cross-listy to przy którymś zadrążeniu okazuje się że można go zastosować w naszych 4.2 co niestety nie jest prawdą, bo mimo że pasuje to mierzone wartości powietrza trochę się rozmijają i, tu już czysta teoria, samochód pojedzie, ale przy wyższych prędkościach i dynamicznym przyspieszaniu będzie mu odczuwalnie brakować mocy.
[ Dodano: 2017-12-06, 21:10 ]
preston81 napisał/a: | a ja mam takie pytanie(...) |
Na moim przykładzie - jest to możliwe. To co odpierniczała skrzynia to łooo paaanie. Gdzieś tu już pisałem, że są błędy skrzyni, które idealnie pokazują uszkodzony lub głupiejący przepływomierz, pomimo że żadnych innych błędów nie ma. I tak jak przy dieslach pierwsze co wymieniacze mówią, że wtryski do roboty tak w A8 przepływomierz lub czujnik wału do wymiany |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-06, 21:22
|
|
|
to mnie uspokoiłeś rozumiem że też ci kopała z D na R i odwrotnie choć nei zawsze podczas jazdy jest ok plynnie na D i w tipie
przesiadam sie jutro do S8:) a A8 będzie czekać na przepływke:) szkoda mi skrzyni na takie numery |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2017-12-06, 23:28
|
|
|
Wg mnie sterownik silnika ma zaprogramowany "mnożnik"do wartosci przeplywomierza.bedzie on zalezal od srednicy przelotu w punkcie pomiaru, trzeba by cos dopasowac co ma taki sam przeplyw powietrza na wartosc przekroju. czyli moze byc z 3 razy slabszego silnika ale 3 razy mniejszy przekroj dolotu. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-12-06, 23:56
|
|
|
Albo dorobić na wyjściu przepływomierza wzmacniacz i dopasować jego wzmocnienie tak by przepływomierz pokazywał właściwą wartość. Tym sposobem można by dopasować ten z VR6 itp.
Korekcja wzmocnieniem nie powinna być duża. Oczywiście byle przepływomierz przy silniku z A8 pracował w zakresie liniowym a nie w nasyceniu w pobliżu górnej wartości. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2017-12-07, 12:46
|
|
|
kupiłem osobiscie uzywke za 100 i na postoju daje 225 wiec powinno byc ok.ugadalem sie na mozliwosc zwrotu. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-07, 19:44
|
|
|
mahoney99 napisał/a: | kupiłem osobiscie uzywke za 100 i na postoju daje 225 wiec powinno byc ok. |
Na postoju to powinno być w okolicach 5-6.5g. Przy max obr na np 2b nowa 240 więc ta powinna latać jeszcze ho ho. |
_________________
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2017-12-07, 22:55
|
|
|
no na postoju do odciecia 225. na jalowym nawet do 4 spada.na starej zauwazylem ze obroty na jalowym trzymal jak chcial 500-600-800 jak mu sie podobalo.ale nie falowaly.teraz kolo 800 trzyma.i czuc ze lepiej idzie |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-08, 21:57
|
|
|
przeplywka wymieniona - błedy poznikały wszystko jest ok asb nie kopie na postoju |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-12-09, 13:04
|
|
|
Mnie to tylko zastanawia jedno....niech mi ktos wystlumaczy. .. Co ma przeplywomierz do abs i esp?
Jak podmienilismy przeplywke u Macka bledy abs i esp zniknely
Zrozumialbym jesli bylby to jakis wspolny elektryczny obwod..padlo wiec nic nie dziala..ale wpadla druga dzialajaca i jest wszystko ok...
Skad ten cud techniczny? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-09, 13:14
|
|
|
w a6 jest to samo i w sumie dzieki tej przypadlosci od razu wyczytalem ze to przeplywka
ok teraz 2 pytanie
sam wklad ma numer f00c2g2041
https://photos.app.goo.gl/yY2cSw9zTokCsekl1
na jaki ew mozna go zamienic jakie sa jego numery zamienne lub kolejne wypusty tego szitu u Roberta Bosch'a:) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-09, 16:59
|
|
|
CINEK napisał/a: | niech mi ktos wystlumaczy. .. Co ma przeplywomierz do abs i esp? | A no bardzo wiele, na podstawie odczytów z przepływki sterowniki ASB i ESP wyliczają obciążenie silnika. ASB wiadomo, potrzebuje ów parametr do ewentualnej redukcji czy tez rozpięcia LockUp. ESP potrzebuje tę informację do obliczenia ewentualnej redukcji obciążenia (zdjęcia gazu) w ewentualności np. poślizgu bocznego |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
dafmania
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: S8 D2 G1 RONIN
Wiek: 52 Dołączył: 04 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2019-01-16, 23:19
|
|
|
Odświeżam temat uszkodzenia przepływomierza i błędów jakie sygnalizuje auto. U mnie S8D2 340km
po uruchomieniu auta i przejechaniu ok kilometra następowało lekkie szarpnięcie i zapalały się kontrolki ABS ESP podświetlała się skrzynia biegów czasami auto gasło na postoju . nigdy bym nie pomyślał że to przepływomierz . obecnie przepływomierza nie można już kupić nawet w serwisie odesłano mnie do Audi Tradition VW CLASSIC PARTS cena 1850zł z przesyłką , 1000zł zaliczki termin dostawy 3tygodnie . Biorąc pod uwagę ile systemów się wyłącza nie kombinowałem z używkami moje S8 jest z końcówki produkcji silnika 340km wiec używany nie byłby nowszy . po zamontowaniu nowej części wszystko powróciło do porządku . Ciekawe jest to że stary przepływomierz po demontażu wyglądał jak nowy zero brudu kurzu
tak kiedyś budowano auta . |
_________________ dafmania |
|
|
|
|
|