Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Pytanie o dystanse  
Autor Wiadomość
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-02-25, 17:27   

konrado001 napisał/a:
Nie będę zakładał nowego tematu tylko się podepnę ;)

Jakie opony i dystanse najlepiej dobrać pod ten zestaw:

Auto: A8 D2 FL
Zawieszenie: Od S8
Koła: 18'' szerokość 8, et 48

Co byście polecili żeby to dobrze wyglądało?

Pozdrawiam



Przzeczytaj ten temat :) http://www.a8team.pl/s8-d...gach-vt7887.htm

Najlepiej bedzie Ci sie jezdziło na oponie 255/45
 
 
Grain 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 241
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2014-02-25, 22:10   

Opona 245/45 co do dystansów to na zime mam na tył 30 mm , a z przodu 15 mm i jest dobrze :)
_________________
Było S8....:(
 
 
konrado001 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 92
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-02-27, 19:23   

Czyli reasumując do ilu mm można montować dystanse z śrubą przelotową, a powyżej ilu mm należy już kupić dystanse przykręcane do piasty.. Chodzi mi o momenty, które mają wpływ na śruby i ich ścinanie.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-27, 21:26   

zależy zapewne od materiału z jakiego dystans jest wykonany, stan materiału z jakiego wykonane sa śruby itp miałem kiedys takie zadanka na studiach dot wytrzymałości materiałów konstrukcyjnych nikt ci raczej nie odpowie precyzyjnie bo zbyt wiele tam zmiennych siły jakość materiału itd :D trzeba próbować tyle ze błąd może sporo kosztować
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-27, 22:41   

konrado001 napisał/a:
Czyli reasumując do ilu mm można montować dystanse z śrubą przelotową, a powyżej ilu mm należy już kupić dystanse przykręcane do piasty.. Chodzi mi o momenty, które mają wpływ na śruby i ich ścinanie.

Generalnie w naszych A8/S8 D2/D3 mi temat wydaje się prosty.....
- cienkie bez własnego pierścienia centrującego do max 7mm oczywiście przelotowe
- trochę grubsze z własnym pierścieniem centrującym w przedziale 15mm-19mm jeszcze przelotowe
- grube z własnym pierścieniem centrującym od 20mm i więcej tylko przykręcane

W przedziale 7mm - 15mm dystansów nie zakładamy ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
konrado001 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 92
Skąd: Głogów
Wysłany: 2014-02-28, 00:18   

FOSS wszystko na ten temat myślę ;) dzięki za odpowiedź
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 21:35   jak w temacie

Panowie jedno zasadnicze pytanie: czy zróżnicowane dystanse przód, tył nie ma zasadniczego wpływu na właściwości systemu quattro? Negatywny wpływ na tę funkcję jest nie wart żadnego innego /ładnego/ wyglądu!
_________________
RA
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-19, 21:58   

Rycho124, raczej nic nie przeszkadza bo jak zakładasz dystanse wysuwasz koło na zewnątrz to tak samo jak byś miał takie same felgi z różnym ET :)
Bardzo dużo tu na forum A8 jeździ na dystansach i nic nikomu się nie dzieje :)
A w D3 jak mi powiedział FOSS tył jest seryjnie węższy o 10mm :) dlatego dałem dystanse przód 20 tył 25mm, żeby wyszło równo przód tył :)
I popieram w 100% to co napisał wyżej FOSS :) chociaż ostatnio u klienta miałem dystanse przelotowe z własnym pierścieniem centrującym i miały 10mm :D pierwszy raz widziałem takie cienkie dystanse z własnym pierścieniem, jakieś firmowe, ale nie pamiętam dokładnie jaka firma :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-03-19, 22:06   

Rycho124 napisał/a:
Panowie jedno zasadnicze pytanie: czy zróżnicowane dystanse przód, tył nie ma zasadniczego wpływu na właściwości systemu quattro? Negatywny wpływ na tę funkcję jest nie wart żadnego innego /ładnego/ wyglądu!


nic tu sie nie powinno stac, tak jak pisal o tym Lukas134, .... tak dla ciekawostki to np. Audi R8 V10 5,2 Quattro ma rozmiar opon przód 235/35 ZR 19 natomiast rozmiar opon tył 295/30 ZR 19 i tez sie nic nie dzieje ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-19, 22:14   

Lukas134 napisał/a:
A w D3 jak mi powiedział FOSS tył jest seryjnie węższy o 10mm :) dlatego dałem dystanse przód 20 tył 25mm, żeby wyszło równo przód tył :)

W D2 również tak jest..... rozstaw kół tylnej osi jest o 10mm mniejszy niż rozstaw kół osi przedniej.

Lukas134 napisał/a:
chociaż ostatnio u klienta miałem dystanse przelotowe z własnym pierścieniem centrującym i miały 10mm :D pierwszy raz widziałem takie cienkie dystanse z własnym pierścieniem, jakieś firmowe, ale nie pamiętam dokładnie jaka firma :)

Ale te 10mm to chyba nie na żadnym A8/S8 ?..... bo wg. mnie do A8/S8 nie ma możliwości założyć 10-tek z własnym pierścieniem ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-19, 23:48   

FOSS, było to w passacie 2003r :) jak przyjedzie do mnie następnym razem zrobię foto :) tak mają fajnie zrobiony ten pierścień, że jeden na drugi nachodzi jakoś :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-20, 02:49   

Lukas134 napisał/a:
FOSS, było to w passacie 2003r :) jak przyjedzie do mnie następnym razem zrobię foto :) tak mają fajnie zrobiony ten pierścień, że jeden na drugi nachodzi jakoś :)

eee tam, nie rób zdjęć, widziałem już takie.
Pisałem tak dla jasności bo jeszcze ktoś gotów sobie takie do A8/S8 kupić a potem będzie dziwował, że nie pasują ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-20, 12:17   

FOSS, ale to co w A8 jest dłuższy pierścień niż w innych Vagach ?? :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-03-20, 12:31   

13mm w D2
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-20, 21:48   

krzychu22.p1i napisał/a:
13mm w D2

Dokładnie.
I właśnie dlatego w zakresie 7-15mm do A8/S8 nie można nic założyć..... bo koło nie może trzymać się na samych śrubach.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.