Autor |
Wiadomość |
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-25, 17:27
|
|
|
konrado001 napisał/a: | Nie będę zakładał nowego tematu tylko się podepnę
Jakie opony i dystanse najlepiej dobrać pod ten zestaw:
Auto: A8 D2 FL
Zawieszenie: Od S8
Koła: 18'' szerokość 8, et 48
Co byście polecili żeby to dobrze wyglądało?
Pozdrawiam |
Przzeczytaj ten temat http://www.a8team.pl/s8-d...gach-vt7887.htm
Najlepiej bedzie Ci sie jezdziło na oponie 255/45 |
|
|
|
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2014-02-25, 22:10
|
|
|
Opona 245/45 co do dystansów to na zime mam na tył 30 mm , a z przodu 15 mm i jest dobrze |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-02-27, 19:23
|
|
|
Czyli reasumując do ilu mm można montować dystanse z śrubą przelotową, a powyżej ilu mm należy już kupić dystanse przykręcane do piasty.. Chodzi mi o momenty, które mają wpływ na śruby i ich ścinanie. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-27, 21:26
|
|
|
zależy zapewne od materiału z jakiego dystans jest wykonany, stan materiału z jakiego wykonane sa śruby itp miałem kiedys takie zadanka na studiach dot wytrzymałości materiałów konstrukcyjnych nikt ci raczej nie odpowie precyzyjnie bo zbyt wiele tam zmiennych siły jakość materiału itd trzeba próbować tyle ze błąd może sporo kosztować |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-27, 22:41
|
|
|
konrado001 napisał/a: | Czyli reasumując do ilu mm można montować dystanse z śrubą przelotową, a powyżej ilu mm należy już kupić dystanse przykręcane do piasty.. Chodzi mi o momenty, które mają wpływ na śruby i ich ścinanie. |
Generalnie w naszych A8/S8 D2/D3 mi temat wydaje się prosty.....
- cienkie bez własnego pierścienia centrującego do max 7mm oczywiście przelotowe
- trochę grubsze z własnym pierścieniem centrującym w przedziale 15mm-19mm jeszcze przelotowe
- grube z własnym pierścieniem centrującym od 20mm i więcej tylko przykręcane
W przedziale 7mm - 15mm dystansów nie zakładamy |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2014-02-28, 00:18
|
|
|
FOSS wszystko na ten temat myślę dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-19, 21:35 jak w temacie
|
|
|
Panowie jedno zasadnicze pytanie: czy zróżnicowane dystanse przód, tył nie ma zasadniczego wpływu na właściwości systemu quattro? Negatywny wpływ na tę funkcję jest nie wart żadnego innego /ładnego/ wyglądu! |
_________________ RA |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-19, 21:58
|
|
|
Rycho124, raczej nic nie przeszkadza bo jak zakładasz dystanse wysuwasz koło na zewnątrz to tak samo jak byś miał takie same felgi z różnym ET
Bardzo dużo tu na forum A8 jeździ na dystansach i nic nikomu się nie dzieje
A w D3 jak mi powiedział FOSS tył jest seryjnie węższy o 10mm dlatego dałem dystanse przód 20 tył 25mm, żeby wyszło równo przód tył
I popieram w 100% to co napisał wyżej FOSS chociaż ostatnio u klienta miałem dystanse przelotowe z własnym pierścieniem centrującym i miały 10mm pierwszy raz widziałem takie cienkie dystanse z własnym pierścieniem, jakieś firmowe, ale nie pamiętam dokładnie jaka firma |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-03-19, 22:06
|
|
|
Rycho124 napisał/a: | Panowie jedno zasadnicze pytanie: czy zróżnicowane dystanse przód, tył nie ma zasadniczego wpływu na właściwości systemu quattro? Negatywny wpływ na tę funkcję jest nie wart żadnego innego /ładnego/ wyglądu! |
nic tu sie nie powinno stac, tak jak pisal o tym Lukas134, .... tak dla ciekawostki to np. Audi R8 V10 5,2 Quattro ma rozmiar opon przód 235/35 ZR 19 natomiast rozmiar opon tył 295/30 ZR 19 i tez sie nic nie dzieje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-19, 22:14
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | A w D3 jak mi powiedział FOSS tył jest seryjnie węższy o 10mm dlatego dałem dystanse przód 20 tył 25mm, żeby wyszło równo przód tył |
W D2 również tak jest..... rozstaw kół tylnej osi jest o 10mm mniejszy niż rozstaw kół osi przedniej.
Lukas134 napisał/a: | chociaż ostatnio u klienta miałem dystanse przelotowe z własnym pierścieniem centrującym i miały 10mm pierwszy raz widziałem takie cienkie dystanse z własnym pierścieniem, jakieś firmowe, ale nie pamiętam dokładnie jaka firma |
Ale te 10mm to chyba nie na żadnym A8/S8 ?..... bo wg. mnie do A8/S8 nie ma możliwości założyć 10-tek z własnym pierścieniem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-20, 02:49
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | FOSS, było to w passacie 2003r jak przyjedzie do mnie następnym razem zrobię foto tak mają fajnie zrobiony ten pierścień, że jeden na drugi nachodzi jakoś |
eee tam, nie rób zdjęć, widziałem już takie.
Pisałem tak dla jasności bo jeszcze ktoś gotów sobie takie do A8/S8 kupić a potem będzie dziwował, że nie pasują |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-03-20, 12:31
|
|
|
13mm w D2 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-20, 21:48
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | 13mm w D2 |
Dokładnie.
I właśnie dlatego w zakresie 7-15mm do A8/S8 nie można nic założyć..... bo koło nie może trzymać się na samych śrubach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|