Autor |
Wiadomość |
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-08-09, 07:39 [D2 98 4.2PB/LPG
] Sterownik silnika
|
|
|
Witam, mam problem na 90% ze sterownikiem silnika. Przepływomierz mam nowy - ciągle wywala jego błąd - zbyt wysoka wartość. Mechanik mierzył napięcie na wtyczce, raz go nie było raz spadało. Raz trzymało chyba 4,8V.
Podejrzenie pada na sterownik silnika
Potrzebuję opis pinów do tego sterownika, pomożecie?
[ Dodano: 2016-08-09, 10:17 ]
Chodzi mi o piny odpowiadające za przepływomierz |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-08-18, 10:57
|
|
|
Dziś jeszcze raz diagnozowałem, przepływomierz podaje normalne wartości, jednak po chwili, przy 2500 obrotach. Na vagu pokzauje jedną wartość w okolicy 6 g/s a druga wartośc skacze do 16g/s. Napięcia na przepływomierzu są dobre.
Diagnoza sterownik silnika - przekaźnik analogowo cyfrowy. Do tego wyskoczył błąd w skrzyni 18258
oddam sterownik we wtorek do naprawy, zobaczę ile będą chcieli za naprawę
[ Dodano: 2016-09-01, 13:31 ]
Oddałęm auto do fachowca, nie stwierdził usterki sterownika a tylko rozjechane dawki paliwowe. Jak stwierdził, "przywrócił ustawienia fabryczne", wyregulował mieszankę i jak narazie problem znikł......
Czyli nie warto ślepo podążać za błędami z vaga.. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-01, 13:24
|
|
|
Vag to podpowiadacz a nie wyrocznia. LPG sobie ogarnij bo masz syf przez nie. |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-09-01, 14:49
|
|
|
No tak stwierdził ten elektronik, że przez lpg się wszystko rozjechało... |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-01, 16:19
|
|
|
I dalej się rozjedzie jak bedziesz na lpg jeżdził nie ogarniętym |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-09-02, 21:40
|
|
|
po ustawnieuniu i dwóch dniach przerwy, auto znó szalało, gaśnie, tryb awaryjny, zalewa go...
nie uwierzycie... nie wiem czy to powód... rozebrałem dziś cewki, wyciągnąłem świece, byłe czarne - przez to pewnie że silnik zalewało... złożyłem wszystko do kupy.. i jak na razie problemy zniknęły
czyżby słabo dokręcone świece z prawej strony? gwint świec był mokry od oleju - do wysokości stożka świecy... hmmm
|
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-05, 01:18
|
|
|
ajaxdg napisał/a: | gwint świec był mokry od oleju - do wysokości stożka świecy |
Raczej oleju nie powinno tam być. Pewnie cieknie po zaworach.
Jeśli porządnie nie ogarniesz lpg to problem będzie powracał co jakiś czas. Nie ma reguły na to. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-09-08, 11:53
|
|
|
Zły trop, auto z powrotem wylądowało u elektronika. W dalszym ciągu zbyt wysoki sygnał przepływomierza, Auto czasami jeździ dobrze a czasami przy odpalaniu dławi się i przechodzi w tryb awaryjny. Dotyczy to PB, lpg nie ma tu nic do gadania |
_________________
|
|
|
|
|
|