Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-08-24, 18:20
|
|
|
a ja zakładam zaciski porsche 6-cio tłoczkowe, opis juz niebawem w raz z kosztorysem
na pewno cały układ zyska na sprawności co jest dla mnie priorytetem, a przy okazji pozbędę się okrutnego piszczenia klocków stosując dalej nie drogie zamienniki (np TRW lub ATE) odpowiednie do powiększonego układu - 360mm tarcza i ponad 20 cm klocek hamulcowy :-P
orientacyjny koszt tarcz i klocków ATE na przód to około 1 tys zł |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2011-08-24, 21:06
|
|
|
Po kilku miesiącach użytkowania koryguję opinię na temat klocków Bosch (chyba tak naprawdę Mintex, made in england).
Przestały piszczeć o ok. 90%, czasami lekko popiskują przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca. Pylenie w normie. Tarcze ori. Podsumowując da się wytrzymać. W sumie to hamulce jak dla mnie biorą przyjemniej niż przy klockach oryginalnych. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-08-26, 05:10
|
|
|
repsol napisał/a: | a co myslicie o tarczach Brembo skoro ktos tu pisal ze ATE sie gną to moze moze Brembo wsadze |
Temat już był omawiany w tym wątku
Zapewne nic się nie zmieniło od tamtej pory,
W mojej byłej założyłem gładkie zimmermany i nic się nie działo, hamowało ładnie tylko TRW klocki piszczały |
|
|
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-02-15, 13:53
|
|
|
Ja u siebie wsadziłem TRW z trzy tygodnie temu.... i myślałem że k kiedyś przestaną piszczeć :-/ ale widzę po wypowiedziach że ciężko z tym :roll: ale to nic bo hamulce świetne |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-07-20, 14:08
|
|
|
witam
30tyś km temu zmienilem tarcze i klocki komplet wszystko od TRW orczywiście jak u wielu piszczaly przy lekkim hamowaniu ale ogólnie ok
teraz muszę zmienić klocki bo zapalil się czujnik zużycia.
oczywiscie TRW model GDB1162 te klocki (koszt okolo 260zl) już znam - piszczą
w sklepie mają jeszcze mintex'y, nie miałem takich ale cena 146zł zacheca
mintexy mam w golfie 3 tam jest OK
czy koledzy mają jakieś info o mintexach (piszczenie, scieranie i brudzenie delgi itd)?
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2012-07-20, 14:52
|
|
|
psg napisał/a: | witam
30tyś km temu zmienilem tarcze i klocki komplet wszystko od TRW orczywiście jak u wielu piszczaly przy lekkim hamowaniu ale ogólnie ok
teraz muszę zmienić klocki bo zapalil się czujnik zużycia.
oczywiscie TRW model GDB1162 te klocki (koszt okolo 260zl) już znam - piszczą
w sklepie mają jeszcze mintex'y, nie miałem takich ale cena 146zł zacheca
mintexy mam w golfie 3 tam jest OK
czy koledzy mają jakieś info o mintexach (piszczenie, scieranie i brudzenie delgi itd)?
pozdrawiam |
Mintexy nie są złę ale raczej poleciłbym Ferodo, sporo montujemy zestawów tarcz Zimmermann z klockami Ferodo do tego modelu i nie spotkaliśmy się z negatywnymi opiniami. Zimmermann niestety nie produkuje klocków do tego modelu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-07-22, 11:38
|
|
|
Dzieki za podpowiedź, poszukam u siebie tych ferodo jednak cena w necie to okolo 350zl, raczej odpada bo tansze sa już TRW tylko te piszczenie.
Dam znać za miesiąc jak założe mintexy mdb1751
nastepnym razem założę tarcze wentylowane z dziurkami wtedy trw nie będą piszczeć. |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2012-07-22, 16:31
|
|
|
psg napisał/a: | Dzieki za podpowiedź, poszukam u siebie tych ferodo jednak cena w necie to okolo 350zl, raczej odpada bo tansze sa już TRW tylko te piszczenie.
Dam znać za miesiąc jak założe mintexy mdb1751
nastepnym razem założę tarcze wentylowane z dziurkami wtedy trw nie będą piszczeć. |
Mam wrażenie że mylisz wentylowanie z wierceniem/nawiercaniem
Chyba, że źle zrozumiałem to co napisałeś.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-07-22, 20:00
|
|
|
masz rację chyba się pomyliłem...
nawiercone dziurkami tarcze powodują że klocki nie piszczą,
klocki też nie piszczą jeśli tarcze są frezowane w łuki
wentylowane są przecież każde mające otwory wentylacyjne od góry |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2012-07-22, 20:07
|
|
|
Co do wentylowanych masz rację ale z tym, że jak tarcze są nawiercane to nie piszczą jesteś w błędzie.
Nawiercanie czy też wiercenie lub nacinanie ma na celu co innego.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|