Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodzącego  
Autor Wiadomość
georg 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 37
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2013-04-06, 15:45   

witam, od pewnego czasu ubywa mi płyn z chłodnicy ,co 100km dolewam 1l płynu,cztery dni temu zostawiłem samochód u mechanika,dziś byłem u niego,cały przód rozebrany i dał mi chłodniczke oleju (wielkość dwóch kaset wideo) o nr.077 117 021Q,powiedział że najprawdopodobniej chłodniczka przepuszcza płyn na zgrzewach (od strony z numerem części) wziołem ją do domu nalałem do niej trochu wody jedną dziurę zatkałem a drugą dmuchałem kompresorkiem i z pod spodu nic nie kapało,tak myślę że może jeszcze jak chłodniczka się nagrzeje i jest gorąca to może przepuszczać,ale na zgrzewach? nie wydaje mi się,z tego co opisujecie to widzę że uszczelki i ta mała rurka łącząca puszczają.przebywam obecnie w włoszech i w sprawach technicznych ciężko mi jest się porozumieć z mechanikiem.dzwoniłem dziś do aso do krakowa i zamówiłem tą chłodniczkę na poniedziałek mają mieć (745zł) tu koszt to 400euro,a za samą robocizne mechanik powiedział 600e,tj.2500zł-troche.doradzcie czy jest możliwość że chłodniczka puszcza na zgrzewach? a nie oringi. moja chłodniczka posiada tylko cztery dziury od strony łączenia ,a z drugiej tam gdzie numery fabryczne nie ma nic. bardzo będę wdzięczny za pomoc,dzięki
_________________
GEORG
 
 
mcswistak 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: S8 4.2
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-06, 16:35   

Ja miałem ten sam problem swego czasu. Płyn ubywał na postojach w zimne chłodne dni gdy temperatura spadała po niżej zera. Jak było ciepło poziom płynu był stabilny.
kupiłem nawet zestaw uszczelek pod chłodniczkę oleju.
Temat ograniczył się jedynie wymiany tego krućca łączącego oba elementy - był poprostu pękniety i rozszczelniał cały układ.
PO WYMIANIE PROBLEM ZNIKŁ
_________________
bassuje mi to...
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-04-06, 16:40   

Zamiast tego plastikowego lepiej u tokarza dorobić i wstawić coś takiego.



Spokój na lata. :peace:
 
 
georg 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 37
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2013-04-06, 17:39   

taka metalowa rurka to ekstra rzecz,ale tu nie mam możliwości dorobić czegoś takiego, plastikowe rurki w aso są z oringami,czy osobno trzeba dokupić? i jeszcze czy w tej chłodniczce co zamówiłem to nieorjentujesz się czy są już oringi,tak jak w zestawie naprawczym ,bo nie zdążyłem spytać.jeżeli by ktoś miał taką rurkę na sprzedaż ,to bardzo chętnie zrobię przelew bankowy i podał bym adres do wysłania,dzięki
_________________
GEORG
 
 
mcswistak 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: S8 4.2
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-07, 07:41   

wiesz ja tak jak kolega SIMONE 331 dorobiłem w warsztacie u tokarza z mosiądzu mi wytoczył to cacko
a oringi pasowały akurat od sekcji wtrysków z mercedesa 124 2.5D ale to takie domowe sposoby mam kolegę majsterkowicza i kiedyś wymienił mi łożysko w 124 kombi na takie co do polskiego kombajnu BIZONA wchodziło bo akurat miał pod ręka a wymiary pasowały.
Pozdro
_________________
bassuje mi to...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-07, 18:42   

a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
georg 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 37
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2013-04-07, 18:49   

pb41ns napisał/a:
a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia?

http://ltooz.webs.com/98audia8.htm
tu masz opis
_________________
GEORG
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-07, 18:55   

czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock:
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
georg 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 37
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2013-04-07, 18:57   

pb41ns napisał/a:
czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock:

ja akurat zamówiłem i czekam na chłodniczke oleju i na tą rurke,z tego co widziałem to tak,mechanik zdemontował obudowe filtra oleju.
ta rurka łączy chłodniczkę z blokiem ona jest z tworzywa.
_________________
GEORG
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-04-10, 16:47   

podpinam pod temat bo mam to samo i już mam dosyć dolewania płynu ..cieknie dokładnie po prawym rogu miski od przodu ,mam pytanie czy wystarczy trochę odjechać z pasem przednim czy całkowicie demontować ?
 
 
georg 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 37
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2013-04-10, 17:02   

u mnie mechanik ściągną wszystko wraz z chłodnicą i patrząc z przodu na silnik to chłodniczka wraz z tą małą rurką znajduje się po lewej stronie,pod filtrem powietrznym,przy silniku 4.2.
_________________
GEORG
 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-11, 21:09   

po dwóch latach - odgrzeje kotleta :)

Cieknie mi po prawej stronie za silnikiem,
na łączeniu aluminiowej rurki z rurą która łączy głowice,

Poniżej podglądowe foto,
zaznaczone na czerwono miejsce to tam gdzie mi cieknie,

Potrzebuje ustalić numer tej uszczelki

Oringi pomiędzy rurą, a głowicą
dla s8 d2 2001r to: n90912501 (32x5)

Klubowicz Foss powinien wiedzieć , ponieważ wypowiadał się w tym wątku, drugi post na pierwszej stronie,


Przy okazji zapytam,
jak się za to zabrać, od tyłu poprzez demontaż rury łączącej głowice?
czy może od góry poprzez demontaż kolektora?

zaznaczone.jpg
Plik ściągnięto 3144 raz(y) 198,6 KB

 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-11, 21:44   

edit:
już znalazłem,
przeszukałem forum i Foss już opisywał "a8 d3 silnik bfm"
dlatego w etce nie mogłem tego znaleźć

oznaczenie oring:
N90365302 (20x3)
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-02-08, 20:52   

Podepnę sie pod temat, bo też chyba mam wyciek z chłodniczki(przód silnika strona pasażera) Do wymiany rozrządu mam jakieś 20-30 tyś tak ze wziąłbym sie za to za jednym razem. Wyciek nie jest na tyle wielki zebym dolewał litrami. A zawsze jak zostawie auto na dłuższą chwile spuszczam cisnienie z układu(odkrecam korek)wtedy wyciek jest znikomy.
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-08, 21:06   

kryhawrc napisał/a:
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?

NIe. Obserwuj,dokad nie masz tragedii to jeździj jak się rozdupczy robisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.