Autor |
Wiadomość |
georg
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2013-04-06, 15:45
|
|
|
witam, od pewnego czasu ubywa mi płyn z chłodnicy ,co 100km dolewam 1l płynu,cztery dni temu zostawiłem samochód u mechanika,dziś byłem u niego,cały przód rozebrany i dał mi chłodniczke oleju (wielkość dwóch kaset wideo) o nr.077 117 021Q,powiedział że najprawdopodobniej chłodniczka przepuszcza płyn na zgrzewach (od strony z numerem części) wziołem ją do domu nalałem do niej trochu wody jedną dziurę zatkałem a drugą dmuchałem kompresorkiem i z pod spodu nic nie kapało,tak myślę że może jeszcze jak chłodniczka się nagrzeje i jest gorąca to może przepuszczać,ale na zgrzewach? nie wydaje mi się,z tego co opisujecie to widzę że uszczelki i ta mała rurka łącząca puszczają.przebywam obecnie w włoszech i w sprawach technicznych ciężko mi jest się porozumieć z mechanikiem.dzwoniłem dziś do aso do krakowa i zamówiłem tą chłodniczkę na poniedziałek mają mieć (745zł) tu koszt to 400euro,a za samą robocizne mechanik powiedział 600e,tj.2500zł-troche.doradzcie czy jest możliwość że chłodniczka puszcza na zgrzewach? a nie oringi. moja chłodniczka posiada tylko cztery dziury od strony łączenia ,a z drugiej tam gdzie numery fabryczne nie ma nic. bardzo będę wdzięczny za pomoc,dzięki |
_________________ GEORG |
|
|
|
|
|
|
|
mcswistak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: S8 4.2
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-06, 16:35
|
|
|
Ja miałem ten sam problem swego czasu. Płyn ubywał na postojach w zimne chłodne dni gdy temperatura spadała po niżej zera. Jak było ciepło poziom płynu był stabilny.
kupiłem nawet zestaw uszczelek pod chłodniczkę oleju.
Temat ograniczył się jedynie wymiany tego krućca łączącego oba elementy - był poprostu pękniety i rozszczelniał cały układ.
PO WYMIANIE PROBLEM ZNIKŁ |
_________________ bassuje mi to...
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-04-06, 16:40
|
|
|
Zamiast tego plastikowego lepiej u tokarza dorobić i wstawić coś takiego.
Spokój na lata. :peace: |
|
|
|
|
georg
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2013-04-06, 17:39
|
|
|
taka metalowa rurka to ekstra rzecz,ale tu nie mam możliwości dorobić czegoś takiego, plastikowe rurki w aso są z oringami,czy osobno trzeba dokupić? i jeszcze czy w tej chłodniczce co zamówiłem to nieorjentujesz się czy są już oringi,tak jak w zestawie naprawczym ,bo nie zdążyłem spytać.jeżeli by ktoś miał taką rurkę na sprzedaż ,to bardzo chętnie zrobię przelew bankowy i podał bym adres do wysłania,dzięki |
_________________ GEORG |
|
|
|
|
|
|
|
mcswistak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: S8 4.2
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-07, 07:41
|
|
|
wiesz ja tak jak kolega SIMONE 331 dorobiłem w warsztacie u tokarza z mosiądzu mi wytoczył to cacko
a oringi pasowały akurat od sekcji wtrysków z mercedesa 124 2.5D ale to takie domowe sposoby mam kolegę majsterkowicza i kiedyś wymienił mi łożysko w 124 kombi na takie co do polskiego kombajnu BIZONA wchodziło bo akurat miał pod ręka a wymiary pasowały.
Pozdro |
_________________ bassuje mi to...
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-04-07, 18:42
|
|
|
a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
georg
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2013-04-07, 18:49
|
|
|
pb41ns napisał/a: | a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia? |
http://ltooz.webs.com/98audia8.htm
tu masz opis |
_________________ GEORG |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-04-07, 18:55
|
|
|
czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
georg
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2013-04-07, 18:57
|
|
|
pb41ns napisał/a: | czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock: |
ja akurat zamówiłem i czekam na chłodniczke oleju i na tą rurke,z tego co widziałem to tak,mechanik zdemontował obudowe filtra oleju.
ta rurka łączy chłodniczkę z blokiem ona jest z tworzywa. |
_________________ GEORG |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-10, 16:47
|
|
|
podpinam pod temat bo mam to samo i już mam dosyć dolewania płynu ..cieknie dokładnie po prawym rogu miski od przodu ,mam pytanie czy wystarczy trochę odjechać z pasem przednim czy całkowicie demontować ? |
|
|
|
|
|
|
|
georg
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 2013-04-10, 17:02
|
|
|
u mnie mechanik ściągną wszystko wraz z chłodnicą i patrząc z przodu na silnik to chłodniczka wraz z tą małą rurką znajduje się po lewej stronie,pod filtrem powietrznym,przy silniku 4.2. |
_________________ GEORG |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-11, 21:09
|
|
|
po dwóch latach - odgrzeje kotleta
Cieknie mi po prawej stronie za silnikiem,
na łączeniu aluminiowej rurki z rurą która łączy głowice,
Poniżej podglądowe foto,
zaznaczone na czerwono miejsce to tam gdzie mi cieknie,
Potrzebuje ustalić numer tej uszczelki
Oringi pomiędzy rurą, a głowicą
dla s8 d2 2001r to: n90912501 (32x5)
Klubowicz Foss powinien wiedzieć , ponieważ wypowiadał się w tym wątku, drugi post na pierwszej stronie,
Przy okazji zapytam,
jak się za to zabrać, od tyłu poprzez demontaż rury łączącej głowice?
czy może od góry poprzez demontaż kolektora?
zaznaczone.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3144 raz(y) 198,6 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-11, 21:44
|
|
|
edit:
już znalazłem,
przeszukałem forum i Foss już opisywał "a8 d3 silnik bfm"
dlatego w etce nie mogłem tego znaleźć
oznaczenie oring:
N90365302 (20x3) |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-02-08, 20:52
|
|
|
Podepnę sie pod temat, bo też chyba mam wyciek z chłodniczki(przód silnika strona pasażera) Do wymiany rozrządu mam jakieś 20-30 tyś tak ze wziąłbym sie za to za jednym razem. Wyciek nie jest na tyle wielki zebym dolewał litrami. A zawsze jak zostawie auto na dłuższą chwile spuszczam cisnienie z układu(odkrecam korek)wtedy wyciek jest znikomy.
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-08, 21:06
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki? |
NIe. Obserwuj,dokad nie masz tragedii to jeździj jak się rozdupczy robisz. |
|
|
|
|
|