Autor |
Wiadomość |
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-01-08, 08:59 [D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a
|
|
|
Witam serdecznie,
zabieram się do wymiany oleju w moim samochodzie, wszystko już zakupione. Sprzęt skompletowany lecz pojawił się pewien problem. Chodzi o identyfikacje korku spustowego oraz korku do napełniania. Jest na forum Świetny materiał http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm lecz niestety zdjęcia i schematy wygasły. Dlatego ogromna prośba o pomoc w temacie. Gdzie te korki (nie chodzi o słowa no tam jest ) i jak to powinno wyglądać.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-01-08, 12:07
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Ktoś wymieniał ostatnio, jakieś porady sugestie ? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-08, 12:29
|
|
|
najrozsądniej jest zrobic dwie wymiany statyczne.
1. zlewasz stary olej i zalewasz nowy, bez odekręcanie miski i filtra. Jedziesz sie przejechac kilka - kilkanascie kilometrów. Wracasz i znów zlewasz olej. Jest to po to aby reszta starego oleju która została w konwerterze się wymieszała z nowym aby w całym układzie był swerzy olej.
2. robisz wszystko jak opisane w instrukcji z wymianą juz filtra uszczelek itp no i znów oczywiscie nowy olej ...
po tym powinno hulać jak "cza" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-01-08, 13:08
|
|
|
To całkiem dobry sposób, wezmę to pod uwagę.
A jeszcze jedno pytanie, czy tak bardzo jest potrzebny VAG, siadł mi komp i nie mam na czym sprawdzić. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-08, 13:17
|
|
|
no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
ale jak juz tak bardzo musisz bez vaga to wlewasz olej az nie zacznie leciec. potem zakrec. odpal silnik, przerzuc biegi i zostaw odpalony na 15min. potem odkrec raz jeszcze i jak bedzie leciec to zlej nadmiar i juz.
najwyzej jak naprawisz kompa to sprawdzisz raz jeszcze i ewentualnie dolejesz... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-01-08, 17:09
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
|
Aż tak krytycznie to nie jest wymagany. W 4hp nie ma czujnika temp. w skrzyni, a olej wymieniałem przyklejając sondę termometru do miski olejowej skrzyni - nie jest to jakiś super dokładny pomiar, ale do wymiany oleju wystarcza. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-08, 17:32
|
|
|
No dlatego tez zasugerowalem inny sposób |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2016-01-08, 21:43
|
|
|
ja dzisiaj zalewałem mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr
proste jak budowa cepa wszystko masz ladnie opisane w postach na temat układu napędowego |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-09, 00:39
|
|
|
Coś za dużo, na goluteńką wchodzi 11l przecież. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-09, 13:14
|
|
|
ahmar napisał/a: | mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr |
joj to mi weszło jak zlałem pierwszym razem cos okło 6L a później po wymianie filtra itp ok. 8L chyba.. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
|
|
|
|
|