Autor |
Wiadomość |
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2018-05-31, 13:26 [D2 98 4.2PB
] nowe cewki zapłonowe
|
|
|
Witam. czy posiada ktoś z forumowiczów dokładny opis wywalenia modułów zapłonowych i podłaczenia okablowania pod nowe cewki zapłonowe byłbym wdzieczny za pomoc w ogarnięciu tego. pozdrawiam |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-31, 21:12
|
|
|
Co rozumiesz przez dokładny opis?
Chcesz żeby Ci ktoś podał gdzie poprowadzić te wszystki 32 przewody od nowych cewek sztuka po sztuce z wyszczególnieniem pinów cewek, pinów modułów i gdzie położyć dodatkowe przewody ?
Szczerze mówiąc nie chce mi się czegoś takiego pisać jeśli o to Ci chodzi bo bym musial na to poswiecic kilka godzin pewnie (a potem jeszcze nie daj boze bym sie pomylil w jakiejsc cyferce i wiadro pomyj bym na glowe dostal ze ktos cos przeze mnie spalil lub cos mu nie dziala) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2018-05-31, 21:38
|
|
|
wiem ze nie jest to prosta sprawa i myslalem ze moze jakos to pójdzie wytłumaczyc w prosty sposób, nie wiem czy któryś z elektryków w mojej okolicy zrobił by to
[ Dodano: 2018-05-31, 22:40 ]
Bugalon. moze mi pomorzesz w jakiś sposób byłbym wdzieczny i nawet jakoś bym mógł sie odpłaćić |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-05-31, 21:50
|
|
|
A to nie można by jakiegoś schematu z kolorami przewodów zrobić? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-01, 00:02
|
|
|
Można:
cewki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 492 raz(y) 302,8 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-06-01, 07:10
|
|
|
Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta, bo to od czterocylindrowki z innym pinoutem i kolorami z ECU a jak rozumiem kolega chce "konkret" czyli co ma z czym połączyć (poza tym ten schemat według mnie nie jest najlepszy bo łączy całą masę w jeden punkt)
Generalnie w ogólnym obrazku jest tak:
1. Pin 1 nowej cewki to zasilanie po stacyjce - przepinasz je z obecnych cewek bo obecne to mają (na pinie opisanym "15)
2. Pin 2 nowej cewki to masa w wiązce - tu wyciągasz nowy przewód, łączysz do niego piny 2 nowych cewek z jednej głowicy i dajesz na brązowy przewod przy module zapłonowym (robisz tak dla jednej i drugiej głowicy - czyli dwa przewody dajesz jeden na prawa, drugi na lewa czapke i łączysz do nich piny numer 2 nowych aktywnych cewek)
3. Pin 3 nowej cewki To sygnał wyzwalający iskrę. Obecne cewki też go mają (na pinie opisanym "1)" więc po prostu przekładasz pin ze swoich cewek. Dodatkowo musisz wyjać moduły i pomostkować przewody z wtyczek modułów - jak je łączyć wskazuje dokładnie schemat Daniela, który wrzucił tutaj powyżej
4. Pin 4 nowej cewki to wspólna masa na głowicy - obecne cewki tez to mają (na pinie opisanym "4a" więc przepinasz te piny ze swoich starych cewek.
W dużym skrócie tak to trzeba zrobić. Najważniejsze jest zebys sie nie pomylil przy mostkowaniu przewodów po usunięciu modułów. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-01, 08:32
|
|
|
W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-01, 16:37
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta | To tak na szybkiego by zobrazować co należy zrobić, schemat jest od 1,8T czyli praktycznie to samo co silniki w FL, z tym że razy dwa |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-06-01, 17:54
|
|
|
a ja tak z innej beczki, jakie są korzyści z wyrzucenia modułów?? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-01, 21:14
|
|
|
Nowsze cewki charakteryzuje krótszy czas ładownia, co za tym idzie zapłon jest precyzyjniejszy.
...tak po skrócie to wyczuwalna, znaczna poprawa kultury pracy silnika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ilikebiscuit
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A6 C5
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 1 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2018-09-22, 07:44
|
|
|
Maroo napisał/a: | W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego. |
I jak ta twoja wiązka? Dasz namiary na gościa? |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2018-11-10, 15:40
|
|
|
Numer cewek pasujących długościa do ABZ:
06E 905 115 E
Dzięki uprzejmości kolegi Wojtka |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-26, 19:09
|
|
|
A takie pytanie, który moduł odpowiada za jaki cylinder, są wtyczki o kolorze czarnym i brązowym, gdzieś to było ale nie mogę znalesc |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2018-11-26, 19:12
|
|
|
Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry
1,4,6,7 - czarna wtyczka,
2,3,5,8 - brązowa wtyczka. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-26, 19:22
|
|
|
Dzieki |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|