Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-10-04, 14:58
|
|
|
ja jak robiłem wymiane u siebie to też miałem robione to na podnośniku z załączonymi biegami |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:03
|
|
|
Jak będziesz trzymał nogę na hamulcu to raczej nigdzie nie pojedzie. |
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:07
|
|
|
123mielony napisał/a: | Jak będziesz trzymał nogę na hamulcu to raczej nigdzie nie pojedzie. |
Zdaje się, że uciąłeś dyskusję. ;-) |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:28
|
|
|
adamian coś się chyba nie do końca możemy dogadać,proszę Cie przeczytaj uważnie i powiedz gdzie jest napisane że musi być na podnośniku,ma być płaska powierzchnia a nie luźno wiszące koła.
SPRAWDZANIE STANU OLEJU ATF W SKRZYNI
W przypadku kiedy mamy podejrzenia, że w przekładni może brakować oleju, należy przeprowadzić kontrolę jego poziomu.
Jest to bardzo prosta czynność i przy zachowaniu odpowiedniej kolejności czynności i spełnieniu kulku warunków można to śmiało zrobić w garażu.
Co bedzie nam potrzebne?
- VAG (do odczytania tmperatury oleju ATF)
- kanał/podnośnik
- pierścień uszczelniający 01V-321-379 - minimalne koszty w ASO
- zestaw kluczy (jeżeli posiadacie klucz dynamometryczny z zakresem obejmującym 80nm - to jest świetnie)
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Procedura krok po kroku:
- jeżeli mamy osłonę pod skrzynią - należy ją zdemontować
- Podpinamy interfejs do auta. Wybieramy sterownik skrzyni biegów - blok 004 - pozycja 1 (temperatura oleju ATF)
Należy obserwować wskazanie, do momentu, kiedy osiągnie ono wartość 30*C
- podkładamy dużą misę lub jakieś naczynie pod skrzynię
- odkręcamy śrubę nr 2 (z poniższego rysunku) Należy zrobić to z głową - śruba jest dokręcona momentem 80nm więc będzie ciężko. Dobrym wyjściem jest odkręcanie jej przy użyciu klucza-krzyżaka (takiego jak do kół)
- obserwujemy temperaturę oleju, i gdy osiągnie ona 35*C olej powinien delikatnie wyciekać przez otwór kontrolny - w przypadku nadmiaru oleju - należy pozwolić mu wycieknąć.
- jeżeli temperatura osiągnie 40*C a olej nadal nie wycieka, świadczy to o konieczności uzupełnienia go (opis uzupełniania zamieszczony jest w rozdziale o wymianie oleju i filtra)
- najpóźniej przy temperaturze 45*C należy zamknąć otwór w skrzyni.
- korek należy dokręcić momentem 80nm, trzeba także założyć nowy oring uszczelniający! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:57
|
|
|
ok topór zakopany ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:45
|
|
|
a ja jednak odkopię bo "nie czajeę bazy"
Żeby dolać to trzeba i tak poziom sprawdzić? Czyli poziom można sprawdzić na kanale i na podnośniku , za to dolać można na podnośniku tylko?? :-P
No chyba że chodzi o nieochlastanie kanału olejem ?? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-10-04, 20:01
|
|
|
No to mnie zastrzeliłeś, bo ja to na kanale robiłem. Ale w sumie po zabiegu i tak się karnąłem autkiem i znowu sprawdzałem, ale już nie dolewałem. |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-10-04, 20:44
|
|
|
gdybys przeczytal przed wymiana nasze forum to bys doszedl do wniosku ze jesli skrzynia pracuje bez zarzutow to sie jej nie rusza!!!!
Zawsze to powtarzam. Skrzyni sie nie dotyka jesli praca jej nie wskazuje na jakies usterki, na wymiane oleju przyjdzie pora i skrzynia napewno o to poprosi trzeba tylko dokladnie jej wysluchac i zrozumiec czego rzada. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-05, 07:26
|
|
|
Panowie dajcie spokój olej nie jest wieczny i trzeba go wymieniać,jak skrzynia zacznie się upominać o wymianę to przeważnie jest już mocno za późno.Różne techniki jeden jeździ aż stanie i dopiero w tedy coś robi a drugi wymienia regularnie co około 60-90tyś.Wolność wyboru. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-10-05, 07:38
|
|
|
Mnie to się wydaje że jak jest nakulane 250 000km i skrzynia śmiga to lepiej nie ruszać aż przestanie śmigać. Ja przy takim przebiegu wymieniłem olej w swojej i po tygodniu skrzynia zaczęła szarpać i tak coraz mocniej i dziwniej, aż rozpadł się kosz przedniego wałka. W konsekwencji remont mechaniczny skrzyni. No i dalej to samo, nie czekałem tylko płyta z elektrozaworami do remontu, no i śmiga jak należy.
Z tego co czytam to często zdarza się że po wymianie oleju skrzynie szarpią. Wydaje mi się że albo się wymienia regularnie olej od samego początku, albo jak już remontuje się skrzynie, bo inaczej to loteria czy się jej poprawi czy też pogorszy po tym zabiegu, bo jednak coś tam się musi wypłukać po tak dużym przebiegu i jest problem. |
|
|
|
|
|